Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Teisme – Valstybės tarnybos departamento direktoriaus ir VRM tarnybinis ginčas

Teismas
Ramūno Danisevičiaus/Scanpix nuotr. / Teismas.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) pradėjo nagrinėti administracinę bylą pagal Valstybės tarnybos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (VRM) direktoriaus O. Š. skundą Vidaus reikalų ministerijai dėl vidaus reikalų ministro 2009-10-02 įsakymo skirti jam griežtą papeikimą bei VRM Personalo departamento 2009-09-24 išvados panaikinimo.

Valstybės tarnybos departamento direktorius O.Š. kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą prašydamas panaikinti vidaus reikalų ministro 2009–10–02 įsakymą nubausti jį tarnybine nuobaudą – griežtu papeikimu bei VRM Personalo departamento 2009 m. rugsėjo 24 d. išvadą „Dėl Valstybės tarnybos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus Osvaldo Šarmavičiaus veikos sudarant valstybės institucijų ir įstaigų vadovų, vidaus audito tarnybų vadovų ir auditorių, vertinimo komisijų narių ir 18–20 kategorijų karjeros valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo komisijas“, teigiama išplatintame pranešime spaudai.

Pareiškėjo manymu, VRM išvadoje nepagrįstai teigiama, kad jis veikė aplaidžiai iki 2009 m. liepos 2 d. nesudaręs vertinimo komisijų, o aplinkybės, dėl kurių užtruko vertinimo komisijų formavimas, nebuvo objektyvios. O.Š. teismui paaiškino, kad visi jo veiksmai formuojant vertinimo komisijas buvo atliekami siekiant užtikrinti tinkamą Valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimą. 2009–07–01 turėjo įsigalioti Vyriausybės įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymas, kuriuo buvo panaikintos karjeros valstybės tarnautojų – ministerijos sekretorių ir ministerijos valstybės sekretorių – pareigybės, ir įsteigtos politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų – viceministrų ir karjeros valstybės tarnautojo – ministerijos kanclerio pareigybės, t. y. turėjo pasikeisti ministerijų vadovybė. Kadangi iki to laiko nauja ministerijos vadovybė negalėjo būti suformuota, tai galėjo turėti reikšmės ir įstaigoms teikiant siūlymus dėl kandidatų į vertinimo komisijas. O.Š. teigimu, būtent todėl jis įstaigų prašęs pateikti kandidatus ne vėliau kaip pirmąją dieną, kai įsigalios įstatymas (t. y. 2009 m. liepos 1 d.) ir paaiškės galutinė ministerijų vadovybės sudėtis. Pareiškėjo teigimu, teisinių pasekmių dėl komisijų nepatvirtinimo nekilo, jis neveikęs tyčia nevykdydamas savo įgaliojimų, todėl visiškai nepagrįstas ir išvadoje išdėstytas pasiūlymas skirti griežčiausią iš galimų tarnybinių nuobaudų, o vidaus reikalų ministro įsakymu ji paskirta remiantis vien formaliais kriterijais. Šia nuobauda sukuriamos prielaidos pakenkti jo tolesnei tarnybinei veiklai, bandoma sukelti nepasitikėjimas juo, vidaus reikalų ministro veiksmai jo atžvilgiu yra tendencingi. Įsakymas nubausti jį griežtu papeikimu šiurkščiai pažeidęs jo konstitucines teises.

Vidaus reikalų ministerija prašo teismo atmesti skundą kaip nepagrįstą ir mano, kad O.Š. argumentai nepaneigia Personalo departamento 2010–09–24 išvadoje padarytų išvadų. O.Š., laiku nesudarydamas vertinimo komisijų, sudarė tokią teisinę situaciją, dėl kurios negalėjo būti įgyvendintos Valstybės tarnybos įstatymo 22 str. nuostatos ir dėl to kilo teisinių pasekmių.

Vilniaus apygardos administracinis teismas savo sprendimą šioje administracinėje byloje numato skelbti sausio 25 d. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min