Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 03 16

Nepaklusęs vairuotojas teisybės ieško teisme (papildyta)

Klaipėdos apygardos teisme antradienį pradėta nagrinėta byla, kurioje buvęs autobuso vairuotojas skundžia visą naująją tvarką miesto viešajame transporte bei esą neteisingai jį atleidusius darbdavius.
Klaipėdoje konfliktų tarp keleivių ir vairuotojų padaugėjo įvedus naują lipimo į autobusus sistemą.
Klaipėdiečiai pratinasi prie naujos tvarkos autobusuose. / G.Kubiliūtės nuotr.

Nuo praėjusių metų vasaros Klaipėdos visuomeniniame transporte pereita prie naujos tvarkos, kai keleiviai į autobusus lipa pro priekines duris, o išlipa pro vidurines ar užpakalines. Tokia tvarka turėjo padėti sukontroliuoti vadinamųjų zuikių skaičių. Prie naujos sistemos pereita palaipsniui, kad apsiprastų ir vairuotojai ir keleiviai.

Buvęs autobuso vairuotojas Vytautas Bartkevičius neteko vairuotojo darbo už neva šiurkščius darbo drausmės pažeidimus, kai nesilaikė naujosios tvarkos ir keleivius įleisdavo į autobusą ne tik pro priekines duris. Be darbo likęs vyras tikino, jog naujoji tvarka vairuotojams pridėjo papildomų funkcijų už tą patį atlygį. „Mano, kaip vairuotojo pagrindinė, pareiga – saugus keleivių pervežimas, o darbdaviai pridėjo mums papildomą pareigą – kontrolės, tačiau apmokėti už tai nenorėjo“, – „15min“ teigė V.Bartkevičiaus, prašantis priteisti ir 120 tūkst. Lt už patirtą moralinę skriaudą.

Savo ruožtu bendrovė „Gintarinis vairas“, kurioje iki atleidimo vyras dirbo, tvirtina, kad darbo santykiai nutraukti teisėtai, o naujoji tvarka autobusuose papildomų funkcijų vairuotojams nepridėjo.

V.Bartkevičius bendrovėje „Gintarinis vairas“ įsidarbino 2008-ųjų rugpjūtį. Jokių nuobaudų neturėjusiam vyrui 2009-ųjų kovą buvo pakeltas atlygis. Vairuotojas buvo išrinktas ir į profesinės sąjungos tarybą. Nesusipratimai esą kilo, kai miesto visuomeniniame transporte pradėta diegti naujoji keleivių laipinimo tvarka.

Atleido už darbo taisyklių pažeidimus

V.Bartkevičius pasakojo, jog argumentų, kad atsiradus naujoms pareigoms turėtų būti peržiūrėtas ir atlygis, darbdavys nenorėjo klausytis. Anot vyro, keleivių vežimo kompanijoms už naujosios tvarkos laikymąsi buvo mokama kompensacija iš „Klaipėdos keleivinio transporto“, tačiau pačių vairuotojų šie pinigai nepasiekdavo. Kad toks mokestis yra, patvirtino ir „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas G.Neniškis. „Mes neatsisakome tos tvarkos, bet turi būti suderintas apmokėjimas. Dabar darbdaviai naudojasi krize, suverčia viską vienam darbuotojui“, – teigė V.Bartkevičius.

Iš savivaldybės valdininkų vairuotojas gavo patikinimą, kad naujoji tvarka pirmuosius mėnesius tėra tik eksperimentas. Trečiuoju numeriu pažymėtu maršrutu važinėjęs vyras spalį kelis kartus per dieną buvo patikrintas kontrolierių, kurios surašė aktą, jog naujosios tvarkos nepaisoma, o keleiviai lipa į autobusus kaip papuola – ir pro priekines, ir pro galines duris.

Pats V.Bartkevičius teisme sakė, jog nesutikęs su naująja tvarka, elgdavosi atsižvelgdamas į situaciją. Jei keleivių būdavo daugiau įleisdavo juos ir pro priekines, ir pro galines duris, jei mažiau – tada laikydavosi įvestos sistemos. Gavęs darbdavio nuobaudą už esą padarytą šiurkštų darbo taisyklių pažeidimą, netrukus V.Bartkevičius buvo atleistas.

Prašo 120 tūkst. Lt

Nusprendęs teisme apginti savo teises buvęs autobuso vairuotojas siekia ne tik įrodyti, kad buvo atleistas neteisėtai, bet ir skundžia visą naująją tvarką miesto viešajame transporte bei siekia prisiteisti 120 tūkst. Lt. „Likau be darbo, be pajamų, o toks metas, kai darbų nėra. Auginu dvi nepilnametes dukras, turėjau eiti skolintis pinigų, žemintis, pakriko santykiai šeimoje, atsirado nesutarimų su žmona. Pašlijo sveikata, šeimos gydytoja net nukreipė mane pas psichologą“, – vardijo V.Bartkevičius.

Už šiurkštų darbo tvarkos pažeidimą atleistas vyras negalėjo tikėtis pagalbos ir iš Darbo biržos. Kelis mėnesius bedarbiu buvęs vyras netrukus susirado tolimųjų reisų vairuotojo darbą pagal terminuotą sutartį. Kovo 30-ąją ši sutartis baigiasi.

Bendrovę „Gintarinis vairas“ atstovavusi advokatė Asta Kaušikaitė įsitikinusi, kad tokia didelė suma – nepagrįsta.  Juolab kad ir pats ieškovas negalėjo įrodyti, jog iš tiesų jam prireikė medikų pagalbos. „Kiekvienam aišku, kad šitoks didelis neturtinės žalos dydis priverstų bankrutuoti kiekvieną vežėją ir bet kurį kitą juridinį asmenį. Todėl mes ginčysimės iki aukščiausio teismo“, – teigė ji.
Sprendimas - kovo pabaigoje

Tai jau trečioji bendrovės „Gintarinis vairas“ byla su profsąjungos atstovais. Viena byla – vasario 18-ąją Klaipėdos miesto apylinkės teisme bendrovės jau laimėta. „Teismas tada pasisakė, kad nauja keleivių laipinimo tvarka yra teisėta. Darbuotojas, atsisakantis laikytis šios tvarkos, pažeidžia bendrovės interesą gauti pajamas“, – teigė „Gintarinio vairo“ atstovė. Anot jos, naujoji tvarka nepridėjo daugiau pareigų nei autobusų vairuotojai turėjo iki šiol, o V.Bartkevičius atsisakė net susipažinti su pakitimais.

Sprendimas šioje byloje bus skelbiamas kovo 25-ąją. Kokia jos galima baigtis Klaipėdos miesto ir apskrities profesinės sąjungos pirmininkas Edvardas Šalkauskas nesiryžo spėlioti. „Šią bylą vertinu kritiškai – vykdomas eksperimentas viešajame transporte negalėjo būti pagrindu atleisti žmogų. Tai gali būti ir traktuojama kaip susidorojimas su žmogumi – kai jį kelis kartus per dieną tikrino kontrolieriai“, – teigė E.Šalkauskas. 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius