Kaip rašo dienraštis „Verslo žinios“, kelionių organizatorius „Tez Tour“ griebėsi naujos iniciatyvos – informuoja turistus, ar jų organizuojamą kelionę turistui pardavusi kelionių agentūra pervedė jiems turisto sumokėtus pinigus už kelionę. „Tez Tour“ atstovų teigimu, taip siekiama užkirsti kelią nesąžiningiems kai kurių agentūrų veiksmams – būna atvejų, kai seniai kelionę nusipirkęs žmogus tik atvykęs į oro uostą sužino, kad jo kelionė neįvyks, nes ją pardavusi agentūra nėra sumokėjusi kelionės organizatoriui, o pati agentūra stabdo veiklą ir neketina atlyginti žalos klientui.
„Tez Tour“ vadovas Aleksandras Suvkovas teigia, kad neatsiskaitymų daugėja, o informavus klientus pavyksta išvengti problemų.
Tiesa, kai kurių kitų agentūrų atstovai tokia idėja nesižavi. Pavyzdžiui, „Novaturo“ vadovas Vidas Paliūnas teigia, kad turistai ir taip pakankamai apsaugoti Lietuvos įstatymų. Jo teigimu, problema, ar agentūra pervedė pinigus, kliento neturėtų jaudinti, nes tai dviejų įmonių tarpusavio santykiai. „Novaturas“ griebėsi kitų priemonių – sugriežtino reikalavimus jo keliones parduodančioms agentūroms.
Valstybinio turizmo departamento atstovė Rima Jakytė „Verslo žinioms“ teigia, kad problema dėl neatsiskaitymų itin smarkiai pajusta pernai rudenį, tačiau šiemet jau ramiau.
Kelionių organizatoriams šie metai yra itin sunkūs – autobusų kelionių perkama 50–60 proc. mažiau, poilsinių kelionių pardavimas smuko apie 30 proc.