Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Uostas gerina rekordus

Klaipėdos jūrų uostas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Spalio mėnesį Klaipėdos uostas krova aplenkė Rygos uostą, tačiau lyderio poziciją vis dar užima jungtinis Talino uostas.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krova per dešimt mėnesių išaugo 12,7 procento palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Viliamasi, jog metų pabaigoje bus pasiektas 30 milijonų tonų krovinių per metus rekordas.

Kalbėdamas apie Klaipėdos uosto spalio mėnesio veiklos rezultatus, uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas  džiaugėsi, jog spalio mėnesio krova lyginant su praėjusių metų spalio mėnesiu yra trečias pagal dydį mėnesio krovos rezultatas per visą uosto 19 metų gyvavimo istoriją. Spalio mėnėsio rekordinė krova siekė 2,84 mln. tonų krovinių, o mėnesio pabaigoje dienos krova viršydavo 100 tūkst. tonų.

„Tikėkimės, kad nenutiks nieko blogo, kas užkirstų kelią pasiekti 30 mln. tonų per metus krovą, nes tai padaryti realu. Be to, tikimės investicijų proveržio sausio-vasario mėnesiais. Taip išlyginsime dabar esantį atsilikimą“, - sakė E.Gentvilas.

J.Andriejauskaitės nuotr./Eugenijus Gentvilas.
J.Andriejauskaitės nuotr./Eugenijus Gentvilas.

Didžiausias augimas fiksuotas perkraunant generalinius krovinius. Jų perkrauta 26,6 procento daugiau nei tuo pat metu pernai. Trąšų krova išaugo 30 proc. palyginti su praėjusių metų spalio mėnesiu. Panašiai augo ir ro–ro krovinių perkrovimo mastai. Prasčiausiai sekėsi su skystų krovinių, tarp jų ir naftos produktų, krova. Gerokai krito grūdų krova, nes grūdų augintojai užlaikė produkciją sandėliuose tikėdamiesi aukštesnių supirkimo kainų.

„Grūdų augintojai išlošė, o uostas kenčia dėl sumažėjusios maisto produktų krovos, atsilikimas siekia apie 200 tūkst. tonų“, – kalbėjo E.Gentvilas. Tačiau viliamasi, jog grūdų supirkėjai netrukus produkciją ims eksportuoti.

Bendras krovos prieaugis per 10 mėnesių  skaičiuojamas 12,7 proc. palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2009–aisiais.

Pasak uosto vadovo, jei per lapkritį ir gruodį krovos mastai laikysis iki 2,35 mln. tonų per mėnesį, galima tikėtis pasiekti 30 mln. tonų metinę krovą. Nors krova augo, pastebima, jog laivų į uostą atplaukė mažiau – spalio mėnesį uoste lankėsi 10 laivų mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Kaip teigė uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius, tai nereiškia, jog uostas nukenčia, nors atplaukia ir mažiau laivų, bet jie didesnio tonažo.

Uosto kapitonas sakė, jog didesni laivai jau švartuojasi krantinėse prie įmonės „Klasco“, tad gilesnių krantinių ėmė pageidauti ir „Klaipėdos nafta“, tačiau jai teks šiek tiek palaukti, kol bus atlikti dugno valymo darbai. Uosto atstovai tikino, kad sekasi ne tik su krova, bet ir renkant rinkliavas. Spalį uostas surinko beveik 11 mln. rinkliavų, o tai yra 600 tūkst. litų daugiau nei pernai metų spalį.

Pavedė administruoti Šventosios uostą

Teigiamų rezultatų sulaukta ir kalbant apie Šventosios uostą. Direktorė Šventosios uostui Airida Čėsnienė tikino, jog trečiadienį Seime svarstytas Šventosios uosto įstatymo pakeitimo projektas. Išvadų projekte nurodyta, kad uosto direkcijai pavedama vykdyti Šventosios uosto administravimą.

Nuspręsta, jog šios funkcijos uosto direkcijai priklausys iki 2012–ųjųjų, tačiau uosto direkcija ketina prašyti šias funkcijas suteikti bent iki 2016–ųjų. Kaip teigė E.Gentvilas, girdėti tam tikrų asmenų siūlymų steigti atskirą Šventosios uosto direkciją, tačiau šiuo atveju, pradėjusi veikti nuo 2012–ųjų ji privalėtų turėti bent porą milijonų litų, kad galėtų tęsti šio uosto vystymo projektą. Tokiu atveju esą  turėtų dotuoti valstybė.

Investicijas stabdo teisminiai ginčai

Dėl tam tikrų teisminių procesų investiciniai uosto projektai suplanuoti šiems metams vėlavo po daugiau nei tris mėnesius. Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorius Vidas Karolis aiškino, jog projektų procesus derinančių institucijų yra ne viena, tad tai ir stabdo planuotų investicijų įgyvendinimą. Darbus stabdo ir teisminis ginčas dėl 8 ir 9 krantinės statybų, kai uosto direkcija iš galimų rangovų konkurso eliminavo Rusijos kompaniją „Šelf“, nors ši siūlė mažiausią darbų kainą.

Viešųjų pirkimų tarnyba šiuo metu nagrinėja proceso eigą pagal 5 klausimus. Trys patvirtinti uosto direkcijos naudai esą kompanija „Šelf“ neatitiko reikalavimų, nors realiai pakanka bent vienos sąlygos, kurios neatitinka kompanija, kad ją eliminuotų iš rangovo parinkimo konkurso. Uosto direkcija pasirinko ir veda derybas su antroje vietoje pagal mažiausią kainą esančią vokiečių kompanija. Galutinis sprendimas dėl rangovo turėtų paaiškėti po lapkričio 26 dieną vyksiančio teismo posėdžio.

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min