Trąšų per mėnesį perkrauta 1,154 mln. tonų (pernai rugpjūtį perkrauta 699 tūkst. tonų). Uoste daugėjo ir ro-ro tipo krovinių (vilkikų ir automobilių) bei konteinerizuotų krovinių.
Rinkliavų – vis daugiau
Rugpjūtį Klaipėdos uoste perkrauta 3 mln. tonų krovinių – beveik 17 proc. daugiau nei praėjusių metų rugpjūtį. Jei rugsėjį pavyktų išlaikyti tokį patį tempą, anot rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo, tuomet jau būtų pasiektas 2007-ųjų krovos rezultatas.
Taip pat didėjo ir šaldytų krovinių srautas – jų padaugėjo beveik 26 proc., perkrauta 21,7 tūkst. tonų.
Šiek tiek uoste mažėjo naftos produktų krova. Palyginti su praėjusių metų rugpjūčiu, naftos produktų perkrauta 4,2 proc. mažiau. Dar labiau mažėjo medienos ir miškininkystės produktų, durpių, geležies ir plieno gaminių krova.
Išaugę krovos rodikliai leido surinkti ir daugiau rinkliavų į iždą. Anot Ekonomikos ir finansų direktoriaus Martyno Armonaičio, rugpjūtį surinkta 12,3 mln. Lt rinkliavų – beveik 2 mln. daugiau nei praėjusių metų rugpjūtį.
Dėl kruizinių laivų – galvos skausmas
Tiesa, ne visi uosto rodikliai geri. Šį sezoną fiksuojamas kruizinių laivų keleivių mažėjimas. Pernai rugpjūtį uostamiestį aplankė 8,6 tūkst. žmonių, šiemet – 4,9 tūkst.
„Mes patys daug padarėme, kad kruiziniai laivai čia atplauktų – sureguliavome palankius rinkliavų dydžius. Tačiau reikia pripažinti, kad kruizinių laivų keleiviai atplaukia ne tam, kad apžiūrėtų uostą, o apsilankytų mieste. Iš to kažkam reikia padaryti išvadas“, – įsitikinęs A.Drungilas.
Uosto direkcijos vadovai mano, kad kruizinių laivų pritraukimas į Klaipėdą neturi būti tik uostininkų uždavinys. „Čia veikia visa grandis. Yra ir daugiau dalyvių veiksme. Ką nuveikė turizmo agentūros? Jei mes mažiname rinkliavas, gal ir jie gali piginti ekskursijas? Reikia, kad žmogus gautų įspūdžių, už kuriuos negailėtų pinigų“, – teigė A.Drungilas.
Jis papasakojo apie naujovę Latvijoje: turistai kviečiami valandai tapti aktoriais ir nusifilmuoti specialioje aikštelėje.
Teismų karuselė tebesisuka
Klaipėdos uostas apskundė jau buvusio prokuroro Sigito Jasevičiaus sprendimą nutraukti 2009 m. gruodį pradėtą ikiteisminį tyrimą dėl uosto gilinimo ir valymo darbų, kuriuos turėjo atlikti bendrovė „Klaipėdos hidrotechnika“.
Ikiteisminis tyrimas pradėtas įtariant piktnaudžiavimą tarnyba, įgaliojimų viršijimą, tarnybinių pareigų neatlikimą.
Konkurse dėl darbų uoste dalyvavo vienintelė kompanija, kitos, negavusius techninių projektų, buvo nustumtos į šalį. Uosto direkcija planavo gilinimo ir valymo darbams skirti 39 mln. Lt, tačiau priėmė konkurse dalyvavusios kompanijos pateiktą kainą – 54 mln. Lt.
Ikiteisminį tyrimą atlikęs S.Jasevičius, kilus skandalui dėl alkoholio vartojimo darbo metu, paliko prokuratūrą. „Prokuroras, atlikdamas tyrimą, dėmesį kreipė į neesminius dalykus. Neanalizavo dalykų, į kuriuos dėmesį kreipė Viešųjų pirkimų tarnyba“, – teigė uosto vadovas Eugenijus Gentvilas.