Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 07 08 /12:12

Už Darbo partijos reklamas stotelėse per „JCDecaux“ vadovės įstaigą mokėjo „MG Baltic“?

Pernai gruodį Darbo partija visus nustebino ypatingai anksti pradėjusi rinkimų kampaniją ir Vilniaus miesto transporto stotelėse išsikabinusi plakatus su besišypsančiu partijos pirmininku Valentinu Mazuroniu ir užrašu „Tai, ko negali kiti“. Įtariama, kad būtent šias reklamas, kaip kyšį iš „MG Baltic“ koncerno viceprezidento Raimondo Kurlianskio, gavo „darbiečių“ vicepirmininkas Vytautas Gapšys. Jis pats iš tokių įtarimų tik juokiasi, tačiau jokių įrodymų, kad už reklamas mokėjo Darbo partija, o ne kas kitas, pateikti nenori.
Vytautas Gapšys ir Žaneta Fomova
Vytautas Gapšys ir Žaneta Fomova / 15min nuotr.

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnų namuose ir savo kabinete sulaukęs V.Gapšys pabrėžtinai džiaugėsi, kad jokių grynųjų pinigų, skirtingai nei per kratas pas kitą šios bylos „herojų“ buvusį Liberalų sąjūdžio pirmininką Eligijų Masiulį, nerasta.

Jis juokėsi, kad pareigūnus labiausiai domino jo biblioteka ir gynėsi net nesuprantantis kuo gali būti įtariamas.

Tiek mano vadovaujama VŠĮ, tiek UAB „JCDecaux Lietuva“ yra nepolitinės organizacijos, todėl nenoriu, kad jos taptų viso šio ažiotažo dalimi, – sako Ž.Fomova.

Bylos detalės į viešumą pradėjo kilti, kai prokurorai kreipėsi į Seimą prašydami naikinti V.Gapšio teisinę neliečiamybę.

Prokuroro teikime pažymima, kad koncernui „MG Baltic“ priklausanti UAB „Mitnija“ ir VŠĮ „Meno ir sporto projektai“, tarpininkaujant V. Gapšiui ir R. Kurlianskiui, 2016 m. sausį sudarė sutartį, pagal kurią VŠĮ „Meno ir sporto projektai“ iš UAB „Mitnija“ gavo 15 tūkst. eurų.

Seimo opozicija netruko atkapstyti, kas gali slypėti po šiuo sakiniu. Opozicijos lyderis Andrius Kubilius Seimo posėdyje pareiškė, jog ši sutartis gali atskleisti ankstyvos Darbo partijos rinkimų kampanijos finansuotojus.

„VšĮ „Meno ir sporto projektai“ vadovė yra Ž.Fomova, ir jeigu surinksite „Google“ Žaneta Fomova, pamatysite, kad ji taip pat, bent jau žmogus tokia pat pavarde, yra UAB „JCDecaux Lietuva“ vadovė. O žinote, kad „JCDecaux“ valdo faktiškai visus reklamos plotus Vilniaus mieste ir atsimename, kaip gražiai atrodė plakatai šių metų pavasarį apie Darbo partiją, jos sėkmę ir taip toliau, ir taip toliau“, – kalbėjo A.Kubilius.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Žaneta Fomova
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Žaneta Fomova

Ką veikia, nesako

A.Kubilius teisus. Viešajai įstaigai „Meno ir sporto projektai“ iš tiesų vadovauja ta pati Ž.Fomova, „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė. Ši viešoji įstaiga įkurta 2014-ųjų metų pabaigoje – likus dvejiems metams iki Seimo rinkimų.

Įsteigimo dokumentai – vieninteliai duomenys apie „Meno ir sporto projektus“, prieinami Registrų centre. Nors nuo praėjusių metų viešosioms įstaigoms privaloma teikti finansinės veiklos ataskaitas, jokių duomenų apie savo veiklą „Meno ir sporto projektai“ nėra pateikę.

Internete apie šios įstaigos veiklą taip pat nėra beveik jokios informacijos. Skelbiama tik tiek, kad įstaigoje dirba vienintelis asmuo. Todėl plačiau informuoti apie įstaigos veiklą 15min paprašė jos vadovės, „JCDecaux“ generalinės direktorės Ž.Fomovos.

Ši sutiko su žiniasklaida bendrauti tik raštu, bet taip ir nepaaiškino nei kokiais projektais užsiima jos įsteigta viešoji įstaiga, nei atsakė, kodėl ji neteikia jokių duomenų apie savo veiklą, nors to buvo paklausta.

Ž.Fomovai buvo pateikta dešimt klausimų ir prašyta pasidalinti konkrečiais dokumentais, paaiškinančiais, kuo užsiima įstaiga ir už ką „MG Baltic“ koncerno įmonė „Mitnija“ jai mokėjo 15 tūkst. eurų. Tačiau išsamiai atsakyti „Meno ir sporto projektai“ vadovė nesiteikė. Ji nurodė tik tiek, kad įstaiga bendrarbiauja su teisėsauga teikdama informaciją.

„Jokie įtarimai man nėra pateikti“, – akcentuoja Ž.Fomova.

Tarpininkavusi neigia

Ž.Fomova tikina, kad jos vadovaujama viešoji įstaiga tikrai nebuvo panaudota kaip tarpininkė Darbo partijos vicepirmininkui V.Gapšiui imant kyšį iš R.Kurlianskio.

„Noriu atsakingai pareikšti, kad jokie mokėjimai pasinaudojant VŠĮ kaip tarpininku nebuvo daromi ir negalėjo būti daromi. Lauko reklamos paslaugas Darbo partijai „JCDecaux Lietuva“ teikia standartiniais įkainiais, t.y. tais pačiais, kurie yra taikomi ir kitoms politinėms partijoms. Viskas yra deklaruojama Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK). Šis aspektas yra absoliučiai skaidrus ir dėl to niekam neturėtų kilti jokių abejonių“, – atsakyme 15min rašo Ž.Fomova.

Nors nepasako, kuo užsiima jos vadovaujama viešoji įstaiga „Meno ir sporto projektai“, pašnekovė tikina, kad jokių sąsajų su V.Gapšiu ji tikrai neturi.

„VŠĮ tuo tarpu vykdo realią veiklą. Jokių sąsajų su V.Gapšiu ji neturi. Tiek mano vadovaujama VŠĮ, tiek UAB „JCDecaux Lietuva“ yra nepolitinės organizacijos, todėl nenoriu, kad jos taptų viso šio ažiotažo dalimi. Neabejoju, kad teisėsaugos institucijos netrukus viską išaiškins. Dėl to nuo tolimesnių komentarų norėčiau susilaikyti“, – rašo Ž.Fomova.

„Mitnija“ rėmė šiuolaikinį meną

„MG Baltic“ apie viešajai įstaigai „Meno ir sporto projektai“ sumokėtus 15 tūkst. eurų bendravo atviriau.

Koncerno atstovė Živilė Andriūnienė teigė, kad „Mitnija“ per metus gauna šimtus prašymų įvairiems kultūros, jaunimo iniciatyvų, sporto projektams remti.

„VŠĮ „Meno ir sporto projektai“ prašymas buvo patenkintas, nes jis atitiko kompanijos socialinės atsakomybės strategiją ir politiką. Pagal paramos sutartį, parama skirta paramos gavėjo veiklai finansuoti šiose srityse: atstovauti šiuolaikinio meno idėjoms viešoje erdvėje, pritaikyti užsienio meno rinkos praktiką Lietuvoje, organizuoti seminarus ir diskusijas su menininkais, bendradarbiauti su įvairiomis organizacijomis, siekiant plėtoti šiuolaikinio meno tradicijas ir kultūrą Lietuvoje, organizuoti jaunųjų menininkų apdovanojimus ir išvykas“, – rašė Ž.Andriūnienė.

Anot jos, „Mitnija“ 2014-2016 m. įvairiems paramos ir labdaros projektams skyrė daugiau nei 80 tūkst. eurų.

„Bendrovė, įgyvendindama savo socialinės atsakomybės strategiją, remia įvairius jaunimo ir studentų, sporto ir kultūros projektus. Pavyzdžiui, vien Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros fakulteto studentų projektams „Mitnija“ per dvejus metus skyrė daugiau kaip 17 tūkst, eurų; įvairiems kultūros projektams ir iniciatyvoms – beveik 24 tūkst. eurų“, – teigia „MG Baltic“ atstovė.

V.Gapšys juokiasi ir neatsimena

Kaip ir pirmosiomis dienomis po STT pareigūnų kratų, taip ir dabar – po kelių apklausų STT – V.Gapšys tikina nesuprantantis, kuo jis yra įtariamas.

„Aš nežinau, kuo mane įtaria. Jie man nieko neduoda – jokios informacijos, tai nenutuokiu, ką jie įtaria“, – 15min sakė politikas.

Jis tvirtina, kad reklamas stotelėse Darbo partija užsakinėja kas tris-keturis mėnesius. V.Gapšys sako esąs ramus, nes už visas reklamas Darbo partija mokėjo pati.

„Tai aišku. Turiu visas sąskaitas išsitraukęs, galėsiu komisijai atiduot, jei norės. Jei nenorės – neduosiu“, – aiškino V.Gapšys.

Tikrai aš neprisimenu. Nebandau net atsiminti, – kalbėjo V.Gapšys.

Tačiau paprašytas tas sąskaitas parodyti 15min, politikas kalbą jau pakeitė.

„Klausykit, jūs ką, norite, kad aš čia žaisčiau? Galime pajuokauti, galime pažaisti, bet čia ne ta sritis. Jie turi įrodinėti, o ne aš. Aš nieko blogo nepadariau, tai ką aš turėsiu kiekvieną savo gyvenimo žingsnį įrodinėti kažkam? Kad aš anoks, ar kitoks. Aš niekam nieko neturiu įrodinėti, kol manęs niekas niekuo nekaltina. Kai duos medžiagą, tada aš pateiksiu savo medžiagą“, – kalbėjo V.Gapšys.

Jis neatskleidė ir sumų, kurias Darbo partija mokėjo už reklamas stotelėse.

„Tikrai aš neprisimenu. Nebandau net atsiminti. Jūs galvojat, kad aš kompiuteris, nešiojuosi tuos skaičius? Mes visas sąskaitas apmokėjome, tiek, kiek gavome už tą reklamą, apmokėjome viską iki paskutinio cento patys. Niekas už mus nemokėjo, dėl to galite būti ramūs“, – tikino politikas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vytautas Gapšys po STT apklausos
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vytautas Gapšys po STT apklausos

Jis sakė Ž.Fomovą pažįstantis kaip ir daugelį žiniasklaidos įmonių vadovų, tačiau artima draugyste to nepavadintų.

Dar daugiau – V.Gapšys skundžiasi, kad bet kokios lauko reklamos paslaugos partijoms atsieina brangiau nei bet kokioms kitoms įmonėms.

„Jie žino, kad laikotarpis yra trumpas, kai mes užsakinėjame. Tik rinkimai ir šalia rinkimų tie metai. Tikimybė, kad iki kitų rinkimų 2019-aisiais po šių metų kuri nors partija ką nors užsakinės, yra lygi beveik nuliui. Vadinasi, jie nori iš šių klientų per šį laikotarpį užsidirbti daugiau. Ypač agitaciniu laikotarpiu, kai kainos deklaruotos. Gal kiek pigiau kainuoja ne rinkimų kampanijos metu, bet ir tai nėra tokios nuolaidos kaip, pavyzdžiui, socialiniams projektams, kurie gauna net 90 proc. nuolaidas. Mums apie tokias kainas – tik svajoti. Tas pats, kaip gauti skrydį į Marsą ir atgal”, – aiškino V.Gapšys.

Papildyta 12.13 val. V. Mazuronis: už Darbo partijos reklamą mokėjo partija

Darbo partijos pirmininkas Valentinas Mazuronis neigia žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad už Darbo partijos reklamą galėjo mokėti koncernas „MG Baltic“.

„Tai niekuo nepagrįstos spėlionės, net neslepiant, kad tokias mintis jiems pasufleruoja opozicinės partijos atstovai. Kaip Darbo partijos pirmininkas atsakingai pareiškiu, kad už visas partijos reklamas iki rinkimų buvo mokėta iš partijos sąskaitos, rinkimų laikotarpiu – iš rinkiminės sąskaitos. Visi atsiskaitymai daryti bankiniais pavedimais, visa dokumentacija išsaugota bei jau perduota suinteresuotoms institucijoms“, – sako V. Mazuronis.

Pasak jo, STT jau anksčiau kreipėsi į Darbo partiją, kad suteiktų visus su rinkimais susijusius dokumentus, sąskaitas – ir ši informacija tarnybai yra perduota. Taip pat, pasak V.Mazuronio, informacija teikiama VRK. Tačiau viešai pateikti tai įrodančių dokumentų Darbo partija neketina.

„Neketiname viešinti dokumentų, tačiau pateiksime juos kiekvienai institucijai, kuri pagal įstatymus gali jų prašyti ir gauti. Partija bendradarbiauja su teisėsaugos institucijomis ir suteikia visą reikalingą informaciją,“ – teigia partijos pirmininkas.

Mokėjo už sprendimus

Prokurorų rašte Seimui nurodoma, kad V.Gapšys galėjo veikti koncerno „MG Baltic“ naudai Seime svarstant Pelno mokesčio įstatymo pataisas bei balsuojant dėl kelio Vilnius–Utena projekto.

„Ikiteisminiame tyrime surinkti duomenys leidžia pagrįstai manyti, kad V.Gapšys nuo praėjusių metų rugsėjo 28 dienos iki šių metų sausio 22 dienos Vilniuje vykusių susitikimų metu koncerno „MG Baltic“ viceprezidentui Raimondui Kurlianskiui už teisėtą veikimą vykdant įgaliojimus – už koncernui „MG Baltic“ palankių ir finansiškai naudingų politinių sprendimų priėmimą, t. y. už įtaką Darbo partijos frakcijos nariams ir asmenišką balsavimą Seime svarstant Pelno mokesčio įstatymo pataisų projektą bei priimant Seimo nutarimą dėl kelio Vilnius-Utena projekto – tiesiogiai savo ir kitų naudai pažadėjo, susitarė priimti ir priėmė kyšį – 25 tūkst. eurų“, – rašoma rašte.

Prokuratūros duomenimis, 25 tūkst. eurų kyšį parlamentaras esą gavo per politinės reklamos nuolaidas. Įtariama, kad vienu atveju tai atlikta per bendrovę, kuri buvo įgaliota atstovauti partijos interesams transliuojant per televiziją politinę partijos reklamą, suteikus 10 tūkst. eurų nuolaidą už dvejose šio koncerno valdomose televizijose transliuotą politinę reklamą. Dar 15 tūkst. eurų – per galbūt apsimestinę paramos sutartį tarp vienos viešosios įstaigos ir koncerno valdomos bendrovės.

Prokurorų rašte teigiama, kad ši „apsimestinė paramos sutartis“, tarpininkaujant V.Gapšiui ir R.Kurliankiui, sudaryta tarp „MG Baltic“ valdomos įmonės „Mitnija“ ir viešosios įstaigos „Meno ir sporto projektai“.

Tame pačiame ikiteisminiame tyrimai įtarimai dėl kyšininkavimo pateikti buvusiam Liberalų sąjūdžio pirmininkui ir eksparlamentarui Eligijui Masiuliui.

Vos sulaukęs prokurorų dėmesio E.Masiulis pats atsisakė Seimo nario mandato. Dėl V.Gapšio teisinės neliečiamybės naikinimo Seimas spręs rudenį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius