Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Užsienio žiniasklaida: slaptas CŽV kalėjimas Lietuvoje veikė

Valstybės saugumo departamento bazė netoli Vilniaus, Antaviliuose.
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Valstybės saugumo departamento bazė netoli Vilniaus, Antaviliuose.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Lietuvoje buvo slapti CŽV kalėjimai, parodė tyrimas“, „Lietuva leido CŽV naudoti slaptą kalėjimą tardymui“, „Lietuva priėmė CŽV kalėjimus“, – tokios antraštės šiandien mirga užsienio naujienų portaluose.

Užsienio naujienų agentūrų žurnalistai skirtingai interpretavo šiandien Lietuvos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) paskelbtas parlamentinio tyrimo dėl galimo CŽV kalėjimo Lietuvoje išvadas.

Dalis jų – tokios agentūros, kaip „The Associated Press“ (AP), „Agence France-Presse“ (AFP) ir kitos – pranešė tai, ką ir skelbia NSGK išvados: kad sąlygos CŽV kalėjimui Lietuvoje buvo, taip pat jog tuo metu Lietuvoje leidosi JAV lėktuvai, kurie nebuvo tikrinami nei pasienyje, nei muitinėje, taigi jų turinys ir keleivių tapatybė nežinoma.

Tačiau, pavyzdžiui, britų visuomeninio transliuotojo BBC svetainė skelbia, jog „Lietuva priėmė CŽV kalėjimus“. Ir nors NSGK nustatė, jog pirmasis – vienam asmeniui tinkamas – kalėjimas nebuvo panaudotas pagal paskirtį, BBC skelbia, jog „CŽV naudojo mažiausiai du slaptus sulaikymo centrus Lietuvoje“. Taip pat rašoma, jog „antrajame kalėjime buvo laikomi mažiausiai 8 įtariami teroristai“, nors tokio fakto NSGK nepatvirtino.

AP skelbia, jog „Lietuvos žvalgybos agentūra (VSD – aut. past.) padėjo CŽV įkurti slaptus kalėjimus šioje Baltijos valstybėje, tačiau nežinoma, ar jie iš tiesų buvo naudojami įtariamų teroristų tardymui“.

Panašiai informaciją pateikia ir naujienų agentūra „Reuters“, tik šios agentūros teksto pavadinimas kur kas drąsesnis ir CŽV kalėjimų buvimą ji konstatuoja kaip faktą.

Tuo tarpu agentūra „Bloomberg“ rašo, jog „Lietuvos parlamentinė komisija teigia turinti įrodymų, kad saugumo departamento pareigūnai leido CŽV kalėjimo veiklą šioje Baltijos valstybėje įtariamiems teroristams kalinti“.

Užsienio žiniasklaida NSGK parlamentinio tyrimo išvadų paskelbimą sieja su anksčiau šį mėnesį prezidentės paskelbtu reikalavimu atšaukti buvusį VSD vadovą Mečį Laurinkų iš ambasadoriaus posto Gruzijoje bei VSD vadovo Povilo Malakausko sprendimu palikti postą „dėl asmeninių priežasčių“.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min