-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2011 09 12

Valdiškas rūpestis dėl Danės krantinių: pakalbėjo ir nutilo

Didžiulis ažiotažas, prieš didžiųjų burlaivių regatą kilęs dėl saugumo prie Danės upės, išjudino valdžią. Skubūs pasitarimai, susirūpinę veidai, viešos lipdukų klijavimo akcijos, „stop“ juostos, gelbėjimosi ratai, – atrodė, kad Danės krantinė taps saugi, bet pasirodė, kad tai tebuvo vienadienė akcija.
Gelbėjimosi ratai pradingo iš karto po regatos.
Gelbėjimosi ratai pradingo iš karto po regatos. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.
Temos: 2 Upė Danė

Burlaivių regatai „The Culture 2011. Tall Ships Regatta“ ėmus kelti bures miesto valdžia susirūpino saugumu prie atvirų Danės krantinių. Netrukus savivaldybės valdininkai pakvietė į viešą lipdukų klijavimo akciją – ant suolelių prilipdyti nedideli įspėjimai, jog prie upės nėra saugu.

Per regatą prie Danės upės atsirado ir kabliai su virvėmis, gelbėjimosi ratais.
Bet šventė baigėsi, o po jos  neliko nei ratų, nei virvių, nutilo ir kalbos apie saugumą. Liko vos vienas kitas lipdukas, įspėjantis apie „pavojų nuskęsti“.

Ratus susirinko savivaldybė

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas teigė, jog virvės ir gelbėjimosi ratai buvo nurinkti.

„Vienas ratas buvo nukritęs į upę. Neaišku, ar jį kas ten įmetė, ar vėjas nupūtė“, – teigė V.Karmanovas, pripažinęs, kad saugumo priemonių imtasi tik dėl regatos renginių. Ratus, kurių vieno kaina apie 120 Lt, parūpino Klaipėdos skęstančiųjų gelbėjimo tarnyba. Šventei pasibaigus ratai buvo nurinkti. Saugumo problemos niekam neberūpi.

Anot V.Karmanovo, ateityje savivaldybė ketina pati nupirkti priemonių, užtikrinsiančių saugumą. „Savivaldybė ketina organizuoti pirkimus. Tačiau griečiausiai tai pavyktų padaryti tik kitais metais, susiplanavus biudžetą“, – kalbėjo valdininkas.

Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas, ne kartą pabrėžęs, kad Danės krantinės turi būti saugios, įsitikinęs, kad gelbėjimosi ratai krantinėje turi kaboti visus metus. „Saugumas turi būti užtikrintas visus metus. Tačiau vieno gelbėjimosi rato kaina privertė mane gūžčioti pečiais, – manau, kad reikės ieškoti įvairių variantų“, – teigė miesto vadovas.

Neturi pinigų

Pripažinę, kad krantinės nesaugios, valdininkai vasarą buvo susinkę į posėdį ir ieškojo problemos sprendimo būdų. Krantinių rekonstrukcijos projekto autoriai siūlė per keletą metrų nuo krašto įrengti metalinius atitvarus, o juose – vartelius, skirtus į krantinę išeiti atplaukusių laivų įguloms. Be to, pasiūlyta suolelius atsukti į upę ir atitraukti juos atokiau nuo atitvarų.

Tačiau valdininkai nepuolė svarstyti šio pasiūlymo, nes paklausę, kiek tai gali kainuoti, išgirdo, kad rūpestis žmonių saugumu gali atsieiti kelis milijonus litų.

Vagia popierių, vogs ir ratus

Anot Klaipėdos kultūros ir turizmo informacijos centro vadovės Romenos Savickienės, Europos uostai neskuba užtverti vandens. Priešingai – priėjimai prie upių, tvenkinių palikti žmonėms.

„Niekas nestato didžiulių tvorų. Tačiau elementarios apsaugos priemonės – ratai, virvės – turi būti“, – teigė R.Savickienė.

Jachtos „Lietuva“ kapitonas Osvaldas Kudzevičius, aplankęs daugybę uostų, pastebėjo, kad tvorų Vakarų uostuose jau seniai nėra. 

„Nėra jokių „stop“ juostų, tvorų, ir niekas nekrenta. Negaliu pasakyti, ar gelbėjimosi ratai privalomi, bet jie turėtų būti. Vienur yra, kitur – ne. Apstatyti visą upę ratais, ir pamiškėse, kur lankosi žmonės, – būtų absurdas ir labai daug kainuotų“, –  įsitikinęs kapitonas.

Juolab kad ratų kainos – didžiulės. „Virvė irgi turi būti speciali. Bet yra problema – juos vogs. Jei vagia tualetinį popierių už centus, tai vogs ir ratus. Žmonės patys nėra savo miesto šeimininkai ir nesuvokia, kad nukabinę ratą kelia pavojų sau patiems“, – teigė O.Kudzevičius.

Palangos tiltas liko be ratų

Palangos tiltas į jūrą daugybę metų turėjo gelbėjimosi ratą. Tačiau istorijos apie nugvelbtus ratus, pavogtą virvę, sudraskytą stovą vis pildydavo policijos suvestines.

„Ratai buvo ir draskomi, ir apipiešiami, ir pjaustomi. Galop visai jų atsisakėme“, – sakė „Palangos komunalinio ūkio“ atstovas Stepas Šeputis.

Brangiai kainuojančio rato palangiškiai  atsisakė neva dėl to, kad visa šalia tilto dirba gelbėtojai. „Ir vienoje, ir kitoje pusėje tilto dirba gelbėtojai, jei nutiktų nelaimė – jie atskubėtų“, – tikino S.Šeputis.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius