-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 04 03

Vienų durų sistema Kauno viešajame transporte – jau nuo šios vasaros? (atnaujinta 9.36 val.)

Kauno valdžia svarsto galimybę pasekti Klaipėdos ir Vilniaus pavyzdžiu ir nuo liepos 1 dienos įdiegti naujovę – į viešąjį transportą keleivius leisti tik pro priekines duris.
29-ojo maršruto autobusas, važiuojantis į Kauno oro uostą
Jei politikai pritars, jau nuo šių metų liepos kauniečiai į miesto autobusus ir troleibusus galės patekti tik pro priekines duris. / A.Koroliovo nuotr.

Pirmieji tik pro priekines duris į miesto autobusus 2009 metais pradėjo lipti uostamiesčio gyventojai. Praėjus metams, 2010-aisiais, tokia tvarka patvirtinta ir Vilniuje.

Neseniai sostinės viešojo transporto įmonių atstovai pranešė, kad pokyčiai pasiteisino – pajamos auga, o be bilietų važiuojančių keleivių skaičius sumažėjo. Panašių rezultatų tikimasi ir Kaune.

Tačiau pirmiausia tam reikia politikų pritarimo. Pirmadienį pasiūlymą leisti keleiviams į viešąjį transportą lipti tik pro priekines duris, svarstys Kauno miesto savivaldybės tarybos kolegija. Jei jos nariai idėją palaikys, valdininkai pradės ruošti sprendimo projektą miesto tarybai.

Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, politikams pritarus, naujoji tvarka Kaune galėtų pradėti veikti nuo liepos 1-osios. Vasara pasirinkta sąmoningai – tuo metu miesto viešajame transporte sumažėja keleivių skaičius, tad „eksperimentas“ vyktų sklandžiau. O klaidos, jei tokių bus, ištaisytos iki rudens, kada į mokslus sugrįžę studentai užplūsta miesto autobusus ir troleibusus.

Visi didieji Europos miestai gyvena su tokia tvarka. Ji padeda sugriežtinti kontrolę: sumažinti arba iš viso išvengti asocialių asmenų ir, žinoma, keleivių, važiuojančių be bilieto, skaičių.

„Visi didieji Europos miestai gyvena su tokia tvarka. Ji padeda sugriežtinti kontrolę: sumažinti arba iš viso išvengti asocialių asmenų ir, žinoma, keleivių, važiuojančių be bilieto, skaičių. Be to, šiuo metu, kai nuolat brangsta kuras, turime ieškoti išeičių, kaip suktis, nedidinant viešojo transporto bilietų kainos. Vienas iš tokių būdų, kuris leis transporto įmonėms šiek tiek padidinti pajamas nebloginant situacijos tvarkingai viešuoju transportu besinaudojantiems keleiviams, ir yra jų laipinimas pro priekines duris“, – teigė P.Keras.

Valdininkų teigimu, naujoji tvarka viešajame transporte bus įvesta palaipsniui. „Tikrai nedarysime taip, kad nuo liepos 1 dienos autobusuose ir troleibusuose piko metu keleiviai bus įleidžiami tik pro priekines duris“, – užtikrino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Permainas pirmieji pajus tolimesniais miesto maršrutais važiuojančių autobusų ir troleibusų keleiviai. Palaipsniui ši tvarka bus įvesta visų maršrutų viešajame Kauno transporte.

Įprasti turės ir vairuotojai

Jei kas būtų klausęs mano nuomonės, sakyčiau, kad naująją tvarką reikėjo įvesti anksčiau. Tačiau delsimas davė ir naudos: galėjome įvertinti Vilniaus ir Klaipėdos patirtį, kuri parodė, kad pliusų daugiau nei minusų“, – „15min“ sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Nors naujosios tvarkos politikai dar nepalaimino, bendrovė jau ruošiasi būsimiems pokyčiams: vairuotojai informuoti apie pasikeitimus, kai kuriuose autobusuose sumontuotos uždaros kabinos. Kitur tai dar žadama padaryti. Didžiausių išlaidų reikės naujiems komposteriams įrengti – jie turėtų būti sumontuoti prie vairuotojo. Apie tai, ar keleivis, vos įlipęs, pažymėjo bilietą, vairuotoją informuos speciali sistema – jei užsidegs žalia šviesa, bus aišku, kad keleivis tinkamai pažymėjo bilietą, jei raudona – kad ne. Preliminariais skaičiavimais, vien šių komposterių įrengimas visuose miesto autobusuose bendrovei kainuos daugiau nei 50 tūkst. litų. Tačiau, M.Grigelio teigimu, visos investicijos netruks atsipirkti.

Aš matau tik naudą (iš naujosios tvarkos – aut. past.). Įmonė surinks daugiau pinigų, o keleiviai galės važiuoti komfortiškiau. Dabar sulaukiame nemažai skundų dėl asocialių keleivių. Įvedus naują tvarką, jų turėtų nelikti. Be to, vairuotojas matys, kokie žmonės įlipa. „Tikimės, kad tai suveiks kaip prevencija – galbūt sumažės vagysčių, nes ilgapirščiai nebesijaus „nematomi“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ vadovas.

Jis neslėpė, kad vairuotojai pokyčių nelaukia, nes jiems padaugės darbo. „Tačiau toks jų darbas. Turės prisitaikyti. Įmonė stengsis padaryti viską, kad vairuotojams būtų patogu dirbti: dėl to bus montuojamos uždaros kabinos – kad žiemą nebūtų šalta ir t.t.“ – sakė M.Grigelis.

Daugiau prieštaraujančių

Svarstydami apie naująją tvarką, Kauno miesto savivaldybės darbuotojai rengia apklausą. Savivaldybės interneto puslapio www.kaunas.lt lankytojų klausiama „Ar įdiegti Kaune naudojimosi viešuoju transportu tvarką, kai keleiviai įlipa tik pro priekines duris?“ Iš 104 žmonių, kurie per kelias dienas balsavo, didžioji dalis (76,9 proc.) nurodė „ne“. 20,2 proc. apklausos dalyvių sutiktų, jei viešajame transporte keleiviai būtų įleidžiami tik per priekines duris. 2,9 proc. respondentų neturėjo nuomonės šiuo klausimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius