Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vilniečiai išbandė gamtinėmis dujomis varomą prancūzišką autobusą (nuotraukos)

Gamtinėmis dujomis varomas autobusas „Irisbus Citeli“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Gamtinėmis dujomis varomas autobusas „Irisbus Citeli“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pirmadienį savivaldybės vadovai ir specialistai, bendrovių „Vilniaus autobusai“ ir „Anre“ atstovai, žurnalistai galėjo išbandyti ekologišką prancūzišką autobusą.

„Tiek Europoje, tiek pasaulyje suspaustas gamtines dujas naudojančių automobilių nuolat daugėja. Ekologiškiems degalams prioritetą teikia ir Europos Sąjungos institucijos. Lietuva iki šiol tebėra bene vienintelė šalis Europoje, kur gamtinių dujų infrastruktūra dar nėra išplėtota“, – sakė laikinai einantis sostinės mero pareigas Romas Adomavičius.

„Iveco“ priklausančiai transporto priemonių gamintojų grupės „Irisbus“ atstovai Lietuvoje UAB „Anre“ pasiūlė bendrovei „Vilniaus autobusai“ išbandyti gamtinėmis dujomis varomą autobusą „Irisbus Citelis CNG“, pagamintą 2009 metais, Prancūzijos miestelyje Anonė (Annonay). Vilniečiai šį autobusą galėjo išbandyti nuo rugpjūčio 7 dienos važiuodami 2, 23, 55 ir kitais autobusų maršrutais.

„Irisbus Citelis CNG“ – dviejų durų žemagrindis autobusas, kurio aukštis – 3301 mm, ilgis – 11 990 mm. Autobuso variklio galingumas – 200 kW, esant 2000 aps./min, variklis sumontuotas itin originaliai – išilgai galinės ašies, tokiu pat principu sumontuota ir pavarų dėžė. Sukimo jėga ratams perduodama vadinamuoju kampiniu būdu.

Vienas toks autobusas kainuoja apie 200–210 tūkst. eurų.

Autobusas patogus keleiviams: įlipimo aukštis ties priekinėmis durimis – 320 mm, ties vidurinėmis – 330 mm. Salone – 30 sėdimų ir 73 stovimos vietos. Orą karštomis vasaros dienomis vėsina kondicionierius, žiemą šildo sumontuota šildymo įranga.

Autobusų salono viduryje įrengta aikštelė žmonių su negalia vežimėliams, kuriems įvažiuoti įrengtas ir specialus ištraukiamas trapas.

Ant autobuso stogo sumontuoti aštuoni, iš specialių „Dynetec“ kompozitinių medžiagų pagaminti, dujų balionai, kurių talpa – 1240 litrų. Juos 200 atmosferų slėgiu galima užpildyti apie 250 m3 gamtinių dujų. Su tokiu dujų kiekiu darbo režimu mieste galima nuvažiuoti apie 450 km – jų pakaks visai dienai.

Suskaičiuota, kad Vilniaus miesto maršrutuose „Citelis“ 100 km nuvažiuoti sunaudoja apie 60 m3 gamtinių dujų – tai apie 10 proc. mažiau nei šiuo metu bendrovėje „Vilniaus autobusai“ eksploatuojami 1996–1997 m. pagaminti autobusai.

Pasak savivaldybės vadovų, po 1,5 mėn. bus apsispręsta, kokius autobusus pasirinks Vilnius. „Todėl norime supažindinti su mums siūlomomis transporto priemonėmis vilniečius. Reikia, kad viešasis transportas būtų patogus, patrauklus ir kuo pigesnė jo eksploatacija – tai paskatina žmones kuo dažniau juo naudotis. Taip mažėja spūstys, oro tarša“, – sakė R.Adomavičius.

Šiuo metu galimybė Lietuvoje prisipilti gamtinių dujų yra tik Vilniuje ir Klaipėdoje. UAB „Vilniaus autobusai“ eksploatuoja 100 gamtinėmis dujomis varomų autobusų, Klaipėdos autobusų parkas – 5. Po kelių dienų galimybę išbandyti šį autobusą turės ir klaipėdiečiai.

Vienas toks autobusas kainuoja apie 200–210 tūkst. eurų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min