Į pirmąją kelionę socialiniu taksi išsiruošė Viktoras Topol, „Gyvosios bibliotekos“ dalyvis ir pasaulio kultūrizmo čempionas. Jį automobilis nuvežė nuo Gedimino pr. į Karaliaučiaus gatvę. Prieš kelionę vaikinas kalbėjo, kad neretai autobuso ar troleibuso, pritaikyto neįgaliesiems, tenka laukti valandą ar dar ilgiau. Ypač nemalonu, kai lauke šalta, lyja ar sninga.
„Smagu, jeigu atvažiuotų toks mašiniukas, nereikėtų niekur laukti ir niekur nevėluotum“, – sakė Viktoras.
Jam antrino ir Inga Filipovič. Mergina teigė, kad itin skaudu, kai laiku atvyksti į visuomeninio transporto stotelę, o atvažiuoja neįgaliesiems nepritaikytas troleibusas arba vairuotojas sustoja už metro ar net pusantro nuo šaligatvio.
Itin skaudu, kai laiku atvyksti į visuomeninio transporto stotelę, o atvažiuoja neįgaliesiems nepritaikytas troleibusas arba vairuotojas sustoja už metro ar net pusantro nuo šaligatvio.
Socialinį taksi patys projekto sumanytojai vadina unikalia miesto inovacija. Vilnius pirmasis iš Baltijos šalių turės šią žmonėms su judėjimo negalia pritaikytą paslaugą. Anot Nacionalinio socialinės integracijos instituto programų vadovo ir socialinio taksi projekto koordinatoriaus Arūno Survilos, iniciatyvos, kai neįgalieji mokomi kažko ar teikiamos įsidarbinimo galimybės, gana dažnos.
„Panašios geranoriškos pastangos nekeičia situacijos iš esmės, nes pagrindinis stabdis – ribotos galimybės nevaržomai judėti ir patekti tiek į savanoriško, tiek į apmokamo darbo vietas“, – įsitikinęs A.Survila.
Socialinis taksi važinės po Vilnių visą parą. Registruotis neįgaliesiems teks internetu, nurodant kelionės maršrutą. Už kelionę bus imamas vienkartinis mokestis – 3 Lt. Ši kaina nepriklausys nuo to, kiek truks kelionė.
O keliauti galima bus ne tik į darbą, polikliniką ar universitetą, bet ir oro uostą, sporto klubą ar kavinę susitikti su draugais. Tiesa, automobilis bus vienas, tad keliones teks planuoti, laiką – rezervuoti iš anksto. Anot A.Survilos, projektas pasiteisins, jeigu automobilis važinės nuolat. Jeigu poreikis bus didelis, galbūt bus galvojama ir apie antrąjį automobilį.
Darbo dieną baigsiantį vairuotoją keis savanoriai. Vienas iš tokio taksi privalumų bus ir tas, kad visi vairuotojai pagelbės neįgaliesiems įlipti į automobilį ar iš jo išlipti, nulipti laiptais ar išeiti iš laiptinės.
Projekto sumanytojai tikisi, kad pavyks surasti rėmėjų, kadangi išlaidų netrūks – pirmiausia tai degalai.
Nuo galimų piktnaudžiautojų, kurie bandys pasinaudoti galimybe po Vilnių pasivažinėti su taksi vos už 3 Lt, projekto sumanytojai žada gintis pasirašydami su klientais ilgalaikes sutartis. A.Survilos teigimu, vairuotojas ir savanoriai taip pat stebės keleivius bei neveš tų, kuriuos įtars piktnaudžiavimu.