-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 08 14

Žmonių saugumui jūroje užtikrinti – nauja laivų stebėsenos sistema

Klaipėdos Saugios laivybos administracijoje įdiegta Nacionalinė laivų eismo stebėsenos informacinė sistema, kuri padės sustiprinti jūros aplinkos apsaugą Lietuvos teritoriniuose vandenyse Baltijos jūroje ir užkirsti kelią situacijoms, keliančioms pavojų žmonių saugumui jūroje.
Klaipėdos jūrų uostas
Klaipėdos jūrų uostas / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Laivų eismo stebėsenos sistemoje – viskas lyg ant delno – specialistai stebi, kiek ir kokie laivai juda Lietuvai priklausančioje Baltijos jūros teritorijoje, o vieno kompiuterio mygtuko spustelėjimu sužino laivo pavadinimą, jo parametrus, kokį pavojingą aplinkai krovinį laivas gabena, kiek jame žmonių, iš kur laivas atplaukė. 

Nidos, Klaipėdos ir Šventosios švyturiuose įdiegta automatinė identifikavimo sistema padeda gauti informaciją apie laivo greitį, kursą ir atplaukimo į uostą laiką.

Žinodami didžiąją dalį informacijos apie laivų judėjimą, apie jais vežamą pavojingą ir aplinką teršiantį krovinį, incidento atveju galėsime greičiau reaguoti ir sumažinti pasekmes tiek aplinkai, tiek žmonėms, – sako Saugios laivybos administracijos Laivų eismo stebėsenos skyriaus vedėjas Alfridas Ulozas.

Tiesa, povandeninių laivų, pasak specialistų, ši sistema nefiksuoja, nes veikia tik virš vandens.

„Tiek Lietuvai, tiek Europai tai – prevencinė priemonė. Žinodami didžiąją dalį informacijos apie laivų judėjimą, apie jais vežamą pavojingą ir aplinką teršiantį krovinį, incidento atveju galėsime greičiau reaguoti ir sumažinti pasekmes tiek aplinkai, tiek žmonėms“, – sako Saugios laivybos administracijos Laivų eismo stebėsenos skyriaus vedėjas Alfridas Ulozas.

Lietuvoje įdiegta laivų eismo stebėsenos informacinė sistema yra viena iš Europos Sąjungos įkurtų laivų stebėjimo sistemos dalių. Įkurti bendrą sistemą Europos Sąjunga nusprendė prieš 12 metų, po keleto įvykusių incidentų, kai, prie Europos krantų nuskendus laivams, į aplinką išsiliejo šimtai tūkstančių tonų naftos. Žalą patyrė ne tik laivų savininkai, nukentėjo paplūdimiai, gamta, gyvūnija.

2004 m., Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, informacija apie laivų judėjimą Baltijos jūroje buvo siunčiama kitomis ryšio priemonėmis, pvz., faksu. 

Dabar įdiegta sistema informaciją pateikia akimirksniu. Ši sistema naudinga laivų agentams, paieškos ir gelbėjimo centrams, pakrančių apsaugos tarnyboms, taršos incidentų tyrimo centrams. Prie sistemos gali prisijungti ir jūrininkų artimieji.

„Jie gali prisijungti per mūsų adresą ir, suvedus laivo pavadinimą arba laivo numerį, pamatyti, kada laivas atplauks“, – teigia Saugios laivybos administracijos Laivų eismo stebėsenos skyriaus vyr. specialistas Edmundas Trušys.

Lietuvoje laivų eismo stebėsenos informacinė sistema įdiegta už Europos Sąjungos lėšas, kainavo apie 4 mln. Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius