Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ant ledo prie Talino nusileidęs lenkų lėktuvas pagaliau ištrauktas į krantą (video, nuotraukos, papildyta 18.42 val.)

Estijos gelbėtojai visą naktį bandė į krantą ištraukti prie Talino ant ežero ledo avariniu būdu nusileidusį lenkų lėktuvą. Penktadienio rytą darbai buvo sustabdyti. Juos atnaujinus, penktadienio pavakare lėktuvą pavyko ištraukti į krantą.
Lėktuvo traukimas
Lėktuvas ant ežero ledo prie Talino oro uosto / Estijos Gynybos ministerijos nuotr.

Kaip informuoja Estijos naujienų portalas postimees.ee, nepaisant didelių pastangų, AN-26 penktadienio rytą vis dar buvo ant ežero. Maždaug 5.15 val. vietos laiku orlaivis tebebuvo maždaug 20 metrų nuo kranto.

Šiaurės Estijos gelbėjimo centro atstovas spaudai Antsas Raava žurnalistus informavo, kad apie 5.15 val. darbai buvo sustabdyti. Toliau darbus turėtų planuoti nauja gelbėtojų pamaina. Penktadienio darbus sunkins tai, kad lėktuvas liečia ežero dugną, seklumos ir ledas.

postimees.ee nuotr./Lėktuvas ant ežero ledo prie Talino oro uosto
postimees.ee nuotr./Lėktuvas ant ežero ledo prie Talino oro uosto

Ketvirtadienį apie 20 val. Estijos bendrovės „Temiir“ darbuotojai keliais ekskavatoriais ir lynais orlaivį pradėjo tempti į krantą. Lėktuvą iki kranto pavyko patempti apie 50 metrų. Vėliau pradėjo trūkinėti lynai.

Apie 23.15 val. bendrovės „Temiir“ techniką pakeitė Gynybos ministerijos vilkikai ir gelbėjimo darbai buvo tęsiami.

Lėktuvui artėjant prie kranto, darbas vis sunkėjo ir apie 5.15 val. orlaivio gelbėjimo operacija buvo laikinai sustabdyta.

Lenkijos transportinis lėktuvas AN-26 avariniu būdu ant Ulemiste ežero ledo nusileido ketvirtadienio rytą. Pirminiais duomenimis, tai lėmė vieno variklio gedimas. Įgula per incidentą nenukentėjo ir, pasak Lenkijos diplomatų, „švenčia antrą gimtadienį“.

Po avarinio nusileidimo ligoninėje ilgiau užsibuvo įgulos vadas, tačiau ir jam medikai rimtesnių sužalojimų nenustatė.

Lenkų orlaivio vadas turi daugiau kaip 30 metų skraidymo patirtį. Prieš pradėdamas darbą komercinėje aviacijoje, jis tarnavo Lenkijos karinėse oro pajėgose.

Teigiama, kad būtent įgulos vado patirtis padėjo išvengti tragedijos, kai orlaiviui artėjant prie Talino oro uosto sugedo vienas variklis. Įgula planavo apsukti ratą ir leistis su vienu varikliu, tačiau lėktuvas pradėjo smarkiai žemėti. Įgulos vadas priėmė sprendimą leistis ant ežero ledo.

Kompanijos ENIX, kuriai priklauso lėktuvas, ekipažas visus pastaruosius metus nuolat skraidė tarp Helsinkio ir Talino gabendamas bendrovės DHL siuntas. Ketvirtadienį kartu su penkiais įgulos nariais lėktuve buvo ir DHL Olandijos padalinio atstovas.

Po avarijos buvo svarstoma, kaip ilgai ežero ledas išlaikys lėktuvo svorį. Po kurio laiko orlaivio priekinė dalis nugrimzdo po vandeniu ir atsirėmė į ežero dugną. Gelbėtojai informavo, kad jiems pavyko stabilizuoti likusią lėktuvo dalį.

Po incidento lėktuvas buvo apgadintas, iš jo pradėjo tekėti kuras. Pranešama, kad iš degalų bakų ant ežero ledo ištekėjo apie pusantros tonos aviacinio kuro.

Tai privertė sunerimti visus Talino gyventojus, kadangi ežeras, ant kurio ledo nusileido lėktuvas, yra pagrindinis Estijos sostinės geriamojo vandens šaltinis. Talinui geriamąjį vandenį tiekianti bendrovė dar ketvirtadienį užtikrino, kad teršalai į Talino gyventojų čiaupus nepateks.

Papildyta 11.01 val.: Pranešama, kad lėktuvo tempimo į krantą operacija buvo viena sudėtingiausių, kada nors tekusių Estijos gelbėtojams. Sniegas ir stiprus vėjas, gilus sniegas, nutrūkstantys trosai ir ilgos specifinio rakto lėktuvo degalų bakams atsukti paieškos. Tokie buvo pagrindiniai šios operacijos raktiniai žodžiai.

Lėktuvas sveria 25 tonas, degalų bakuose buvo trys tonos kuro, dar tris tonas svėrė krovinys, o prie įvykio vietos neveda nė vienas kelias. Tad gelbėjimo operacijos paruošiamieji darbai kurį laiką užtruko.

„Mes dirbome greitai, jei tai buvo įmanoma. Ir dirbome lėtai, jei to reikėjo“, - kritikams, nepatenkintiems tuo, kaip vyko lėktuvo gelbėjimo darbai, atšauna Šiaurės Estijos gelbėjimo centro spaudos tarnybos vadovas Peeteris Randoja.

Penktadienio rytą lėktuvas jau buvo atsirėmęs į seklumą. Toliau jis bus tempiamas dvigubai storesniais trosais, nei iki šiol.

Kai lėktuvas galiausiai bus ištemptas į krantą, visų pirma prie jo bus prileisti muitininkai, kadangi orlaivio viduje vis dar yra neišmuitintas krovinys. Vėliau į įvykio vietą bus įleisti draudimo kompanijos atstovai. Neatmetama, kad draudikai nuspręs lėktuvą supjaustyti gabalais.

Estijos gelbėjimo departamentas praneša, kad prie avarinį nusileidimą patyrusio lėktuvo dirbo 55 gelbėtojai, įvykio vietoje buvo 17 gelbėjimo automobilių, taip pat keturi greitosios pagalbos ekipažai.

Estijos žiniasklaida, komentuodama lenkų lėktuvo avarinį nusileidimą, prisimena ir kitas aviakatastrofas, įvykusias Estijoje. Teigiama, kad per pastarąjį dešimtmetį aviakatastrofose Estijoje žuvo 22 žmonės.

Pats tragiškiausias įvykis šioje šalyje įvyko 2005 m. rugsėjo 10 d. Tąkart į Talino įlanką nukritus sraigtasparniui žuvo 14 žmonių.

Papildyta 18.42 val.: Portalas postimees.ee praneša, kad apie 17 val. vietos laiku lėktuvas buvo ištrauktas į krantą.

Estijos kariuomenės Logistikos tarnybos kapitonas Kuido Pildoja teigia, kad orlaivį į krantą ištraukti pavyko bendromis gelbėtojų ir kariškių pastangomis.

Estijos gynybos ministerija taip pat išplatino šios sudėtingos operacijos vaizdo įrašą. Jį galite pamatyti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius