Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aviacijos katastrofos keleiviams kelia nerimą, bet skrydžių verslui nekenkia

Vieta, kur sudužo numuštas Malaizijos oro linijų lėktuvas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Vieta, kur sudužo numuštas Malaizijos oro linijų lėktuvas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Per pastarąsias kelias savaites pasaulį sukrėtė net kelios aviakatastrofos. Numuštas lėktuvas virš Rytų Ukrainos, dėl nepalankių oro sąlygų nukrito keleviniai laineriai Taivane ir Malyje – šios trys nelaimės nusinešė per keturis šimtus gyvybių. Vis dėlto aviacijos specialistai sako, kad katastrofos įtakos šiam verslui iš esmės neturi.

Liepos 17-ąją numuštame Malaizijos oro linijų lėktuve „Boeing 777“ skrido 298 žmonės, jie visi žuvo. „Malaysia Airlines“ vis dar nėra atsigavusi ir po kitos ją palietusios tragedijos – kovo 8-ąją dingo kitas kompanijos lėktuvas, skridęs iš Kvala Lumpūro į Pekiną, kuriame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai. Iki šiol nerasta jokių šio orlaivio pėdsakų, nors atokiame Indijos vandenyno rajone, kuriame, Malaizijos nuomone, galėjo nukristi laineris, vyko intensyvios paieškos, vadovaujamos Australijos.

Liepos 23 dieną Taivane avariniu būdu leisdamasis sudužo „TransAsia Airways“ keleivinis lėktuvas ATR 72, žuvo 51 žmogus, septyni sužeisti. Leisdamasis orlaivis rėžėsi į pastatus ir subyrėjo. Manoma, kad jis buvo priverstas leistis avariniu būdu dėl Taivane siautusio supertaifūno „Matmo“.

Dar viena lėktuvo nelaimė pasaulį sukrėtė liepos 25-ąją, kai dėl prastų oro sąlygų Malyje sudužo Alžyro oro linijų bendrovės „Air Algerie“ lėktuvas. Žuvo visi juo skridę 116 žmonių. Anot ekspertų, apsilankiusių įvykio vietoje, lėktuvas rėžėsi į žemę ir perlūžo pusiau.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ komercijos direktorius Simonas Bartkus
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ komercijos direktorius Simonas Bartkus

Aukos verslui įtakos nedaro

Po tiesioginės atakos prieš lėktuvų keleivius susvyravo pasitikėjimas aviacijos saugumu ir tai turėjo didžiulės įtakos aviakompanijų veiklai. Po šio įvykio aviacijoje buvo įvesta daugybė papildomų priemonių, didinančių saugumą, – tikina S.Bartkus.

Šios didžiulės nelaimės pareikalavo daugybės aukų, tačiau aviacijos specialistai nelinkę prognozuoti, kad šie įvykiai turės kokios nors įtakos aviacijos verslui.

Daug metų aviacijoje dirbantis, šiuo metu „Air Lituanica“ komercijos direktoriaus pareigas einantis ir blogą apie aviaciją rašantis Simonas Bartkus sako, kad po didesnių ir garsiai nuskambėjusių nelaimių keleiviai išties labiau domisi skrydžių saugumu. Vis dėlto – tiesiogiai tos nelaimės aviacijos verslo neveikia.

„Aviacijos verslas nepastebi sumažėjusių pardavimų dėl plačiai nuskambėjusių nelaimių ore“, – tvirtina S.Bartkus.

Anot S.Bartkaus, nors per trumpą laiką – kovo pradžioje ir liepą – dvi skaudžios katastrofos ištiko „Malaysia Airlines“, šie metai vis dar laikomi vienais saugiausių civilinei aviacijai.

2013-ieji – saugiausi aviacijos istorijoje

„2013-ieji buvo apskritai rekordiškai patys saugiausi aviacijos istorijoje. Aviacija yra saugiausias susisiekimo būdas, nes visuose aviacijos sluoksniuose skiriama labai daug dėmesio saugai ir saugumui: tiek lėktuvų gamybai, remontui ir priežiūrai, tiek oro uostuose, įgulų mokymuose ir įgulų darbui“, – sakė S.Bartkus.

Vis dėlto, kaip rodo CNN surinkti duomenys, šiemet jau 716 žmonių žuvo aviacijos katastrofose, nors teturime liepos pabaigą. Pernai žuvo tik 265 ir tai yra mažiausiai nuo 1945-ųjų, kai tokie duomenys pradėti fiksuoti.

Paveikė Rugsėjo 11-oji

Vienintelė katastrofa, turėjusi didžiulės įtakos aviacijos verslui visame pasaulyje buvo 2001 metų Rugsėjo 11-osios įvykiai JAV, kai komercinė aviacija, anot S.Bartkaus, buvo tapusi teroristų taikiniu.

„Po tiesioginės atakos prieš lėktuvų keleivius susvyravo pasitikėjimas aviacijos saugumu ir tai turėjo didžiulės įtakos oro bendrovių veiklai. Po šio įvykio aviacijoje buvo įvesta daugybė papildomų priemonių, didinančių saugumą. Kai kurios priemonės sukėlė papildomų nepatogumų keleiviams, tačiau padėjo susigrąžinti keleivių pasitikėjimą ir pasiekti rekordinių rezultatų aviacijos saugumo prasme“, – tikina S.Bartkus.

Būtent 2001-ųjų rugsėjo 11-osios teroristiniai išpuoliai tapo aviakatastrofų, kuriose žuvo daugiausia žmonių, priežastimi. Naujienų svetainės obozrevatel.com sudarytame katastrofų dešimtuke pirmose vietose rikiuojasi būtent tą dieną sudužę du lėktuvai.

Pirmasis – „American Airlines“ skrydis 2001 m. rugsėjo 11 d. Žuvusiųjų skaičius 1 692.

JAV oro linijų bendrovės „American Airlines“ lėktuvas buvo užgrobtas teroristų. Jis įsirėžė į šiaurinį Pasaulio prekybos centro (PPC) dangoraižį Niujorke. Žuvo visi lėktuvu skridę 92 keleiviai ir daugybė pastate buvusių žmonių. Lėktuvas „Boeing 767-223R“ skrido iš Bostono į Los Andželą.

Antroje vietoje – tą pačią dieną pagrobtas kompanijos „United Airlines“, žuvusiųjų skaičius – 965. Šį lėktuvą pagrobė penki teroristinės grupuotės „al Qaeda“ nariai ir juo įsirėžė į pietinį PPC bokštą Niujorke. Žuvo 60 lėktuvu skridusių keleivių ir šimtai dangoraižio viduje buvusių žmonių.

Teroristų užgrobtas lėktuvas „Boeing 767-222“ taip pat skrido iš Bostono į Los Andželą.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min