Kol kas tyrėjai neranda atsakymo į klausimą: kas kaltas dėl Jak-42 aviakatastrofos, įvykusios rugsėjo 7 d. šalia Jaroslavlio.
Tarpvalstybinio tyrimų komiteto specialistai iki šiol buvo paskelbę tik vieną konkrečią versiją: lėktuvas sudužo, nes jį stabdė „neaiški jėga“. Tačiau griežtai atmetė versiją, kad tokiu keistu būdu lainerį stabdė nepatyręs antrasis pilotas. Jis neva padarė „blondinės vertą klaidą“ ir neatleido rankinio stabdžio.
Antradienį pranešama, kad tyrėjai rado naują stabdymo pėdsaką Tunošno oro uoste. Ekspertų teigimu, juodas ruožas, kurį jie aptiko ant pakilimo tako, – tai lėktuvo pavėluoto stabdymo pėdsakas.
Kitaip tariant, tyrėjai pateikė dar vieną versiją: įsibėgėjęs lėktuvas staiga pradėjo stabdyti prieš pat pakilimą – likus apytikriai 100 m nuo pakilimo juostos pabaigos.
Pasak „Life news“, tai aiškiai matyti pakilimo tako nuotraukose, darytose iš oro.
Aptiktas stabdymo pėdsakas tarsi patvirtina išankstines komiteto išvadas, kad lėktuvas buvo stabdomas nepaaiškinamos jėgos. Tačiau, pasak ekspertų, stabdymo pėdsakas, aptiktas tik pakilimo tako pabaigoje, iš dalies paneigia piloto klaidos versiją.
Pilotai galėjo susipykti?
Dar vieną versiją antradienį pateikė „Life news“. Portalas turi informacijos, kad avarija galėjo įvykti dėl pilotų nesutarimo. Gali būti, kad vienas nusprendė kilti, o kitas – stabdyti.
Tai besiginčydami jie pravažiavo tą oro uosto pakilimo tako tašką, kuriame dar galėjo keisti sprendimą. Akivaizdu, kad lėktuvo stabdys įjungtas per vėlai, pradelsus.