Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Į skandalą įsivėlęs britų laikraštis „News of the World“ pasirodė paskutinį kartą

Paskutinio laikraščio numerio išleidimas
„Scanpix“ nuotr. / Paskutinio laikraščio numerio išleidimas
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Britų savaitinis bulvarinis laikraštis „News of the World“ šį sekmadienį prekyboje pasirodė paskutinį kartą - 168 metus trukusi jo sensacijų ir skandalų istorija baigėsi su tokia pirmojo puslapio antrašte: „Ačiū ir sudie“.

Visą puslapį užimančioje redaktoriaus skiltyje šis populiariausias Didžiosios Britanijos savaitraštis atsiprašo skaitytojų dėl užsitęsusio telefoninio šnipinėjimo skandalo, kuris ir privertė nutraukti laikraščio leidybą.

„Visiškai paprasta: mes pametėme savo kelią“, – rašoma skiltyje.

Tačiau pats skandalas toli gražu nesibaigė. Laikraščio savininkui Rupertui Murdochui išvykus į Londoną pačiam asmeniškai spręsti šios krizės, buvo pranešta, kad policija netrukus apklaus jo pagrindinę darbuotoją Didžiojoje Britanijoje Rebekah Brooks.

Po emocingo šeštadienio rengiant paskutinį numerį, „News of the World“ redaktorius Colinas Myleris paskutinį kartą išvedė darbuotojus iš redakcijos rytiniame Londone.

„Noriu padėkoti šiai nuostabių žmonių komandai, kuri po išties sunkios dienos nuostabiai profesionaliu būdu išleido puikų laikraštį“, – lauke laukusiems žurnalistams sakė C.Myleris.

Daugiau kaip 200 darbuotojų dabar laukia neaiški ateitis, ir nors C.Mylerio kalba buvo palydėta pritarimo šūksniais, kai kas negalėjo sulaikyti ašarų.

Redaktorius parodė paskutinį pirmąjį puslapį – kai kurių garsiausių laikraščio straipsnių montažą su užrašu „Po 168 metų galiausiai liūdnai, bet labai didžiuodamiesi atsisveikiname su 7,5 mln. savo ištikimų skaitytojų“.

Visiškai paprasta: mes pametėme savo kelią„Kaip šį rytą sakiau darbuotojams, ne čia norėjome būti ir ne čia nusipelnėme būti. Bet kaip paskutinę duoklę 7,5 mln. skaitytojų, jums ir darbuotojams (sakau) „ačiū“, – sakė C.Myleris.

Į vidaus puslapius jis įdėjo geriausius laikraščio momentus su antrašte „Puikiausias pasaulio laikraštis 1843-2011“, pradedant reporterio Mazhero Mahmoodo – „apsimetėlio šeicho“ – tyrimais ir baigiant prieštaringai vertinama kampanija prieš pedofilus.

Tačiau redaktoriaus skiltyje taip pat pripažįstama, kad kelerius metus iki 2006-ųjų kai kurie laikraščio darbuotojai „gėdingai neprilygo“ tiems standartams, kurių stengėsi laikytis leidinys.

„Telefonai buvo šnipinėjami ir už tai šis laikraštis išties atsiprašo, – sakoma skiltyje. – Nėra pateisinimo šiam pasibaisėtinam suklydimui. Nėra pateisinimo nei už skausmą, sukeltą aukoms, nei už tą didelę dėmę, kurią tai paliko ant puikios istorijos“.

Nepaisant visuomenės pasipiktinimo šnipinėjimu, manoma, kad britai išgraibstys paskutinį laikraščio numerį kaip suvenyrą.

Įprastas tiražas buvo padvigubintas iki 5 mln., o prekyba pirmaisiais numeriais vėlai šeštadienį vakare ėjosi sparčiai. „Per pirmąsias penkias minutes pardaviau 50 (egzempliorių)“, – sakė vienas Londono centre dirbantis pardavėjas.

R.Murdochas į Didžiąją Britaniją turi atvykti sekmadienį, sakė šaltinis jo korporacijoje „News Corp.“. Jis pats imsis spręsti šią krizę, galinčią suteršti ir kitas jo žiniasklaidos imperijos dalis.

Britų vyriausybė netrukus turi nuspręsti dėl prieštaringai vertinamo „News Corp.“ siekio perimti visišką palydovinio transliuotojo „BSkyB“ kontrolę, bet opozicijoje esančių leiboristų lyderis Edas Milibandas, kaip pranešama, kitą savaitę bandys surengti balsavimą parlamente dėl šio sandorio sustabdymo.

R.Murdochui taip pat gali prireikti įsikišti ir ginti R.Brooks, jo britų laikraščių padalinio „News International“ vadovę.

Laikraštis „The Sunday Telegraph“ pranešė, kad policija nori apklausti R.Brooks dėl to, ką ji žinojo apie neteisėtą telefoninių pokalbių pasiklausymą ir įtariamus neteisėtus atsiskaitymus su policija, kai ji 2000-2003 metais buvo savaitinio bulvarinio laikraščio „News of the World“ redaktorė.

R.Brooks įpėdinį „News of the World“ redaktoriaus poste Andy Coulsoną policija penktadienį areštavo ir devynias valandas tardė dėl telefoninio šnipinėjimo bei įtariamo mokėjimo policijai, o paskui paleido už užstatą.

Jo areštas reiškia ir spaudimą ministrui pirmininkui Davidui Cameronui, kuris nusamdė A.Coulsoną, kai jis 2007 metais, po vieno žurnalisto įkalinimo ir privataus tyrimo dėl šnipinėjimo, pasitraukė iš „News of the World“.

Ketvirtadienį R.Murdochas priėmė šokiruojamą sprendimą uždaryti laikraštį, tačiau kalbama, kad jis jį pakeis sekmadienine dabar šešias dienas per savaitę leidžiamo „The Sun“ versija.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min