Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kibernetinę ataką prieš „Google“ surengė Pekinas, teigiama tinklalapyje „Wikileaks“

„Google“.
AFP/„Scanpix“ nuotr. / „Google“.
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Programišių ataką prieš JAV paieškų sistemą „Google“, kuri buvo įvykdyta prieš metus, organizavo Kinijos valdžia, teigiama tinklalapyje „Wikileaks“ paskelbtuose nutekintuose pranešimuose.

Kaip rašo britų visuomeninio transliuotojo BBC naujienų svetainė, viename JAV diplomatų pranešimų pažymima, kad ataka prieš „Google“ buvo „100 proc. politinio pobūdžio“.

Remiantis vienu skubiu pranešimu, „Google“ problemos prasidėjo, kai kažkoks Kinijos komunistų partijos politinio biuro narys, kurio pavardė nenurodoma, įrašė savo vardą paieškų sistemoje ir rado daug jam pareikštos kritikos.

Kitame skubiame pranešime pažymima, kad Pekinas „itin susirūpinęs“ dėl serviso „Google Earth“, kuris naudoja didelės raiškos vaizdus iš palydovo.

Sausį bendrovė „Google“ pareiškė, kad prieš ją buvo įvykdyta „kruopščiai suplanuota programišių ataka, parengta Kinijoje“. Bendrovė pažymėjo, kad, be kita ko, buvo užblokuotos Kinijos teisių gynėjų sąskaitos.

Po to „Google“ pradėjo peradresuoti savo tinklalapio Kinijoje google.cn vartotojus į necenzūruojamą tinklalapį Honkonge google.com.hk, tačiau šį sprendimą kritikavo Kinijos vyriausybė, ir jis vėliau buvo sukoreguotas.

Diplomatų susirašinėjimo teiginiai gali sustiprinti sampratą apie Kiniją kaip apie valstybę, atsargiai žiūrinčią į internetą, ir sustiprinti įtarimus, kad valdžia susijusi su programišių atraka prieš „Google“.

Vienoje telegramų amerikiečių diplomatas, remdamasis kažkokiu „gerai informuotu šaltiniu“, rašo, kad „su atakomis prieš „Google“ susijusi Kinijos vyriausybė“.

Kaip pranešė mūsų šaltinis, šioms operacijoms buvo vadovaujama Nuolatinio komiteto politiniu biuro lygiu, sakoma pranešime.

Šaltinis, kurio pavardė susirašinėjime nenurodoma, pažymėjo, kad atakos prieš „Google“ nebuvo mėginimas sumažinti JAV paieškų sistemos įtaką.

Drauge laiško autorius pabrėžia, jog neaišku, ar apie jas žinojo Kinijos prezidentas Hu Jintao ir šalies premjeras Wen Jiabao iki to laiko, kai „Google“ pranešė apie savo įtarimus.

Remiantis dokumentu, Pekinas nuogąstauja, kad dėl interneto cenzūros „Google“ tapo patrauklesnis Kinijos vartotojams. Šalies valdžia įtaria, kad JAV ir „Google“ bendromis pastangomis mėgina „sužlugdyti vyriausybės siekį kontroliuoti internetą“.

„Netikėtai XXXXX tęsė, kad „Baidu“ (Kinijos paieškų sistema) atrodo kaip nuobodi valstybinė bendrovė, tuo tarpu „Google“ patraukli kaip uždraustas vaisius“, – rašo laiško autorius.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min