-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Milijardus kainavusi naftos katastrofa Meksikos įlankoje: bendrovė prisipažino sunaikinusi įkalčius

Prieš trejus metus, 2010-ųjų balandį, Meksikos įlankoje veikusioje naftos platformoje „Deepwater Horizon“ įvyko sprogimas ir gaisras. Galiausiai platforma nuskendo ir sukėlė ekologinę katastrofą, kurios nuostoliai vertinami daugiau nei 12 mlrd. dolerių. Šioje istorijoje – dar vienas naujas posūkis. Kompanija „Halliburton“ prisipažino sunaikinusi įrodymus, susijusius su naftos išsiliejimu įlankoje, skelbia „Reuters“.
Naftos platforma Meksikos įlankoje
Naftos platforma Meksikos įlankoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Rangovo kompanija prisipažino, jog užsakė ištrinti kompiuterinę medžiagą, susijusią su Makondo telkiniu – naftos ir dujų platforma Meksikos įlankoje, kurioje ir įvyko nelaimė. Paaiškėjo, jog dar statybų metu „Halliburton“ rekomendavo įrengti 21 centralizavimo įrenginį, tačiau nuspręsta išsiversti tik su šešiais. Sunaikintos bylos, kuriose parodomi technologiniai skirtumai naudojant šešis ir 21 centralizavimo įrenginį.

Už pažeidimą „Halliburton“ gali grėsti iki 200 tūkstančių dolerių bauda. Be to, bendrovė sutiko būti stebima valdžios institucijų dar trejus metus bei dalyvauti tolimesniame tyrime dėl platformos sprogimo. Kaip pažymi informaciją išplatinęs JAV teisingumo departamentas, Hiustone įsikūrusi kompanija „Halliburton“ jau anksčiau savo noru į Nacionalinį žuvų ir laukinės gamtos fondą pervedė 55 mln. dolerių.

Tai jau trečiasis epizodas, susijęs su naftos išsiliejimu platformoje, dėl kurio „Halliburton“ prisiėmė kaltę.

„BP“ ir „Transocean Ltd“, kuriai priklausė platforma, anksčiau pripažino kaltę dėl pažeidimų, kurie nulėmė avariją Meksikos įlankoje ir atitinkamai sumokėjo 1,25 mlrd. bei 400 mln. dolerių baudų.

Sprogimas ir gaisras „Deepwater Horizon“ įvyko 2010 metų balandžio 20-ąją. Po dviejų dienų platforma nuskendo, o į vandenį ėmė tekėti nafta. Nuotekį sustabdyti pavyko tik liepos viduryje. Atsakomybę prisiėmė britų „BP“. Gaisro metu platformoje žuvo 11 žmonių, o bendra ekologinės katastrofos žala vertinama daugiau kaip 12 mlrd. dolerių.

Anksčiau Atlikus tyrimą „BP“ pareiškė, kad viena avarijos priežasčių buvo cementinė pagalvė, kurią pagamino „Halliburton“ – esą ji neįstengė sulaikyti dujų, kurių pateko į gręžimo koloną, kas ir sukėlė sprogimą.

„BP“ jau buvo padavusi į teismą „Halliburton“ – ji apkaltino kompaniją sunaikinus įkalčius, susijusius su avarija Meksikos įlankoje. Britai tvirtino, kad rangovės vadovybė iškart po platformos sprogimo įsakė atlikti cemento ekspertizę. Kaip tvirtina „BP“, patikrinimo rezultatai parodė, kad medžiaga buvo nekokybiška ir todėl dokumentai buvo sunaikinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius