Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

NTV žada vėl išsamiai nušviesti protestus Rusijoje

Mitingas Maskvoje, Bolotnaja aikštėje
„Scanpix“ nuotr. / Mitingas Maskvoje, Bolotnaja aikštėje
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lojalus Kremliui kanalas NTV išsamiai nušvies būsimą protesto akciją prieš tai, kad buvo klastojami parlamento rinkimai, sukėlę didžiausius per Vladimiro Putino valdymą mitingus gatvėse, agentūrai „Reuters“ sakė populiari televizijos laidų vedėja Tatjana Mitkova.

„Šią akciją taip pat nušviesime“, – sakė T.Mitkova, pastaruosius septynerius metus vadovaujanti informacijos tarnybai bendrovės „Gazprom“ kontroliuojamame NTV, kuris šeštadienį nustebino žiūrovus išsamiu protesto mitingo Bolotnaja aikštėje sostinėje nušvietimu.

T.Mitkova atsakė į klausimą antradienį išeidama iš Federacijos Tarybos drauge su Pirmojo kanalo generaliniu direktoriumi Konstantinu Ernstu, Rusijos valstybinio televizijos ir radijo komiteto pirmininku Olegu Dobrodejevu ir kitais didžiausių informacijos agentūrų vadovais.

Televizijos kanalai nesiryžo nepranešti apie akciją, į kurią prieš šešias dienas buvo susirinkę daugiau kaip 40 tūkst. žmonių Bolotnaja aikštėje Maskvoje su šūkiais „Už sąžiningus rinkimus“ bei „Rusija be Putino", ir apie protestus Sankt Peterburge ir kituose Rusijos miestuose, surinkusius 10 tūkst. žmonių

Federalinius kanalus žiniasklaida peikė už tai, kad jie tylėjo, kai policija išvaikė kelis tūkstančius demonstrantų Maskvoje po rinkimų į Dūmą, kurių rezultatus Vakarų ir Rusijos stebėtojai pripažino suklastotais valdžios partijos naudai.

Tačiau televizijos kanalai nesiryžo nepranešti apie akciją, į kurią prieš šešias dienas buvo susirinkę daugiau kaip 40 tūkst. žmonių Bolotnaja aikštėje Maskvoje su šūkiais „Už sąžiningus rinkimus“ bei „Rusija be Putino", ir apie protestus Sankt Peterburge ir kituose Rusijos miestuose, surinkusius 10 tūkst. žmonių.

NTV transliavo iš mitingo Bolotnaja aikštėje reportažą, primindamas žiūrovams apie tai, kaip suklestėjo dešimtajame dešimtmetyje laisva televizijos žurnalistika, atsirevanšuodama už žodžio laisvės slopinimą, kai valdžioje buvo SSKP.

„Šie įvykiai sugrąžina mus į laikus prieš 20 metų, stilistiškai", – sakė T.Mitkova, primindama laiką prieš SSRS subyrėjimą, kai atsisakymas skaityti Centrinės televizijos tiesioginėje laidoje melagingą oficialią versiją apie tai, kaip sovietiniai tankai nuslopino sukilimą Vilniuje, kainavo jai pareigas.

T.Mitkova, kuri rudenį sugrįžo į televiziją vesti tiesioginės laidos „Šiandien“, duoti kitų komentarų atsisakė.

Federacijos Tarybos spaudos tarnyba neatsakė į klausimą, kokia buvo pasitarimo su žiniasklaidos priemonių vadovais tema.

Paskelbtoje rūmų tinklalapyje darbotvarkėje antradienį pasitarimas su žiniasklaidos priemonių vadovais nebuvo nurodytas. Į „Reuters“ paklausimą Pirmojo kanalo spaudos tarnyba taip ir neatsakė. O.Dobrodejevo padėjėja Viktorija Arutiunova sakė, kad nieko nežino apie pasitarimą.

Etika ir estetika

Kaltinimai spaudimu spaudai, atakomis prieš nepriklausomus interneto portalus ir cenzūra tapo viena karščiausių temų Rusijoje, išgyvenančioje pilietinio aktyvumo renesansą, pasipylus pranešimams apie machinacijas su balsalapiais ir balsų skaičiavimu, pabudinusiems vidurinę klasę.

„Kai abiejų Rusijos sostinių centre pirmą kartą per dešimt metų išeina tūkstančiai žmonių pareikšti požiūrio į rinkimus, apie juos eteryje kalba prezidentas, o jūs apie tai – nė žodžio, tai neprofesionalu“, – apibendrino kolegų nuomones trečiadienį Stanislavas Kučeris, radijo stoties „Kommersant FM“, kuri įeina į milijardieriaus ir žiniasklaidos magnato Ališero Usmanovo žiniasklaidos priemonių bendrovę, politikos apžvalgininkas.

Antradienį bendrovė paskelbė, jog atleido žurnalo „Kommersant-Vlast“ vyriausiąjį redaktorių už numerį, pasakojantį apie pažeidimus per parlamento rinkimus, ir pagrasino jam teismu už žurnalistikos etikos pažeidimą po balsalapio, kuriame parašyti nešvankūs V.Putiną įžeidžiantys keiksmažodžiai, nuotraukos išspausdinimo.

Prieš tai dėl spaudimo pasiskundė kito aktyvaus A.Usmanovo žiniasklaidos imperijos portalo Gazeta.ru vyriausiasis redaktorius. Dėl viršininkų daromo spaudimo per rinkimus skundėsi ir RIA „Novosti“ projekto internete žurnalistas, bet valstybinė informacijos agentūra pavadino skundus nepagrįstais, o savo redakcijos politiką paaiškino siekiu atkurti nešališkumą ir laikytis įstatymų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min