2011 07 23 /18:03

Paskelbta pirmoji nuotrauka, kurioje, kaip manoma, matyti aukų saloje prie Oslo ieškantis žudikas

Užsienio žiniasklaidoje pasirodė pirmoji iš sraigtasparnio daryta nuotrauka, kurioje matyti, kaip manoma, Utojos saloje siautėjantis žudikas.
Utojos saloje norvegas šaudė į žmones
Utojos saloje norvegas šaudė į žmones / „Scanpix“ nuotr.

Britų leidiniai telegraph.co.uk, dailymail.co.uk paskelbė šiurpią nuotrauką, kurioje matyti vaizdai iš žudynių Utojos saloje. Ši nuotrauka jau transliuojama ir BBC bei CNN eteryje.

Joje matyti aukštas blondinas policininko drabužiais, kaip manoma, ginkluotas. Aplink jį turbūt guli aukų kūnai.

Šios nuotraukos buvo darytos iš sraigtasparnio. Kad vaizdai nebūtų pernelyg šokiruojantys, nuotraukos dar šiek tiek retušuotos.

Nuotrauką galite pažiūrėti čia.

Nuotraukos autorius: „Supratome, kad vyksta kažkas siaubingo“

Norvegų leidinys VG skelbia, kad šios nuotraukos autorius – NRK televizijos operatorius Marius Arnesenas.

Jis pasakojo, kad jau vyko į savo darbovietę po sprogimo Oslo centre, kai jam paskambino iš darbo ir liepė vylti į Utojos salą. „Mes nežinojome nieko, kas ten įvyko, tik tai, kad kažkas šaudė“, – pasakojo žurnalistas.

Į Utojos salą jie atvyko 18.30 val. Oro sąlygos filmuoti iš sraigtasparnio buvo labai prastos. Iš pradžių jie bandė nufilmuoti stovyklavietę, tačiau pamatė, kad ten nėra žmonių. „Ten buvo visiškai tučia. Tuomet aš nukreipiau savo akis į jūrą, ir pamačiau, kad tiek daug žmonių plaukia joje arba stovi vandenyje. Supratau, kad jie plaukia nuo kranto. Tada supratau, kad ten vyksta kažkas siaubingo“, – pasakojo operatorius.

Tuo metu NRK darbuotojas pamatė kitoje salos dalyje išsilaipinančius pareigūnus. „Panašu, kad jis vis dar šaudė vaikus, kai policija atvyko į salą“, – sakė M.Arnesenas.

Parvykęs į darbovietę operatorius pamatė, ką pavyko užfiksuoti – negailestingą žudiką, vaikštinėjantį tarp savo aukų.

Scanpix nuotr./Įtariamajam žudikui Andersui Behringui Breivikui priklausanti ferma
„Scanpix“ nuotr./Įtariamajam žudikui Andersui Behringui Breivikui priklausanti ferma

„Jis lėtai judėjo saloje ir šaudė į kiekvieną“

Tuo tarpu žiniasklaida ir toliau skelbia tragiškų įvykių liudininkų pasakojimus.  „Mes susirinkome prie pagrindinio pastato, norėdami aptarti įvykius Osle. Staiga išgirdome į šūvius panašius garsus. Tada visi puolė bėgti, – laikraščiui „Aftenposten“ papasakojo viena iš forumo dalyvių, 16 metų Hana. – Aš pamačiau policininką, kuris buvo užsikimšęs ausis kištukais. Jis pasakė, kad nori visus surinkti. Po to jis nubėgo ir ėmė šaudyti į žmones. Mes puolėme į visas puses, bėgome į paplūdimį... į ežerą ir plaukėme.“ Merginos teigimu, užpuolikas šaudė ir į žmones vandenyje.

„Jis lėtai judėjo sala ir šaudė į kiekvieną, kuris pasitaikė jo kelyje, – TV2 televizijos kanalo eteryje sakė viena iš išsigelbėjusių susirinkimo dalyvių. – Keista, kad tai darydamas jis atrodė visiškai ramus.“

Jis lėtai judėjo sala ir šaudė į kiekvieną, kuris pasitaikė jo kelyjeUžpuolikas suprato, kad jaunuoliams nėra kur bėgti: Utojos saloje, kurios plotis yra vos 500 metrų, tėra 5-6 pastatai, o susitikimo dalyviai buvo įsikūrę palapinėse.

TV2 televizijoje vienas iš išsigelbėjusiųjų pasakojo, kad žmonės šokinėjo į vandenį tikėdamiesi nuplaukti iki kito kranto, kuris yra už 500 metrų. Daugelis tų, kuriems pavyko išsigelbėti plaukiant, stipriai peršalo.

„Aš pradėjau mojuoti policininkams valtyse, kurie po kurio laiko jie priplaukė prie salos. Tiesa, aš nežinojau, ar galiu jais pasitikėti. Kai jie mane ištraukė iš vandens, šaukiau iš džiaugsmo ir visas drebėjau, nes vanduo ežere buvo ledinis“, – pasakojo vienas jaunuolis.

Kadrai iš įvykio vietos, kuriuose matosi, kaip saloje guli dešimtys jaunų žmonių kūnų, sukėlė norvegams šoką. „Aš mačiau, kaip žmonės šoko į vandenį, apie 50 iš jų nuplaukė iki kranto. Žmonės rėkė, jie buvo įbauginti, – sakė 42-iejų metų Anuta Lien, gyvenanti netoli salos. – Jie buvo apie 14-19 metų amžiaus.“