-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2014 04 18 /08:45

Pietų Korėjoje nuskendęs keltas: atskleidžiama daugiau nelaimės detalių

Trečiasis šturmanas buvo prie vairo, o ne kapitonas, kai Pietų Korėjoje nuskendo keltas, pranešė tyrėjai, kai narai pasiekė nugrimzdusį kelto korpusą.
Pietų Korėjoje nuskendusio kelto keleivių artimieji
Pietų Korėjoje nuskendusio kelto keleivių artimieji / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kaip skelbia BBC, iš viso 270 žmonės – kurių dauguma moksleiviai – po trečiadienį įvykusios tragedijos vis dar laikomi dingusiais be žinios.

Paskelbta, kad 26 žmonės žuvo, 179 – išsigelbėjo.

Tarp išsigelbėjusiųjų – 6-erių mergaitė

Kaip skelbia BBC, tarp tų, kuriems pavyko išsigelbėti – 6-erių mergaitė. Jos tėvai ir brolis vis dar laikomi dingusiais.

VIDEO: Išgelbėta 6-erių mergaitė

Kol kas neaišku, kodėl keltas nuskendo, tačiau, ekspertų manymu, jis trenkėsi į uolas arba darė staigų posūkį.

Auga visuomenės pasipiktinimas

Praėjus daugiau nei dviem dienoms po to, kai 6 825 tonų talpos keltas „Sewol“ netikėtai pasviro, apvirto ir nuskendo, daugiau nei 500 išvargusių narų, kovojančių su stipriomis jūros srovėmis beveik nulinio matomumo sąlygomis, dar nesugebėjo patekti į kelto vidų.

Patvirtintų aukų skaičius padidėjo iki 28, tačiau labiausiai nerimaujama dėl 268 dingusių žmonių, kurių dauguma – vidurinės mokyklos moksleiviai, plaukę į pietinę kurortinę Čedžu salą.

Vienintelė virš vandens iškilusi laivo pirmagalio dalis nugrimzdo po bangomis penktadienio popietę.

Naujai aptikti kūnai plūduriavo vandenyje, ir nei vienas iš jų nebuvo ištrauktas iš paties laivo, sakė pakrančių sargybos pareigūnai, narų komandoms stengianti patekti į nugrimzdusį keltą ir liekant vis mažiau vilčių rasti gyvų žmonių susidariusiose oro kišenėse.

„Du narai šiuo metu leidžia deguonį į laivą“, – sakė vienas pakrančių sargybos pareigūnas.

Vienintelė virš vandens iškilusi laivo pirmagalio dalis nugrimzdo po bangomis penktadienio popietę.

Meteorologinės sąlygos buvo sudėtingos: lijo, tvyrojo rūkas, jūra smarkiai bangavo.

Iš 475 laive buvusių žmonių buvo išgelbėti tik 179, o nuo trečiadienį daugiau gyvų likusių žmonių nebuvo rasta.

Trys didžiuliai plaukiojantys kranai atvyko į nelaimės vietą, bet regiono pakrančių sargybos vadas Kim Soo-hyunas pabrėžė, kad daugiadenį laivą bus mėginama iškelti tik tuomet, kai nebeliks jokių abejonių, kad jo viduje nebėra gyvų žmonių.

Iškėlimas tik po gelbėjimo operacijos

„Noriu aiškiai pasakyti: jokie iškėlimo darbai nebus vykdomi prieš (žuvusiųjų) šeimų valią“, – sakė jis.

Laive buvo 352 moksleiviai, o tų, kurie nebuvo išgelbėti, tėvai piktinasi, anot jų, neadekvačiais pareigūnų veiksmais.

„Praėjo dvi dienos, bet niekas nebuvo ištrauktas gyvas“, – skundėsi Lee Yong-gi, kurio sūnus buvo tarp dingusių moksleivių.

„Tvirtai tikiu, kad tie vaikai gyvi. Mums reikia kuo greičiau juos išgelbėti. Bet pareigūnai vilkina“, – jis sakė naujienų agentūrai AFP.

Kapitonas ketvirtadienį atsiprašė aukų ir jų artimųjų, tačiau nepateikė jokio aiškaus paaiškinimo, kodėl „Sewol“ apvirto.

Pirmuoju įniršio taikiniu tapo laivo kapitonas Lee Joon-seokas ir 28 įgulos nariai, kurių dauguma išsigelbėjo.

Prokurorai sakė, kad preliminarūs tyrimo rezultatai parodė, jog avarijos metu vairinėje vadovavo trečiasis kapitono padėjėjas.

„Kapitonas nevadovavo, kai įvyko avarija“, – prokuroras Park Jae-eokas sakė per spaudos konferenciją.

Lee Joon-seokas avarijos momentu buvo „laivo gale“, pažymėjo Park Jae-eokas, nepateikdamas daugiau detalių.

Kapitonas ketvirtadienį atsiprašė aukų ir jų artimųjų, tačiau nepateikė jokio aiškaus paaiškinimo, kodėl „Sewol“ apvirto.

„Man išties labai gaila dėl keleivių, aukų ir šeimų, – sakė Lee Joon-seokas. – Jaučiu gėdą.“

Jūrų reikalų ministerijos duomenys rodo, kad keltas staiga pasuko, prieš pasiųsdamas pirmąjį nelaimės signalą.

Kai kurių ekspertų nuomone, tas staigus posūkis galėjo išjudinti laive buvusius sunkius krovinius, tarp kurių buvo per 150 automobilių, ir sumažinti jo stabilumą, todėl keltas smarkiai pasviro ir galiausiai apvirto.

Tačiau kiti kėlė prielaidą, kad posūkis galėjo įvykti dėl susidūrimo su povandeniniu rifu arba kitokiu pasinėrusiu objektu.

Tyrėjai aiškinasi ne vien avarijos priežastis, bet ir kelia klausimus, kodėl keleiviams buvo liepta likti savo kabinose ir vietose maždaug 40 minučių po to, kai laivas pradėjo svirti.

Laikraščių vedamieji tryško pagieža, o dienraštis „Dong-A Ilbo“ pareiškė, kad gelbėjimo operacija yra „absurdiška“.

„Mūsų laivų statybos pramonės viena iš geriausių XXI amžiuje, tačiau mūsų mąstysena tebėra XIX amžiaus“, – piktinosi laikraštis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius