Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmasis pasaulyje saulės energija varomas lėktuvas naktį nutūpė Finikse

Pirmasis pasaulyje pilotuojamas lėktuvas, kuris ir dieną, ir naktį gali skristi varomas vien tik saulės energijos, nutūpė nakties tamsoje viename dideliame JAV pietvakarių oro uoste; šis tūpimas buvo tiesiogiai transliuojamas skrydžio rengėjų tinklalapyje šeštadienio rytą.
Bernardas Piccardas ruošiasi skrydžiui saulės energijos varomu lėktuvu „Solar Impulse“
Bernardas Piccardas ruošiasi skrydžiui saulės energijos varomu lėktuvu „Solar Impulse“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šveicarų nuotykių ieškotojo Bertrand'o Piccard'o pilotuojamas lėktuvas „Solar Impulse“ nutūpė Finikso Skai Harboro tarptautiniame oro uoste apie 7 val. 30 min. Grinvičo (10 val. 30 min. Lietuvos) laiku, pakilęs iš Kalifornijos prieš 18 valandų.

Oro uoste jau laukė palaikymo komanda, kuri pastūmė lėktuvą į saugią vietą, kur vienas „Solar Impulse“ steigėjų, šveicarų inžinierius bei buvęs naikintuvo pilotas Andre Borschbergas kopėčiomis palypėjo iki piloto kabinos ir pasveikino B.Piccard'ą, o šis triumfuodamas iškėlė aukštyn rankas.

Solarimpulse.com nuotr./Saulės elementais varomas lėktuvas „Solar Impulse“
Solarimpulse.com nuotr./Saulės elementais varomas lėktuvas „Solar Impulse“

„Aš esu laimingas, kad esu čia, laimingas, kad nutūpiau Finikse“, – akivaizdžiai pakiliai nusiteikęs B.Piccard'as sakė reporteriams.  Netoliese susirinko nedidelis sutinkančiųjų būrelis pasveikinti atskridusiojo.

B.Piccard'as sakė esąs sužavėtas kraštovaizdžių, matytų skrendant virš JAV pietvakarių – iš pradžių virš Kalifornijos, paskui virš Arizonos dykumos, taip pat ir naktinio tūpimo Fenikse. Pilotas dar pridūrė, kad saulės baterijų galios liko net trys ketvirtadaliai.

Pasiryžta pirmą kartą tokiu lėktuvu perskristi Jungtines Amerikos Valstijas.

Po pirmojo stabtelėjimo Fenikse Arizonoje numatyta užsukti į Dalasą Teksase, vėliau JAV sostinę Vašingtoną, o iš ten pasiekti ir Niujorką liepos pradžioje.

Sustojimai kas 10 dienų daromi siekiant pademonstruoti publikai šio lėktuvo konstrukciją ir technologijas.

Šis lėktuvas įstengtų visą atstumą įveikti ir be sustojimų – per tris paras, skrisdamas kreiseriniu greičiu apie 43 mylias (70 km) per valandą, sakė lėktuvo konstruktoriai.

Tačiau, atsižvelgus į tai, kad lėktuvu gali skristi tik vienas pilotas, sunku vairuoti itin lengvą ir labai ilgą lėktuvą turbulencijos sąlygomis, „Solar Impulse“ nusprendė saugumo dėlei suskaidyti maršrutą į daugelį etapų.

Tokiu būdu du pilotai, B.Piccard 'as ir A.Borschbergas galės pakeisti vienas kitą.

2003 metais pradėjus šį projektą, pagamintas lėktuvas „Solar Impulse“ jau yra atlikęs įspūdingų kelionių; viena jų – 26 valandų skrydis 2010 metais, bet dabar skrendama skersai viso žemyno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius