Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rusija paskelbė amerikiečių žurnalistą nepageidaujamu šalyje

Rusijos vėliava
„Scanpix“ nuotr. / Rusijos vėliava
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ilgametis Rusijos prezidento Vladimiro Putino kritikas, amerikiečių žurnalistas Davidas Satteris pirmadienį pranešė, kad jam buvo uždrausta įvažiuoti į šalį – tai vienas pirmųjų tokių atvejų nuo Šaltojo karo laikų.

Buvęs dienraščių „The Financial Times“ ir „The Wall Street Journal“ korespondentas, parašęs tris knygas apie Rusiją ir buvusią Sovietų Sąjungą, šalyje gyveno nuo 2013-ųjų rugsėjo ir dirbo Laisvosios Europos radijo/Laisvės radijo (RFE/RL) patarėju.

JAV vyriausybės finansuojamas transliuotojas pranešė, kad Amerikos ambasada Maskvoje informuota apie šį sprendimą ir pateikė oficialų diplomatinį protestą.

Ambasados pareigūnai mėgino gauti Rusijos valdžios paaiškinimus dėl šio sprendimo motyvų, tačiau nesėkmingai.

Sprendimas, paskelbtas likus mažiau nei mėnesiui iki žiemos olimpinių žaidynių Sočyje, veikiausiai dar padidins įtampą Vašingtono ir Maskvos santykiuose.

„Mano daiktai yra Maskvoje, kur turiu butą, tačiau be leidimo įvažiuoti į šalį negaliu jų atgauti. Norėčiau sugrįžti į Maskvą ir toliau čia dirbti, bet negaliu to padaryti neturėdamas vizos“, – rašo D.Satteris.

D.Satteris gruodžio 5 dieną nuvyko į Ukrainos sostinę Kijevą, kur rengė reportažus apie daugiatūkstantinius protestus dėl vyriausybės sprendimo nepasirašyti svarbios sutarties su Europos Sąjunga.

Tačiau žurnalistas tvirtino, kad „reportažai iš Kijevo buvo dienoraštis ir nesusiję su Rusijos valdžios sprendimu“.

Gruodžio 25 dieną D.Satteriui buvo pranešta, kad jo prašymas dėl naujos Rusijos vizos atmestas. Sprendimas motyvuotas tuo, kad žurnalisto buvimas šalyje „nepageidautinas“.

„Man buvo pasakyta, kad mano buvimas šalyje, saugumo institucijų požiūriu, yra nepageidautinas. Jokių kitų priežasčių nebuvo nurodyta“, – rašė D.Satteris naujienų agentūrai AFP elektroniniame laiške iš Londono.

„Mano daiktai yra Maskvoje, kur turiu butą, tačiau be leidimo įvažiuoti į šalį negaliu jų atgauti. Norėčiau sugrįžti į Maskvą ir toliau čia dirbti, bet negaliu to padaryti neturėdamas vizos“, – rašė jis.

„Noriu, kad rusai peržiūrėtų savo sprendimą“, – pridūrė D.Satteris, kuris taip pat yra Hadsono instituto, Johnso Hopkinso universiteto Užsienio politikos instituto bei Užsienio politikos studijų instituto Filadelfijoje, Pensilvanijos valstijoje, mokslinis bendradarbis.

Jis taip pat ruošė reportažus RFE/RL Rusijos tarnybai, rengė interviu bei analitinius komentarus įvairiems naujienų ir nuomonių tinklalapiams.

„Kai jis mėgino išvykti iš Ukrainos, kur rengė reportažus apie protestus, ir sugrįžti į Rusiją, prasidėjo problemos“, – telefonu pasakojo RFE/RL atstovė spaudai Karisue Wyson.

Pasak jos, gruodį D.Satteris gavo pranešimą, kad jo prašymui dėl vizos pritarta, buvo nurodytas ir oficialus Rusijos užsienio reikalų ministerijos pranešimo numeris. Tačiau vėliau Rusijos ambasados Kijeve pareigūnas žurnalistą informavo, kad jo buvimas Rusijoje yra „nepageidaujamas“ ir jo vizos prašymas atmestas.

RFE/RL tinklalapyje transliuotojo prezidentas Kevinas Klose'as rašė, kad šiuo atveju terminas „nepageidaujamas“, jo nuomone, reiškia, kad Rusija D.Satterį paskelbė persona non grata.

„Mes (RFE/RL) tik norime, kad ponas D.Satteris galėtų tuojau pat sugrįžti į Maskvą, kur nuo 2013 metų rugsėjo gyveno ir dirbo – patarinėjo, ruošė reportažus bei komentarus Rusijos naujienų tarnybai ir rengė aštrius interviu, rašė skiltis bei analitinius straipsnius daugelyje naujienų ir nuomonių tinklalapių“, – pažymėjo K.Klose'as.

Penkias dienas be vizos

Rusijos užsienio reikalų ministerija antradienį pareiškė, kad amerikiečių žurnalistas ir mokslininkas D.Satteris buvo išsiųstas iš Rusijos, nes jis „šiurkščiai pažeidė“ šalies migracijos įstatymus.

„Atsižvelgdami į kai kuriose Vakarų šalių žiniasklaidos priemonėse pasirodžiusias tendencingas publikacijas apie atsisakymą išduoti vizą amerikiečių žurnalistui Davidui Satteriui, norėtume kai ką paaiškinti“, – rašoma antradienį URM Informacijos ir spaudos departamento paskelbtame komentare.

Dokumente pažymima, kad žurnalistas į Rusiją įvažiavo 2013 metų lapkričio 21 dieną ir pagal galiojančias migracijos taisykles turėjo iš karto kreiptis į Federalinės migracijos tarnybos (FMT) Maskvos valdybą ir ten gauti daugkartinę vizą, leidžiančią būti Rusijoje.

Pasak URM, apie tai buvo informuotas Laisvosios Europos radijo/Laisvės radijo (RFE/RL), kuriam dirbo D.Satteris, Maskvos korespondentų punktas.

„Nepaisydamas to D.Satteris į FMT Maskvos valdybą kreipėsi tik 2013 metų lapkričio 26 dieną. Dėl šiurkštaus Rusijos migracijos įstatymų pažeidimo Valdyba atsisakė išduoti jam daugkartinę vizą“, – pažymima URM komentare.

Pasak dokumento, tai reiškia, kad „šis JAV pilietis nuo 2013 metų lapkričio 22 dienos iki lapkričio 26-osios buvo Rusijos teritorijoje neteisėtai“.

Kaip informuoja Rusijos užsienio politikos žinyba, lapkričio 29 dieną įvyko Maskvos Tagankos rajono teismo posėdis, kuriame D.Satteris buvo pripažintas kaltu padaręs administracinį pažeidimą.

„Savo kaltę jis pripažino. Teismo jam skirta bausmė – bauda ir administracinis išsiuntimas iš Rusijos“, – rašoma URM dokumente.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min