-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sudužusio „Air France“ lėktuvo prietaisai skirtingai rodė greitį (atnaujinta 22.23 val.)

Prancūzijos oro bendrovės „Air France“ lėktuvo, kuriuo skrido 228 žmonės, katastrofos Atlanto vandenyne tyrimas parodė, kad įvairūs prietaisai fiksavo nevienodą lainerio greitį, penktadienį pranešė Prancūzijos oro susisiekimo saugumo tyrimo agentūra.
Į dingusio lėktuvo paieškas įsijungs ir Prancūzijos atominis povandeninis laivas.
Į dingusio lėktuvo paieškas įsijungs ir Prancūzijos atominis povandeninis laivas. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Žinutės, kurios buvo automatiškai išsiųstos iš lėktuvo prieš jam dingstant pirmadienį, atskleidė „greičio matavimo prieštaringumą“, sakoma Tyrimų ir analizės biuro (BEA) pranešime.

Lėktuve buvo keletas greičio matavimo prietaisų, tačiau jų atsiųsti duomenys rodo, kad buvo užfiksuotas skirtingas greitis, sakė BEA atstovė spaudai.

„Air France“ vadovas Pierre'as Henry Gourgeonas anksčiau šią savaitę sakė, kad prieš dingdamas lėktuvas automatiškai pasiuntė keletą pranešimų apie „daugelį techninių gedimų“.

Atliekant tyrimą taip pat patvirtinta, kad lėktuvas buvo netoli smarkios audros su perkūnija, kai sudužo Atlanto vandenyne skrisdamas iš Rio de Žaneiro į Paryžių, penktadienį nurodė BEA.

Ši katastrofa tapo dar mįslingesnė, kai Brazilijos pareigūnai pranešė, jog iš vandenyno iškelti daiktai nebuvo nukritusio lainerio „Airbus“ nuolaužos, o šis lėktuvas iki šiol laikomas dingusiu kažkur pusiaukelėje tarp Brazilijos ir Afrikos krantų.

Papildyta 22.23 val. Prancūzija į dingusio lainerio liekanų paieškas pasiųs atominį povandeninį laivą, praneša naujienų agentūra AFP, remdamasi šalies gynybos ministro Herve Morino žodžiais. Pasak ministro, povandeninis laivas ieškos lėktuvo „juodųjų dėžių“.

Kiek anksčiau Prancūzija į nelaimės zoną pasiuntė tyrimų laivą, gabenantį mažuosius povandeninius laivus „Nautile“, gebančius dirbti itin dideliame gylyje, ir nuotoliniu būdu valdomą robotą „Victor-6000“. Šie įrenginiai jau naudoti anksčiau jūros gelmėse ieškant ir iškeliant nuskendusių lėktuvų nuolaužas.

Vis dėlto kai kurie specialistai mano, kad aptikti lėktuvo „juodąsias dėžes“ praktiškai nėra jokių galimybių. Numanomoje lėktuvo kritimo vandenyno gylis svyruoja nuo 3 iki 5 km., o „juodųjų dėžių“, esančių po vandeniu, signalai sklinda tik apie 1500 metrų.

Norint ištyrinėti dugną numanomoje katastrofos vietoje, siūloma į „tarpinį“ 2000–3000 metrų gylį nuleisti sonarą ir tempti jį laivu. Tačiau tokia operacija truktų ganėtinai ilgai, o „juodosios dėžės“ signalus siųs tik vieną mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius