Naujasis mokestis yra paskutinis iš vadinamųjų specialiųjų mokesčių, vyriausybės nuo 2010 metų nustatytų sektoriuose, kuriuose paprastai dominuoja užsienio įmonės, kaip antai bankininkystės, energetikos, mažmeninės prekybos ir telekomunikacijų.
2011 metais premjeras Victoras Orbanas įdiegė naujus žiniasklaidos įstatymus, įkūrė įtakingą reguliavimo instituciją ir centralizavo valstybinės žiniasklaidos kanalus.
Pasak vyriausybės, įplaukomis iš naujojo mokesčio, kuris sudaro 40 proc. reklamos pajamų, bus finansuojama mokyklų plėtra. Vyriausybė taip pat įrodinėja, kad nemaža komercinės žiniasklaidos produktų dalis, ypač televizijoje, kenkia visuomenei.
Kai kurie analitikai teigia, kad šis mokestis nustatytas vyriausybei siekiant pažaboti spaudą ir išstumti iš šalies užsienio žiniasklaidos įmones, kaip antai, „RTL Klub“, kurios transliuojamose naujienų programose nuolat kritikuojama vyriausybė.
Įstatymas, kuriuo nustatomas mokestis, parlamente patvirtintas 144 balsais. Trisdešimt deputatų balsavo prieš projektą.