Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vogti dingusio Malaizijos lėktuvo keleivių pasai sukėlė nerimą dėl teroristinio akto

Oro saugumo ekspertai aiškinasi, ar Azijoje paslaptingai dingęs „Malaysian airlines“ lėktuvas galėjo būti teroristų taikinys. Praėjus 24 valandoms nuo ryšio su orlaiviu praradimo, bandydami išsiaiškinti 239 skridusių žmonių likimą tyrėjai kabinasi už įtarimus keliančios detalės – du keleiviai turėjo vogtus asmens dokumentus, rašo „The Telegraph“.
Moteris rodo pradingusio lėktuvo keleivio vairuotojo pažymėjimą
Moteris rodo pradingusio lėktuvo keleivio vairuotojo pažymėjimą / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šis faktas sukėlė nerimą dėl galimai įvykdyto teroristinio išpuolio – teroristai į lėktuvą galėjo patekti pasinaudoję vogtais pasais, o tuomet jį sudaužyti. Ekspertus glumina faktas, kad iš orlaivio nebuvo gauta jokio pagalbos prašymo arba pranešimo apie nesklandumus. Oras Pietų Kinijos jūroje, virš kurios lėktuvui skrendant nutrūko ryšys, taip pat buvo ramus.

Iš Malaizijos lėktuvas skrido į Kiniją, kur praėjusią savaitę per teroristinį išpuolį pietvakariniame Kinijos Kunmingo mieste žuvo 33 žmonės, dar 143 – sužeisti. Dėl teroristinio akto geležinkelio stotyje kaltinami separasitai uigūrai, kurie gyvena daugiausiai šalies pakraščiuose prie sienos su Pakistanu ir Afganistanu.

Lėktuvo dingimą tiriantys pareigūnai pabrėžė, kad dar anksti sakyti, jog aviakatastrofą sukėlė teroristai. Tačiau padedantys JAV pareigūnai pripažino atidžiai tikrinantys keleivių sąrašą žvalgybos duomenų bazėje.

Lėktuvo dingimą tiriantys pareigūnai pabrėžė, kad dar anksti sakyti, jog aviakatastrofą sukėlė teroristai. Tačiau padedantys JAV pareigūnai pripažino atidžiai tikrinantys keleivių sąrašą žvalgybos duomenų bazėje.

„Mes žinome apie du pavogtus pasus. Dar nenustatėme jų ryšio su teroristais, tačiau yra labai anksti, ir jokiu būdu nereiškia, kad tai – galutinis atsakymas“, – „NBC News“ sakė aukštas JAV pareigūnas.

Aviacijos saugumo ekspertai sako, kad yra labai neįprasta, jog pilotai neturėtų laiko paskelbti pagalbos signalo. Žurnalo „Flight Global“ specialistas Davidas Learmountas aiškina, kad lėktuvui skrendant 10 kilometrų aukštyje (maždaug tokiame skrido Malaizijos orlaivis, kai su juo nutrūko ryšys) pilotai turėtų užtektinai laiko pranešti apie technines problemas prieš orlaiviui nukrentant į jūrą.

Kitas aviacijos ekspertas Chrisas Yatesas teigia, kad bus tiriamos dvi versijos: orlaivio gedimas ir galimas teroristinis aktas.

Pradėjus temti Pietų Kinijos jūroje gelbėtojai pastebėjo dvi degalų dėmes maždaug toje vietoje, kur pradingo lėktuvas. Nei nuolaužų, nei išsigelbėjusių per septynias valandas trukusiose paieškose, kuriose dalyvavo penkios valstybės, nerasta.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Degalų dėmės Pietų Kinijos jūroje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Degalų dėmės Pietų Kinijos jūroje

Tačiau nelaimės tyrėjus nustebino „Malaysia Airlines“ paskelbtas keleivių sąrašas. Jį patikrinusios Austrija ir Italija pareiškė, kad jų piliečių skrydyje iš Kvala Lumpūro į Pekiną nebuvo.

Nelaimės tyrėjus nustebino „Malaysia Airlines“ paskelbtas keleivių sąrašas. Jį patikrinusios Austrija ir Italija pareiškė, kad jų piliečių skrydyje iš Kvala Lumpūro į Pekiną nebuvo.

63 ir 101 vietoje turėję sėdėti Christianas Kozelas ir Luigu Maraldi pasirodė buvę apgavikai – šių asmenų pasai buvo pavogti Tailande per pastaruosius dvejus metus. L.Maraldi jau išduotas net ir naujas pasas.

Malaizijos premjeras Najibas Razakas, paklaustas apie terorizmo galimybę, aptakiai atsakė: „Mes nagrinėjame visas versijas, tačiau dar anksti pateikti išvadas“.

Anonimu norėjęs išlikti JAV žvalgybos atstovas „New York Times“ teigė, kad šiuo metu aviakatastrofa nėra identifikuojama kaip teroristinis aktas. „Nors vogti pasai ir yra įdomi detalė, jie dar nebūtinai sako mums, kad tai buvo teroristinis išpuolis“, – aiškino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius