Vokietijoje atšauktos reklamos su „nacių šūkiu“

Vokietijoje buvo skubiai atšaukta reklamos kampanija, nes buvo sulaukta skundų, kad joje vartojamas šūkis, kabėjęs prie įėjimo į nacių Buchenvaldo koncentracijos stovyklą, trečiadienį rašo laikraštis„Frankfurter Rundschau“.
Kava
Kava / Gedimino Savickio/BFL nuotr.

Kavos kompanija „Tchibo“ ir naftos grupė „Esso“ nukabins reklaminius plakatus su šūkiu „Kiekvienam savo“, kurie buvo iškabinti maždaug 700-uose degalinių visoje Vokietijoje.

Tą frazę daugiau kaip prieš 2 tūkst. metų ištarė Katonas („suum cuique“), o vokišką jos vertimą „Jedem das Seine“ ciniškai vartojo naciai.

„Tchibo“ atstovė Angelika Scholz minėtam laikraščiui sakė, kad kompanija „nenorėjo įžeisti niekieno jausmų“, kad tas šūkis buvo blogai pasirinktas ir kad plakatai bus nukabinti „kaip galima greičiau“.

„Esso“ nurodė, kad tuos plakatus sukūrusi reklamos kompanija nežinojo, kad parinktas šūkis turi nacistinį atspalvį.

Šalies pagrindinė žydų organizacija Centrinė žydų taryba Vokietijoje skundėsi, kad tie šūkiai yra arba „neįtikėtinai neskoningi", arba rodo „visišką istorijos neišmanymą".

Minėtos dvi kompanijos ne pirmos Vokietijoje panaudojo tą šūkį. Mobiliųjų telefonų kompanija “Nokia" į panašų ginčą įsivėlė 1998 metais.

Neilgai trukus mažmeninės prekybos grupė „Rewe" taip pat turėjo atšaukti reklaminius plakatus su šūkiu „Kepsninės: kiekvienam savo".

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius