Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ant pasaulio podiumo – lietuviški prekės ženklai

Naujas lietuviškos degtinės „Lithuanian vodka“ prekės ženklas.
Naujas lietuviškos degtinės „Lithuanian vodka“ prekės ženklas.
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietus nuplauna dulkes, blizgesį, lieka tik tikra. „Už tai, kas tikra, už tai, kas lietuviška“, – kviečia naujojo lietuviškos degtinės „Lithuanian vodka“ prekės ženklo kūrėjai. Pasaulinės dizaino tendencijos veržiasi ne tik į mados, interjero pasaulį. Modernias naujoves įdėmiai seka prekių ženklų kūrėjai, akį traukiančias pakuotes parduotuvėse iškart pastebi įdomesnių dizaino naujienų ieškantys pirkėjai.

„Prekių lentynos – tarsi nuolat besitęsiančio dizaino konkurso podiumas. Prekių ženklai tarpusavyje kovoja dėl pirkėjo dėmesio, prieraišumo ir vietos krepšelyje, – neabejoja naują „Lithuanian vodka“ pakuotę kūrusi „Studija Creata“ dizainerė Asta Kaušpėdaitė.

Bendrovė „Stumbras“ į prekės ženklo kūrimą bei naujos pakuotės gamybą investavo daugiau nei 1,5 mln. litų.

Tuo, kad prekės ženklas ir turi nuolat atsinaujinti, neabejoja mados ir gyvenimo būdo ženklo „Julia Janus“ įkūrėjai. Prekiaujantys penkiose interneto parduotuvėse, pirkėjus pasitinkantys Vilniuje, Rygoje ir Kijeve, jie įsitikinę, kad produkto pateikimas – svarbi verslo identiteto dalis. Tai – lyg knygos viršelis, kaip taškas ant raidės i. Renkantis produktą, juk veikia visos juslės: klausa, rega, prisilietimas, uoslė, skonis, taigi, užduotis yra sukurti visumą, kuri patrauktų pirkėjus. Prieš šešerius metus pradėję savo projektą, šiandien jie turi vientisą baltiškojo stiliaus studija, kurioje dirba skirtingi kūrėjai – mados, grafikos dizaineriai, keramikai, juvelyrai, medžio ir avalynės meistrai, netgi garsūs Baltijos šalių virėjai. „Julia Janus“ prekės ženklo savininkai patyrė: toks bendradarbiavimas nupučia provincialias dulkes nuo kūrinių, o baltiškoji idėja produktus patikrina globaliai.

Drabužių dizaineriai, intelektualiosios mados pionieriai, daugiau nei prieš dvidešimtį metų sukūrę „A&V“ prekės ženklą, šių laikų dizaino Lietuvą įžūliai dalina į dvi dalis. Viena – modernioji, kurios kūriniai, prekės ženklai ir produktai drąsiai galėtų rikiuotis pasaulio lentynose. Ir kita, prastoji, persmelkta Palangos Basanavičiaus gatvės ramtadrilijos. Jiems atrodo, kad tokį unikalų darinį net ir šiandien pakeisti labai sunku, – kad ir ką tokie kūrėjai bedarytų, rezultatas ne koks: sudžiūvusio šakočio ir vakarykščio cepelino miksas, pagardintas rožinėmis kvarbatkėlėmis.

Kažin, ar išvis įmanoma suderinti modernumą ir lietuviškumą? „Kodėl ne? – stebisi Lietuvoje sukurto prekės ženklo D.EFECT komunikacijos vadovė Aušra Prasauskaitė. – Prekės ženklas turi atspindėti ne tik, ką gaminame, bet ir kokia mūsų filosofija. Kai rinkos yra perpildytos, klientas turi pamilti prekės ženklą. Svarbi yra ir jo kūrėjų asmenybė, mąstymas, požiūris. Jeigu lietuviškumas kam asocijuojasi tik su provincialumu, nuo tokio komplekso sunku pabėgti. Mes niekada taip negalvojome“.

Panašu, savo nišą pasaulyje rado ir Lietuvos provincijoje rankomis gaminamo šokolado „Chocolate Naive“ kūrėjai, savo produkciją platinantys JAV, Italijoje, Prancūzijoje, Japonijoje, Olandijoje, Lenkijoje bei Kazachstane, taip pat „LT identity“ dizainerių trijulė, ant savo kurtų marškinėlių moderniausiomis šilkografijos staklėmis drąsiai uždėję Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto archyvuose rastas senovinių dainų ištraukas: „Dieve mano, kas čia yra: trečią dieną noriu vyro“ arba „Tu mergyte nežinai, kaip rugiuose bus gerai“. Ant jų marškinėlių taip pat atsidūrė ir itin lietuviški rūtos, ąžuolo lapų motyvai. Vargu, ar jie ką sako užsieniečiams, tačiau tie jais žavisi.

Geras, originalus pakuotės dizainas visada traukia akį, – įsitikinusi dizainerė A.Kaušpėdaitė.

Modernūs, auksu tviskantys lietuviški nacionaliniai raštai matyti ir ant naujosios „Lithuanian vodka“ pakuotės. „Gerbdami savo šalies tradicijas, bet ir moderniai interpretuodami lietuviškumą, einame koja kojon su tarptautinėmis dizaino tendencijomis. Esame rinkos lyderiai, taigi privalome diktuoti madas“, – sako bendrovės „Stumbras“ rinkodaros direktorius Algirdas Čiburys. Bendrovė į prekės ženklo kūrimą bei naujos pakuotės gamybą investavo daugiau nei 1,5 mln. litų.

„Studija Creata“ dizainerei A. Kaušpėdaitei nuolat sau tenka užduoti klausimą – kas yra lietuviška? Koks mūsų paveldas? Į kokią šiuolaikinę formą jis gali transformuotis, kad būtų artimas ir aktualus šių dienų vartotojiškame pasaulyje? „Turime nuostabų liaudies meno paveldą, – tikina, – ir tai yra puikus pagrindas interpretacijoms. Pasitelkus šiuolaikinę išraišką, modernias spaudos galimybes, o taip pat įdėjus širdies bei fantazijos, lietuviškumo tema puikiausiai atgimsta naujuose sprendimuose. Kurdami „Lithuanian vodka“ pakuotę įvedėme lietuviškus raštus. Paauksinti produktui jie suteikia ne tik kosmopolitiškumo, bet ir prabangos“.

Prekes ženklo kūrybos procesas – ilgas. Kol randamas tinkamiausias sprendimas, kol produktas atsiduria lentynose, sukuriama ir atmetama ne viena dešimtis idėjų bei eskizų. „Geras, originalus pakuotės dizainas visada traukia akį, – įsitikinusi dizainerė A.Kaušpėdaitė. – Dizaineriui svarbu išanalizuoti produkto savybes, pažinti jo vartotoją ir suprasti jo lūkesčius. Esama daugybė psichologinių ir vizualinių suvokimo niuansų, dažniausiai jie lemia sėkmę arba nesėkmę. Sėkmė yra sukurti tokį produktą, kurį vartotojas laikytų savu“.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min