Parduotuvių lentynos – lyg konkurso podiumas
„Mūsų pasaulis nuolat keičiasi ir tai daro labai sparčiai. Kartu keičiasi rinkos ypatybės, vartotojų poreikiai ir įpročiai, todėl reikia į tai reaguoti. Iš esmės galima sakyti, kad vos tik atnaujinę vieną ar kitą savo prekės ženklą, iškart pradedame galvoti apie kitą žingsnį. Prekės ženklo atnaujinimas užtrunka pakankamai ilgai, kartais iki poros metų, tad atsinaujinimas yra nenutrūkstantis procesas“, – teigė bendrovės „Stumbras“ korporatyvinių reikalų vadovė Vaida Budrienė.
Tam pritaria ir naują degtinės „Lithuanian vodka“ pakuotę kūrusios studijos „Studija Creata“ dizainerė Asta Kaušpėdaitė. Pasak jos, pasaulinės dizaino tendencijos keičiasi, neaplenkdamos ir Lietuvos, todėl tai, kas prieš keletą metų atrodė kaip šviežio oro gūsis, šiandien vartotojų gali būti priimta, kaip nebeaktuali seniena.
„Prekių lentynos yra tarsi podiumas nuolatiniame konkurse, kurio komisija – patys vartotojai. Įvairūs prekių ženklai tarpusavyje kovoja dėl pirkėjo dėmesio, prieraišumo, galiausiai – dėl vietos krepšelyje. Norint išlikti įdomiam, tenka nuolatos atsinaujinti, ieškoti išskirtimumo, unikalumo“, – sakė A. Kaušpėdaitė.
Pokyčius vartotojai priima jautriai
Po atnaujinimo degtinės „Lithuanian vodka“ Auksinė ir „Lithuanian vodka“ Originali parduotuvių lentynose išsiskiria naujomis blizgesnių ir prabangesnių spalvų etiketėmis, taip pat atsirado skaidrumą ir krištoliškumą išryškinantys papildomi raštai butelio apačioje. Be to, šiai degtinei parinkti nuo galimo gėrimų klastojimo efektyviai saugantys „Pilfer Proof“ technologijos kamšteliai, Lietuvoje nenaudojami jokiai kitai degtinei.
„Lithuanian vodka“ – apibūdinama terminu originali lietuviška degtinė, kuriam yra suteikta ES saugoma geografinė nuoroda, reiškianti, kad ji gali būti gaminama tik mūsų šalyje ir tik tam tikru būdu. Todėl ir šios degtinės pakuotės dizainas pabrėžia lietuvišką gėrimo kilmę, tačiau panaudoti tradiciniai lietuviški raštai yra interpretuojami moderniai.
„Degtinė „Lithuanian vodka“ yra tam tikras lietuviškų degtinių etalonas, todėl mūsų šalies kontekste šio gėrimo išvaizda išsiskirs. Tačiau konkuruojame globalioje rinkoje su garsiausiais prekių ženklais, tad negalime nusileisti ar atrodyti morališkai pasenę“, – sakė V. Budrienė.
Dizainerės A. Kaušpėdaitės teigimu, atnaujinti vartotojų gerai žinomą prekės ženklą gali būti net sudėtingiau nei sukurti visiškai naują – pirkėjai prisiriša prie pamėgtų produktų išvaizdos, todėl bet kokie pokyčiai vertinami jautriai ir kartais kritiškai.
„Žinomo, stipraus prekės ženklo atnaujinimas ypatingai įpareigoja, tampa rimtu iššūkiu. Brandus prekės ženklas turi tam tikrą susiformavusi charakterį – ne taip lengvai pasiduoda keičiamas, ne bet kas jam tinka. Todėl toks darbas reikalauja ypatingo pajautimo – koks prekės ženklas yra, kas jam artima ir kas svetima“, – svarstė dizainerė.