Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kas valdys ateities Lietuvos projektus?

Darbas drauge
IMG_5343
Šaltinis: LITEXPO
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šiandien įmonių atstovai kalbėdami apie tai, kokių darbuotojų tikisi ateityje, vis dažniau akcentuoja įgūdžius, o ne teorines žinias ar diplomą. Iš būsimojo darbuotojo tikimasi individualaus požiūrio, gebėjimo kūrybiškai mąstyti ir spręsti problemas, efektyviai dirbti komandoje ir lengvai prisitaikyti prie pokyčių bei tarptautinės, daugiakultūrinės aplinkos. Šių įgūdžių pagrindus vaikai turėtų įgyti dar besimokydami mokykloje, tačiau šiandien dauguma švietimo įstaigų vargu ar gali pasigirti juos suteikiančios.

Nors vaikai mokykloje gana anksti gauna komandines užduotis, tačiau mokytojai jiems nepaaiškina, kaip dirbti komandoje, retas domisi kaip vaikams sekėsi, su kokiomis komandinio darbo problemomis susidūrė

„Darbo komandoje įgūdžiai ir supratimas kas yra projektas ypač svarbūs kalbant apie technologijų kūrimą ir taikymą. Šiais laikais žinių tiek daug, kad vieno žmogaus galimybės sukurti ką nors yra labai ribotos, visos keliančios rimtesnius tikslus kompanijos buria komandas jiems realizuoti. Tačiau matome požymių, kad mokykla šiai realybei silpnai pasiruošusi.  Nors vaikai mokykloje gana anksti gauna komandines užduotis, tačiau mokytojai jiems nepaaiškina, kaip dirbti komandoje, retas domisi kaip vaikams sekėsi, su kokiomis komandinio darbo problemomis susidūrė. Tad dažnokas rezultatas – mokiniai laiku nesuspėja atlikti užduoties arba atsiranda vienas, kuris likusių džiaugsmui imasi iniciatyvos ir viską padaro, o kiti ką nors atsinešę priklijuoja prieš pamoką arba tik pastovi šalia, – sako Andrius Plečkaitis, asociacijos „INFOBALT“ inovacijų vadovas.

Natūralu, kad šiame skaitmeninių technologijų amžiuje vieną didžiausių iššūkių patiria mokytojai, ugdantys visai kitokius vaikus, kuriems dažnai įprasti mokymo būdai atrodo nuobodūs, nebereikalingi ir nutolę nuo gyvenimo tikrovės. Siekiant vaikams sudaryti galimybę po pamokų įgyti bendravimo bei komandinio darbo įgūdžių, asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ kartu su „INFOBALT“ ir Lietuvos informatikos mokytojų asociacija neformaliojo ugdymo projekte „PATINKA!“, kurį finansuoja Europos Socialinis fondas, sukūrė programą „Projektų vadybos akademija“. Jos metu pirmiausia projektų vadybos principų buvo apmokyti mokytojai, kurie vėliau 4 mėn. trukusiuose užsiėmimuose sudarė sąlygas moksleiviams atskleisti savo gebėjimus ir ugdyti projektų vadybos įgūdžius, kartu su bendraamžiais kuriant „Virtualų vietovės gidą“. Šis projektas bus pristatys rytoj Vilniuje, LITEXPO prasidedančioje parodoje „Mokykla 2014”

Kalbant apie gimusius po 1990-ųjų, taip vadinamą „Y“ kartą, jie yra mažiau įgudę dirbti grupėje, komandiškai spręsti užduotis nei juos mokančios “X” kartos atstovai

„Komandinis darbas – tai komandos ugdymo, komandinės veiklos ir grupės dinamikos valdymas ir vadovavimas. Kalbant apie gimusius po 1990-ųjų, taip vadinamą „Y“ kartą, jie yra mažiau įgudę dirbti grupėje, komandiškai spręsti užduotis nei juos mokančios “X” kartos atstovai. Kas tai lemia? Žinoma, ši karta yra iš prigimties kitokia, labiau individualistai, tačiau kita vertus jų mokytojai taip pat neturi pakankamai įgūdžių, patys dirba individualiai, nėra įgiję projektų valdymo teorijos pagrindų ir neturi komandinio darbo patirties, tad vargu ar gali jaunimui perteikti žinias ir naujausias projektų vadybos praktikas, ugdyti gebėjimus efektyviau bendradarbiauti, dirbti komandose, spręsti problemas, kurti ir įgyvendinti projektus. Visgi sprendimų yra – mokytojai turėtų daugiau domėtis komandinio darbo praktika, o mokiniai įgaus didesnio pasitikėjimo ir mokymosi motyvacijos, jei pateikdami užduotis, mokytojai daugiau dėmesio skirs efektyvesniam jų darbo komandoje procesui, ne vien pateikiamam rezultatui“, – pasakodamas apie sukurtos programos reikšmę sako Aurimas Pautienius, Lietuvos projektų vadybos asociacijos direktorius.

„Projektų vadybos akademijoje“ jau dalyvavo 150 mokinių iš 8-12 klasių skirtingose Lietuvos vietovėse. Jie mokėsi įsitraukti į vietos bendruomenės aplinką, ieškojo kaip ją įdomiai pateikti atvykusiam lankytojui, planavo savo veiklą, laiką, išteklius. Iškeltas užduotis jaunuoliai atliko komandose, pasiskirstė vaidmenimis, naudodamiesi planšetėmis fotografavo ir skaitmeninėmis technologijomis kūrė, o projekto pabaigoje pristatė virtualų savo vietovės gidą.

Pasak A. Pautieniaus, savęs pažinimas, komandos formavimo įgūdžiai, verbalinė ir neverbalinė komunikacija, problemų sprendimas, bendradarbiavimo įgūdžių lavinimas yra svarbus kiekvienam žmogui, ir kuo anksčiau jie yra ugdomi, tuo jauniems žmonėms lengviau integruotis ir adaptuotis naujųjų laikų visuomenėje. Šiuos įgūdžius mokytojai bei įvairaus amžiaus vaikai galės lavinti parodos „Mokykla 2014“ metu vykstančiose pamokėlėse.

Paroda „Mokykla“ vyks lapkričio 21-23 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min