Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kasdienis galvosūkis vairuojantiems VU studentams – kur pastatyti automobilį?

Stovėjimo aikštelė prie Vilniaus centrinių rūmų.
Katrinos Mockaitės nuotr. / Stovėjimo aikštelė prie Vilniaus centrinių rūmų.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ne vienam Vilniaus universiteto studentui, į paskaitaitas važiuojančiam savo automobiliu, ramybės neduoda kasdienis klausimas – kur šį kartą pastatyti savo automobilį? Ypač šis klausimas neramina studijuojančius centrinėje miesto dalyje – dažnai jie neranda, kur palikti savo mašiną, arba tenka nemažai sumokėti už stovėjimą mokamoje aikštelėje.

„Nuvažiuoti iki universiteto sava transporto priemone yra sunkiai įvykdoma užduotis. To priežastimi tapo ne tik didžiulės stovėjimo kainos miesto centre, bet ir studentams skirtų stovėjimo vietų nebuvimas. Universitetai, kurių fakultetai yra įsikūrę Vilniaus centre, nėra numatę net ir nedidelių aikštelių studentų automobiliams. Studentai važinėjantys savais automobiliais dėl vienokių ar kitokių priežasčių, turi mokėti visą stovėjimo kainą arba ieškoti kitų – alternatyvių, šios problemos sprendimo būdų“, – rašo Ikrauk.lt savo nuomone pasidalijusi Katrina Mockaitė.

Ji svarsto, kad greičiausiai per drąsu būtų svarstyti apie atskiras stovėjimo aikšteles studentams. „Tačiau net ir tokioje situacijoje galima rasti išeitį. Puikus pavyzdys yra lengvatos viešajam transportui. Galbūt lengvatų skyrimas jau įrengtose stovėjimo aikštelėse galėtų tapti šios problemos sprendimu“, – svarsto studentus senokai kamuojančią problemą pastebėjusi K.Mockaitė.

Nuolaidos negalimos

Vilniaus universiteto (VU) eksploatavimo ir paslaugų direktorius Gemas Kupčiūnas nepritaria, kad būtent šiuo atveju studentams būtų taikomos nuolaidos. „Kodėl jos turi būti suteikiamos studentams. Kuo tada blogesni darbuotojai, kurių darbovietės yra centre ar pensinininkai?“ – klausia pašnekovas.

Nuvažiuoti iki universiteto sava transporto priemone yra sunkiai įvykdoma užduotis. To priežastimi tapo ne tik didžiulės stovėjimo kainos miesto centre, bet ir studentams skirtų stovėjimo vietų nebuvimas. Teigia K.Mockaitė.

Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Ginto Bliuvo, nuolaidos už automobilių stovėjimą prieštarauja vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą įvedimo tikslui – apsaugti Senamiestį ir miesto centrą nuo jam daromos žalos ir sureguliuoti transporto srautus.

„Skaičiuojama, kad Vilniuje yra apie 150 tūkst. automobilių, neskaitant registruotų kituose miestuose ar atvykstančių į Vilnių miesto svečių automobilių. VŠĮ „Susisiekimo paslaugos“ administruoja 5100 automobilių stovėjimo vietų. Galima įsivaizduoti, kas įvyktų, jei automobilių stovėjimas būtų visai nemokamas – ypač miesto centre: tiesiog per automobilius nebūtų galima praeiti, o atvažiavę į centrą su reikalais žmonės tiesiog nerastų vietos trumpam sustoti“, – teigia G.Bliuvas.

Pašnekovo teigimu, siekiant sumažinti senamiesčio ir centro apkrovą, ten, kur tiesiog nebūdavo vietų, buvo įvesta „mėlynoji zona“ (čia automobilį palikti valandai kainuoja 6 litus. Palygininimui „Žaliojoje“ zonoje valandai palikti automobilį kainuoja 1 litą, „geltonojoje“ – 2 litus, „raudonojoje“ – 3 litus – red.).

„Tam, kad tie, kuriems tikrai trumpam reikia atvažiuoti su reikalais, galėtų rasti vietą sustoti“, – paaiškina šios zonos paskirtį G.Bliuvas.

Išeitis nr. 1. Palikite automobilį atokiau

VU eksploatavimo ir paslaugų direktorius G.Kupčiūnas teigia, kad vienas iš problemos sprendimų – palikti automobilį už „karštosios zonos“ ribų.

Tam pritaria ir G.Bliuvas. Pasak jo, norintys palikti automobilį ilgesniam laikui, gali rinktis kiek atokiau esančias pigesnes stovėjimo vietas ar stovėjimo aikšteles.

„Studentai, kurie negali apsieiti be automobilio, bet neturi pinigų susimokėti už automobilio stovėjimą, keliaudami į senamiestį automobilius galėtų palikti juos miesto centro prieigose, nesibraudami į centrinę dalį, kurioje renkama vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą“, – sako G.Bliuvas.

Pašnekovas primena, kad šalia senamiesčio, T. Kosciuškos g. 1A, yra automobilių stovėjimo aikštelė.

„Atstumas nuo jos iki Katedros aikštės pėsčiomis įveikiamas per penkias minutes, o statantiems automobilius aikštelėje ilgesniam laikui taikomos nuolaidos. Priklausomai nuo to, joje visada yra laisvų stovėjimo vietų“, – teigia pašnekovas.

Išeitis nr 2. Važiuokite viešuoju transportu

G.Bliuvo teigimu, stovėjimo rinkliava yra veiksnys, skatinantis naudotis viešuoju transportu. „Lengvatinis mėnesinis transporto bilietas studentams kainuoja 22 litus. Už juos galima nupirkti tik apie penkis litrus benzino“, – palygina G.Bliuvas.

Nuomonei, kad studentams vertėtų dažniau naudotis viešuoju transportu, pritaria ir G.Kupčiūnas.

„Iki centro galima nuvažiuoti visuomeniniu transportu. Juk Vilniuje per gerą pusvalandį visuomeniniu transportu gali nuvažiuoti bet kur. Be to, kiek yra maršrutinių autobusėlių“, – teigia VU eksploatavimo ir paslaugų direktorius.

Išeitis nr. 3. Keliaukite pėstute

G.Kupčiūno nuomone, nebūtina stengtis visus miesto taškus pasiekti nuosavu automobiliu.

„Neekonomiška, laiko ne kažin kiek sutaupoma, juolab, kad dažniausiai važiuoja vienas. Tai nenaudinga ir sveikatos prasme. Jaunimas per mažai juda, nesportiškas“, – priežastis vardija pašnekovas.

Pasak jo, Saulėtekyje studentai iš bendrabučių per gatvę važiuoja su automobiliu į paskaitas. „Štai čia jau didelė problema. Visais laikais, o ir ne per seniausiais, visas jaunimas važinėdavo visuomeniniu transportu, šiek tiek prasieidavo ir paskaitose žvalesni jausdavosi“, – nukerta G.Kupčiūnas.

Daugiau nuotraukų rasite čia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min