Šis tyrimas, atliktas gruodžio 1-10 dienomis, yra akcijos „Aš nenusirašinėju“ dalis, kuri, anot akcijos vadovo KUSS viceprezidento Roberto Butkevičiaus, studentams primins akademinės etikos laikymosi būtinybę, o dėstytojus paskatins skirti daugiau dėmesio studentų stebėjimui.
Gruodis pasirinktas ne atsitiktiniai – baigiantis semestrui ir artėjant egzaminų sesijai šis klausimas tampa itin svarbus, kadangi dažniausiai „iš kelio“ nukrypstama būtent sesijos metu.
Anot Roberto Butkevičiaus, prognozuojant tyrimo rezultatus tikėtasi, kad į klausimą „Ar jums yra tekę nusirašyti?“ tik daugiau nei pusė studentų atsakys teigiamai. Tačiau tyrimo rezultatai nustebino – beveik 80% apklaustųjų pažymėjo, kad bent kartą per visą studijų laikotarpį yra nusirašę. Vyrų ir moterų nusirašinėjimo lygis statistiškai reikšmingai nesiskyrė.
Analizuojant nusirašinėjimo pasiskirstymą pagal kursą paaiškėjo, kad pirmakursiai nusirašinėja mažiau nei vyresnių kursų studentai. Mažesnį „fuksų“ polinkį nusirašyti studentų sąjungos viceprezidentas aiškino nepatyrimu ir baime būti pagautiems: „Pirmakursiai dar nespėja susipažinti su „žaidimo“ taisyklėmis todėl stengiasi vengti gudrauti“.
Tiriant nusirašinėjimo pasiskirstymą atskiruose fakultetuose išsiskyrė Menų ir Sveikatos mokslų fakultetų rodikliai. Nusirašinėjančiųjų procentas juose atitinkamai 53,3% ir 36,8%.
Nusižengimus akademinės etikos principams studentai teisina per dideliu krūviu – šią priežastį įvardijo pusė apklaustųjų.
Apibendrinant tyrimo rezultatus akivaizdžiai matyti, kad didelė dalis KU nuolatinių bakalauro studijų studentų nevengia nusirašinėjimo, o 15 procentų tai netgi pateisina. Klaipėdos universiteto studentų sąjungos viceprezidento manymu, nusirašinėjimo mastą sumažintų alternatyvių atsiskaitymo formų įvedimas.
Kaip pavyzdį jis pateikė egzaminą žodžiu, kurio metu studentas su dėstytoju bendrauja tiesiogiai, tad nebelieka galimybės sukčiauti. Tačiau esant tokiai atsiskaitymo formai, atsiranda būtinybė egzaminą įrašinėti. R.Butkevičius mano, kad problema yra ne tik studentai, tačiau ir dėstytojai, kurie kartais aplaidžiai reaguoja į nusirašinėjančiuosius. Tą liudija ir apklausos rezultatai – daugiau nei pusė respondentų pažymėjo, kad yra susidūrę su aplaidžiu dėstytojo požiūriu į nusirašinėjimą.
Šis tyrimas – tai viena iš KUSS inicijuoto projekto „Aš nenusirašinėju“ dalių. Projekto tikslas – pabrėžti skaidrių studijų naudą ir svarbą studentams, dėstytojams ir mokslininkams.