Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mokinių kartos keičiasi, o mokytojų?

Šalies švietimo sistema susiduria su augančiu iššūkiu – kas pakeis pensinio amžiaus sulaukusius mokytojus? Beveik pusė (41 proc.) Lietuvoje dirbančių mokytojų yra vyresni nei 50 m. (OECD šalyse – 30 proc.), o būsimi pedagogai į mokyklas neskuba – pagal profesiją pradeda dirbti mažiau nei 10 proc. šių studijų absolventų.
„Renkuosi mokyti – mokyklų mitai“ projekto dalyviai
„Renkuosi mokyti“ projekto dalyviai / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Ugdymas Mokytojai

Prie problemos sprendimo prisideda VšĮ Mokyklų tobulinimo centras, vykdanti švietimo pokyčių ir mokytojų pritraukimo projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“. Paskelbus atranką, dalyvio anketas užpildė ir dvejus metus mokytojais padirbėti panoro 253 jauni žmonės.

Kandidatų amžiaus vidurkis – 29 metai, daugelis jų yra baigę lietuvių filologijos, informatikos, psichologijos, politikos mokslų, chemijos, fizikos, vadybos studijas. Planuojama, kad praėję griežtą atranką ir mokymus, rudenį mokyklose pradės dirbti 20 šio projekto dalyvių.

Mokyklos labiausiai pageidavo pradinių klasių, IT, geografijos, chemijos, fizikos, anglų kalbos mokytojų.

Jaunuosius mokytojus priimti panoro 52 mokyklos iš visos Lietuvos. Mokyklos labiausiai pageidavo pradinių klasių, IT, geografijos, chemijos, fizikos, anglų kalbos mokytojų.

Pasak „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ projekto vadovės Indrės Stakėnienės, tai atspindi realią situaciją. Jau dabar padėtis su pradinių klasių mokytojais yra kritiška, prognozuojama, kad po metų mokyklos susidurs su fizikos mokytojų trūkumu, nuo 2019 m. pritrūks matematikos, rusų kalbos mokytojų, nuo 2020 – chemijos mokytojų ir t.t.

„Talentingi jaunuoliai retai renkasi pedagogines studijas, tačiau nemažai jų baigę universitetą ir kelis metus padirbėję, mielai sutinka išbandyti mokytojo darbą. Ši profesija vilioja jaunimą galimybe prisidėti prie svarbių pokyčių, dalis jų dalyvauja projekte ieškodami prasmingesnės veiklos, savirealizacijos. Tai žmonės, kurie pirmiausia pasirengę duoti, o ne imti“, – būsimų mokytojų motyvaciją apibūdino I.Stakėnienė. Pasak jos, svarbu ir tai, kad naujieji mokytojai ne tik užpildys trūkstamas vietas, bet ateis į mokyklą su nauju požiūriu – rūpintis kiekvieno vaiko mokymosi sėkme.

Devintus metus įgyvendinama alternatyvi jaunųjų mokytojų rengimo programa šiais metais smarkiai prasiplėtė. Mokyklos ne tik gaus entuziastingą ir motyvuotą mokytoją, bet ir dalyvaus visą bendruomenę įtraukiančiame pokyčių projekte, sulauks verslo ir vadybinių konsultacijų, atsiras galimybė bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų.

„Programos mokytojai atsinešdavo daug naujų idėjų ir požiūrio, tačiau jų dėka vykstančius pokyčius galėjo pajausti tik jų mokoma klasė. Akivaizdu, jei norime, kad situacija mokykloje pasikeistų iš esmės, tam reikia visos mokyklos bendruomenės įsitraukimo. Tikimės, kad sisteminis požiūris į pokyčius leis į projektą įsitraukusioms mokykloms pasiekti ilgalaikių ir tvarių rezultatų“, – sako I. Stakėnienė.

Įgyvendindamas projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“, Mokyklų tobulinimo centras bendradarbiauja su „Vilniaus prekybos paramos fondu DABAR“. Kaip pagrindinis projekto partneris šis fondas per trejus su puse metų iš viso numato skirti daugiau kaip 700 tūkst. eurų finansavimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius