Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mokytojas – žinių perdavėjas ar grupės lyderis?

Paroda "Mokykla"
Paroda "Mokykla"
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Į mokyklas ir mokinių gyvenimus besiveržiančios informacinės technologijos, moksleivių mentaliteto pokyčiai vis aktyviau kelia klausimą, koks turėtų būti šiuolaikinis mokytojas. Tiesa, jaunų, iki trisdešimties metų amžiaus, mokytojų mokyklose vos 5 proc., o beveik pusė – penkiasdešimtmečiai ir vyresni pedagogai. Tai kelia susirūpinimą kalbant apie šiuolaikinį ir ateities mokytoją.

„Problema yra ne mokytojų vyresnis amžius, didesnė bėda ta, kad gali neatsirasti kas juos pakeičia. Apie šį kartų perėjimą reikia labai rimtai galvoti tiek skatinant gabiausius studentus rinktis pedagogo profesiją, tiek atrenkant žmones dirbti mokyklose, tiek organizuojant jiems ypač aukštos kokybės studijas bei profesinę pagalbą mokytojo darbo pradžioje“, - teigia programos „Renkuosi mokyti!“ koordinatorė Gabrielė Characiejienė.

Apie tai, koks turėtų būti šiuolaikinis mokytojas bus daug diskutuojama ir lapkričio 21–23 dienomis vyksiančios parodos „Mokykla 2014“ metu. Čia vyks konferencijos, diskusijos ir mokymai, mokytojai rengs išskirtines pamokas savo kolegoms, į parodą atvykusiems mokiniams, į susitikimus lankytojus kvies psichologai ir edukacijos specialistai.

Kiekvienas parodos lankytojas galės susikurti savo tobulo mokytojo portretą, galbūt su juo ir susipažinti.

Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ vadovė Rasa Šavareikaitė pastebi, kad šiuolaikinis mokytojas kasdien susiduria su gausybe iššūkių, kuriuos įveikdamas jis tobulėja: nuolatinė informacijos kaita, nežmoniškas gyvenimo tempas, naujos technologijos, nauji vaidmenys, dideli tėvų, mokyklos vadovų ir kolegų lūkesčiai bei reikalavimai, konkurencija ir kt.

šiuolaikinis mokytojas turėtų pasižymėti panašiomis savybėmis, kaip ir verslo organizacijos vadovas, grupių lyderiai: jis turi būti drąsus, turėti viziją, ir jos atkakliai siekti, mokėti įkvėpti, uždegti, sutelkti komandą vardan bendro tikslo, padėti kiekvienam jos nariui atsiskleisti ir tobulėti

Todėl, specialistų teigimu, šiuolaikinis mokytojas turėtų pasižymėti panašiomis savybėmis, kaip ir verslo organizacijos vadovas, grupių lyderiai: jis turi būti drąsus, turėti viziją, ir jos atkakliai siekti, mokėti įkvėpti, uždegti, sutelkti komandą vardan bendro tikslo, padėti kiekvienam jos nariui atsiskleisti ir tobulėti. Kartu jis ir pats turėtų sugebėti mokytis iš savo sėkmių ir klaidų, nenuleisti rankų, aktyviai ieškoti išeičių, dalytis patirtimi.

VšĮ „Kuriančios bendruomenės“ atstovas Lukas Benevičius mano, kad mokytojui turi būti sukurtos sąlygos kelti ne tik profesines kompetencijas, bet ir bendruosius gebėjimus: empatijos, įsiklausymo, konfliktų sprendimo, orientavimosi situacijose, buvimo su savimi ir kitais, motyvacijos, lankstumo, bendruomeniškumo ir pan. Tai kompetencijos, kurių prieš keliasdešimt metų mokytojams niekas nesistengė diegti. Visgi situacija palaipsniui kinta.

Psichologė Ramunė Želionienė sako, kad šiuolaikinis mokytojas turi gebėti talpinti dvi žmogaus būsenas savo gyvenime, tai yra, būti mokytoju ir kartu mokiniu. Šiuolaikiniam mokytojui neturėtų būti būdinga autoritarinė poza „iš aukščiau prieš vaikus“, nes jis ne visažinis, bet pasaulį pažinti skatinantis suaugęs.

„Mokytojas nėra tik žinių perdavėjas. Tai darniais santykiais vaikų grupėje besirūpinantis suaugęs, kuris mokosi vaikų skirtybes įpinti į grupę ir jomis praturtinti atmosferą klasėje. Už vaiką nei ugdymo standartai, nei žinios nėra svarbiau, nes mokytojas tiki vaiko poreikiu augti, savarankiškėti, tobulėti. Mokytojas tiki gerąja vaiko prigimtimi“, - šiuolaikinio mokytojo portretą piešia psichologė.

mokytojo rolė nuo „kalbėtojo“ turėtų kisti į fasilitatoriaus, kuris grupės nariams ir pačiai grupei padeda suprasti jų ugdymosi siekiamybes ir nuolatos asistuoja tiek kuriant, tiek įgyvendinant jų mokymosi uždavinius

Jai antrina ir L. Benevičius, pastebintis, kad mokytojo rolė nuo „kalbėtojo“ turėtų kisti į fasilitatoriaus, kuris grupės nariams ir pačiai grupei padeda suprasti jų ugdymosi siekiamybes ir nuolatos asistuoja tiek kuriant, tiek įgyvendinant jų mokymosi uždavinius. „Šiais laikais informacija pasiekiama visiems akimirksniu. Todėl mokytojams turėtų būti svarbu ieškoti atsakymo į klausimą, kaip motyvuoti vaikus  mokytis tiek asmeniškai, tiek tarpusavyje, kuriant saugią erdvę“, - teigia pašnekovas.

Ketvirtą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO organizuojama paroda „Mokykla 2014“ vyks lapkričio 21–23 dienomis. Tradiciškai šalia įsikurs visai šeimai skirta paroda „Vaikų šalis“. Pernai parodą „Mokykla 2013“ aplankė daugiau nei 15 tūkst. mokytojų, švietimo specialistų, mokinių ir jų tėvų iš visos Lietuvos, jiems buvo surengta per 200 įvairių paskaitų, diskusijų, seminarų, improvizuotų pamokų. Parodą „Mokykla“ organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras ir LITEXPO. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min