Iš karto po konferencijos šio investicinio projekto autoriai sulaukė šia idėja susidomėjusių verslininkų dėmesio.
Kovo pabaigoje iš visų, užsiregistravusių į „Projektų rengimo akademiją“, profesionalūs karjeros konsultantai atrinko 15 studentų, kurie buvo suskirstyti į penkias komandas ir rengė investicinius projektus žinomų užsienio franšizių atvedimui į Lietuvos rinką. Ruošdami projektus, akademijos dalyviai bendradarbiavo su tokiais žinomais franšizės davėjais kaip greitojo maisto restoranų tinklas „Burger King“, Prancūzijos suši restoranų tinklas „Esprit Sushi“ bei išlaidų optimizavimo konsultacijų kompanija „Expense Reduction Analysts“. Be to, studentams nuolat patarinėjo verslo konsultantai, teisės ekspertai bei sėkmingai su franšizėmis dirbantys verslininkai. Projekto dalyviai taip pat dalyvavo intensyviame mokymų cikle, kuriame išklausė paskaitas franšizavimo, strateginės plėtros, verslo aplinkos analizės, rinkodaros strategijos rengimo, finansinių prognozių sudarymo ir kitomis temomis.
Projektą laimėjusi komanda parengė vieno garsiausių pasaulio kavos namų tinklų „Gloria Jean‘s Coffees“ atvedimo į Lietuvą planą. Akademijos iniciatoriaus, strateginės plėtros ir projektų vadybos konsultacijų kompanijos „Advanced Advice“ vadovo Iljos Malkin teigimu, šio kavos namų tinklo istorija parodo, kaip sėkmingai verslas gali plėstis franšizės pagrindu. „Prieš tris dešimtmečius, 1979-aisiais, mažoje suvenyrų parduotuvėlėje atsiradęs šeimos verslas tapo per visus žemynus išplitusiu franšizės tinklu. Šiuo metu „Gloria Jean‘s Coffees“ yra vienas didžiausių kavos namų tinklų Australijoje ir Šiaurės Amerikoje bei planuoja spartesnę plėtrą Europoje,“ – sako I. Malkin.
Studentų parengtame investiciniame projekte numatyta per dvejus metus Lietuvoje atidaryti šešias „Gloria Jean‘s Coffees“ kavines. Studentų nuomone, gauti tam reikalingus beveik 1,5 milijono litų – įmanomas uždavinys. „Apskaičiavome, jog investicijos sėkmės atveju turėtų atsipirkti per šiek tiek daugiau nei trejus metus. Franšizė – mažai rizikingas verslo modelis, todėl tinkamas pradedantiesiems verslininkams, o ir investuotojams toks rizikos bei galimybių derinys turėtų būti patrauklus“ – teigia laimėjusios komandos atstovė Aušrinė Saurusevičiūtė. „Rengdami projektą pastebėjome, jog net imantis tokio specifinių žinių reikalaujančio verslo kaip kavos namų steigimas, iš tikrųjų visai nebūtina daug išmanyti apie kavą. Franšizės davėjai suteikia visą reikalingą „know-how“ – nuo techninių iki rinkodaros žinių, būtinų sėkmingai verslo pradžiai,“ – sako A. Saurusevičiūtė.
Vertindamas iniciatyvos rezultatus, I. Malkin teigia, jog būsimieji verslininkai gerai įsisavino franšizės verslo modelio teikiamą naudą ir galimas rizikas. „Užsienio prekės ženklų plėtrai Lietuvoje pirmiausiai trukdo šalies verslininkų nežinojimas, kaip greitai, efektyviai ir su mažiausia rizika imtis verslo pagal franšizės modelį. Naujais verslo plėtros būdais besidominti jaunoji verslininkų karta įrodė, kaip greitai ir paprastai galima išmokti dirbti su franšizėmis,“ – sako I. Malkin.
„Projektų rengimo akademija“ šiemet vyko jau ketvirtą kartą. Praėjusiose akademijose studentai susipažino su investicinių projektų rengimo principais, ruošė projektus ekologiškam verslui bei verslui moderniame kaime. Projekto organizatoriai tikisi, jog čia įgytas žinias jaunieji verslininkai sėkmingai pritaikys savo idėjas įgyvendindami praktikoje.