Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 07 25

Vilniaus meras Artūras Zuokas sveikina prezidentę vetavus Metropoliteno įstatymą

Vilniaus meras Artūras Zuokas sveikina, kad prezidentė Dalia Grybauskaitė vetavo Metropoliteno įstatymą ir jį grąžino Seimui svarstyti pakartotinai.
Artūras Zuokas
Artūras Zuokas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Tai  akivaizdi proto pergalė. Vilniui reikalinga transporto priemonė, kurios diegimo kaštai būtų mažiausi, o nauda miestiečiams – didžiausia“, – teigė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Vilniaus miesto savivaldybė pasirinkti naują transporto rūšį, kuri turėtų dirbti sostinėje, planuoja atviro konkurso būdu. Šiame konkurse galės dalyvauti tiek metro, tiek tramvajaus, tiek greitųjų autobusų (angliškai – „Bus rapid transit“ (BRT)) diegėjai. Planuojama, kad konkursas turėtų būti paskelbtas dar šiais metais. 

Naujausia srautų analizė ir modeliavimas rodo, didžiausias keleivių srautas trasoje „Stotis – Santariškės“ piko valandų metu su atsarga gali siekti 3500 keleivių – taigi naujoje transporto priemonėje turėtų tilpti 175 keleiviai. Šie skaičiavimai atlikti remiantis naujos transporto priemonės kursavimo dažniu – kas 3–4 minutes.

Todėl, pasak transporto specialistų, tinkamiausia nauja transporto rūšis yra didesnės talpos greitieji autobusai (BTR) galintys pervežti 175 keleivius vienu metu (palyginimui, dabartiniai autobusai perveža apie 120 keleivių). Siūlomų diegti BTR skirtumas nuo dabar mieste važiuojančių – ne tik galimybė pervežti daugiau keleivių vienu metu, bet ir tai, kad turėtų būti įgyvendinti infrastruktūriniai pakeitimai – greitasis autobusas važiuos eismo juosta, kurioje kitas transportas važiuoti negalės. 

Dabartinis greitųjų autobusų maršrutų tinklas šiandien Vilniuje siekia 164 km – tai sudaro 6,6 proc. viso viešojo transporto maršrutų tinklo, tačiau būtent šiais maršrutais keliauja 25 proc. visų viešojo transporto keleivių.

2007 metais Vilniaus miesto bendrajame plane buvo numatyta, kad nauja transporto priemonė galėtų būti tramvajus. Tačiau 2008 metais, rengiant Naujų transporto rūšių specialųjį planą, specialistai analizavo ne tik šios transporto priemonės, bet ir metro bei greitųjų autobusų diegimo galimybes. 2012 metais Vilniaus miesto taryba nusprendė nepasirinkti konkrečios transporto rūšies, o diegti tą transporto priemonę, kurios diegimo kaštai būtų mažiausi, o nauda miestiečiams – didžiausia. Greitųjų autobusų sistema bus visiškai integruota į vieningą Vilniaus miesto bilieto sistemą ir joje galios bendros bilietų kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius