Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vitas Tomkus iš „Verslo žinių“ tikisi prisiteisti pusę milijono

„WikiLeaks“
„Scanpix“ nuotr. / „WikiLeaks“ dokumentai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Dienraštį „Respublika“ leidžianti bendrovė „Respublikos leidiniai“ teisme reikalauja, kad „Verslo žinios“ jai sumokėtų pusę milijono litų už tai, kad ši savo tinklalapyje patalpino Norvegijos dienraščio „Aftenposten“ paskelbtą „WikiLeaks“ duomenų bazėje pasirodžiusią informaciją apie korupciją Lietuvos žiniasklaidoje.

Nors ieškovo atstovai penktadienį Vilniaus apygardos teisme teigė, kad bendrovė dėl to patyrė finansinę žalą, tačiau jos dydžio neįvardijo. Puse milijono litų jie įvertino patirtą neturtinę žalą.

Vilniaus apygardos teismas vasarą buvo nusprendęs taikyti laikinąsias apsaugos priemones ir areštuoti  0,5 mln. Lt vertės „Verslo žinių“ turto. Vėliau šis turto areštas buvo panaikintas.

Dienraštį „Respublika“ leidžianti bendrovė nusprendė teistis dėl JAV ambasados Lietuvoje diplomatų surinktos informacijos, kuri nugulė į įslaptintus dokumentus. Juose teigiama, kad vaistų bendrovės „Pfizer“ atstovybės Lietuvoje vadovui Raimundui Voiškai „Respublikos“ savininkas prieš kelerius metus siūlė  už 1 mln. Lt sunaikinti bendrovės konkurentus. Apsispręsti dėl pasiūlymo R.Voiška turėjo dvi savaites. Slaptuose dokumentuose taip pat teigiama, kad po to, kai atstovybės Lietuvoje vadovas šį pasiūlymą atmetė, „Respublikoje“ pasipylė jį ir bendrovę juodinantys straipsniai.

„Respublikos leidinių“ advokatas Julius Petrulionis teisme teigė, kad prieš pateikiant ieškinį teismui, „Verslo žinių“ buvo prašoma paneigti paskelbtą informaciją, tačiau bendrovė to nepadarė. Teisininkas pabrėžė, kad paskleista informacija neatitinka tikrovės ir pažeidė „Respublikos leidinių“ dalykinę reputaciją. „Bendrovė buvo apkaltinta sunkia nusikalstama veika – korupcija, o už ją yra nustatyta griežta baudžiamoji atsakomybė“, – pabrėžė jis.

J.Petrulionio teigimu, po to, kai „Verslo žinios“ birželio mėnesį paskelbė straipsnį, susitraukė „Respublikos leidinių“ pajamos iš reklamos. Anot jo, liepos mėnesį, lyginant su 2010 metais, dienraštis sulaukė 5 proc. mažiau reklamos užsakymų, rugpjūtį – 29 proc., rugsėjį – 25 proc. mažiau užsakymų.

Advokato žiniomis, „Respublikos leidiniai“ iš „Verslo žinių“, kitų žiniasklaidos priemonių bei JAV ambasados per teismus iš viso ketina prisiteisti 4,5 mln. litų.

„Verslo žinių“ vyriausiasis redaktorius Rolandas Barysas teisme teigė, kad reikalavimas paneigti kito leidinio informaciją yra absurdiškas. Jo teigimu, negalima iš Lietuvos žmonių atimti teisės žinoti tai, ką apie Lietuvą rašo užsienio informavimo priemonės. „Respublika“ nori iškelti žiniasklaidą virš visos visuomenės ir suteikti teisę tik jai spręsti, kas yra teisinga, o kas – neteisinga. Manau, kad teismas turėtų nusiųsti savininką pas pirminį šaltinį („Aftenposten“ – aut. past.) išsiaiškinti santykius su juo. Pažadu visiems, kad mes tikrai paneigsime tuos teiginius, jeigu juos paneigs pirminis šaltinis“, – kalbėjo jis.

„Verslo žinios“ rašė ne apie Vitą Tomkų, o apie tai, ką užsienio spauda rašo apie Lietuvos žiniasklaidą“, – teisme kalbėjo „Verslo žinių“ advokatas Vitoldas Kumpa. Jo žiniomis, „Respublikos leidiniai“ iš „Verslo žinių“, kitų žiniasklaidos priemonių bei JAV ambasados per teismus iš viso ketina prisiteisti 4,5 mln. litų.

Straipsnio herojus liudijo teisme

Penktadienį teismui liudijo iš JAV ambasados nutekėjusiame dokumente minimas „Pfizer“ atstovybės Lietuvoje vadovas R.Voiška. Jis teisėjui Algirdui Auruškevičiui aiškino, esą nė neskaitė straipsnių, kuriuose yra minimas.

„Aš neturiu supratimo, iš kur tokie žodžiai. Neatsimenu, kad būčiau gavęs tokį pasiūlymą“, – teismui teigė R.Voiška.

Jis patvirtino, kad šiuo klausimu vasarą buvo apklausiamas Generalinėje prokuratūroje ir pareigūnams teigė, kad V.Tomkus jam nesiūlė už 1 mln. Lt sunaikinti „Pfizer“ konkurentus.

R.Voiška su 15min.lt po posėdžio bendrauti nenorėjo. Į klausimą, ar bendravo su JAV ambasados pareigūnais, R.Voiška atsakė rankos mostelėjimu ir išskubėjo pro duris.

Sprendimą Vilniaus apygardos teismas paskelbs gruodžio 1 dieną.

Straipsnį apie korupciją Lietuvos žiniasklaidoje galite perskaityti čia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min