Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prekybininkų Kalėdos bus kuklios

Prekybininkai pripažįsta: jų Kalėdos šiemet bus skurdesnės nei ankstesniais metais. Taupančius pirkėjus nelengva sugundyti net siūlant įvairias nuolaidas.
Taupyti per Kalėdas žmonės pradėjo jau pernai: pirko kuklesnes dovanas, mažiau puošė namus, mieliau rinkosi pačių gamintą, o ne pirktinį maistą.
Taupyti per Kalėdas žmonės pradėjo jau pernai: pirko kuklesnes dovanas, mažiau puošė namus, mieliau rinkosi pačių gamintą, o ne pirktinį maistą. / Audriaus Bagdono/BFL nuotr.

„Mums prekybininkams Kalėdos yra įtemptas metas“, – naujienų portalui 15min.lt sakė „Maximos LT“ atstovė spaudai Renata Saulytė. Jos teigimu, smarkiai krintant vartojimui, prekybininkai viliasi, kad pirkėjus pavyks išjudinti bent per šventes.

„Siūlomos nuolaidos padeda atkreipti pirkėjų dėmesį, pakviesti juos apsipirkti, jie gali pasinaudoti galimybe kalėdinių pirkinių įsigyti pigiau“, – R.Saulytei antrino parduotuvių tinklo „Iki" atstovas spaudai Valdas Lopeta.

R.Saulytė teigė, kad šiemet kalėdinė prekyba jos atstovaujamame parduotuvių tinkle prasidėjo dviem savaitėmis vėliau nei pernai, užsakoma mažiau prekių. „Žmonės taupys dar labiau. Prekybininkams Kalėdos bus kuklesnės“, – buvo įsitikinusi „Maximos LT“ atstovė. Tačiau ji pastebėjo, kad ši tendencija pradėjo ryškėti jau pernai: žmonės pirko kuklesnes dovanas, taupė puošdami namus, daugiau patiekalų ruošė namuose, o ne pirko parduotuvėse.

Prekyba parduotuvėse ima panašėti į turgaus prekybą. Beveik kas antras pirkėjas jaučia pareigą ne tik pasiteirauti, bet ir pareikalauti nuolaidos, – K.Aleknienė.

„Esame pastebėję, kad pirkėjai per sunkmetį susiskirstė į dvi pagrindines grupes: vieniems pagrindinis veiksnys yra kuo mažesnė kaina, o kiti ieško išskirtinės kokybės brangesnių prekių“, – apie skirtingus pirkėjų poreikius kalbėjo V.Lopeta. Jis taip pat sakė, kad pirkėjai tapo racionalesni – prieš įsigydami daiktą ilgai renkasi, sudaro prekių sąrašus.

Nuolaidos primena turgų

R.Saulytė pastebėjo, kad žmonės jau spėjo priprasti prie nuolaidų ir daugiau perka tik per akcijas. „Reikia pasiūlyti solidžią nuolaidą, nes apie 15 proc. nuolaida pirkėjų jau netenkina“, – kalbėjo pašnekovė.

Bendrovės „Interjero mados“, valdančios parduotuves „Im Deco“, vadovė Kristina Aleknienė 15min.lt sakė, kad pirkėjai pastaruoju metu smarkiai išlepinti siūlomų nuolaidų. Esą daugelis pardavėjų nuolaidas siūlo desperatiškai, o ilgainiui tai nepadeda pritraukti pirkėjų. „Prekyba parduotuvėse ima panašėti į turgaus prekybą. Beveik kas antras pirkėjas jaučia pareigą ne tik pasiteirauti, bet ir pareikalauti nuolaidos“, – kalbėjo pašnekovė.

K.Aleknienės teigimu, jos vadovaujamos parduotuvės nuolaidomis nesišvaisto, bet po labai liūdno lapkričio gruodį tikisi sulaukti pirkėjų. „Šiomis dienomis atrodo, kad visi žmonės pabėgo iš miesto, – lapkričio pabaigoje tikino K.Aleknienė. – Jei neužsitęs gripo epidemija, tikiu, kad pirkėjų srautas gruodį bus pakankamai didelis.“

Pirkėjai ima paskolas

Bendrovės „Topo centras“, prekiaujančios buitine technika, direktorius Erlandas Jakubonis sakė, kad bandant pritraukti pirkėjų šiemet kalėdines nuolaidas siūlo didesniam prekių asortimentui nei pernai.

„Kalėdiniu laikotarpiu, kaip ir įprastai, pardavimas auga“, – teigė E.Jakubonis ir pridūrė, kad pirkėjai dažniausiai atsiskaito grynaisiais... arba ima vartojamąsias paskolas, kurios išduodamos tiesiog parduotuvėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius