Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Prancūzų medikas Frédéricas Saldmannas: pagrindinės taisyklės, kaip gydytis be vaistų

Frédéricas Saldmannas
Leidyklos nuotr. / Frédéricas Saldmannas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ką tik knygynuose pasirodžiusios knygos „Geriausias vaistas – Jūs pats“ (iš prancūzų k. vertė Lolija Spurgienė, išleido „Tyto alba“) autorius Frédéricas Saldmannas – prancūzų kardiologas, mitybos ekspertas, visame pasaulyje pripažintas prevencinės medicinos specialistas, parašęs 11 didžiulio populiarumo sulaukusių knygų.

Pirma jo knyga lietuviškai – „Geriausias vaistas – jūs pats“, Prancūzijoje išleista 2013 m. gegužę, sukėlė daug diskusijų ir didžiulį susidomėjimą. Dr. F. Saldmannas  įsitikinęs, kad mūsų sveikatai didžiausią įtaką turime mes patys, o ne gydytojai ar vaistai. Knygos įžangoje autorius rašo: „Žmogaus smegenys ir organizmas iš tikrųjų disponuoja didžiulėmis galiomis, kuriomis visai nesinaudoja. Pakanka jas suaktyvinti ir galima veiksmingai gydyti daugybę simptomų bei ligų. Poveikis dvigubas: šalindami priežastį, o ne padarinius, mažiname paūmėjimo tikimybę ir statome ligoms užtvarą. Mūsų organizmas turi savų vaistų, kurie išgydytų, tačiau mes jų nevartojame. Esame patys sau gydytojai, bet to nežinome.“  

Interviu, kurį dr. Frédéricas Saldmannas davė Prancūzijos TV kanalo „France 2“ laidai „Les cinq dernières minutes“, jis teigia: pusvalandis kasdienės mankštos 40 procentų sumažina daugybės pačių baisiausių ligų – širdies ir kraujagyslių, Alzheimerio, vėžio ir kt. pavojų. 

– Ką norėjote įrodyti savo knyga „Geriausias vaistas – jūs pats“?

– Ši knyga – tai receptas, kurį retai drįsdavau išrašyti savo priimamajame, receptas be vaistų, tačiau pilnas naudingų patarimų. Pacientai anksčiau ar vėliau būtinai man pasako: „Bet, daktare, kokį vaistą  jūs man skirsite?..“ Ten, kur karaliauja vaistai, labai nelengva skirti gydymą be receptų. Tačiau tyrimai ir stebėjimai įrodo, kad mūsų organizmas kupinas nenaudojamų, didelių resursų, mes esame geriausi savo pačių gydytojai. Aš pamėginau atskleisti, kur slypi šie resursai, kad iki minimumo sumažintume vaistų vartojimą, išskyrus tas situacijas, kai vaistai neišvengiami. Aš siūlau kiek įmanoma ilgiau apsieiti be vaistų – mano siūlomi būdai itin paveikūs, nedaro žalos ir neturi šalutinių poveikių. 

Paciento gyvenimo būdas, jo psichologija – 50 proc. pasveikimo. Kiekvienas susirgęs žmogus turi galimybę išsiaiškinti ir suvokti, kas jam naudinga, ką jis darė ne taip

– Kokia dalis atsakomybės už galutinį pasveikimą tenka pacientui, o kokia gydytojui? 

– Paciento gyvenimo būdas, jo psichologija – 50 proc. pasveikimo. Kiekvienas susirgęs žmogus turi galimybę išsiaiškinti ir suvokti, kas jam naudinga, ką jis darė ne taip. Labai svarbu įsiklausyti į save ir pasitikėti savimi. Kasdien turime elgtis taip, kad sumažintume pavojų susirgti. Nelaimei, mes nesame labai atidūs savo gyvenimo būdui. Dažnai per vėlai susizgrimbame, kai sveikatai jau padaryta žala.  

– Kaip konkrečiai pasirūpinti savimi?

– Esama trijų pamatinių dalykų: fizinė veikla, mityba, miegas. Įrodyta: 30 minučių fizinio aktyvumo kasdien (ėjimas, važiavimas dviračiu, plaukimas...) – tai 40 procentais mažesnis mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų, įvairių vėžio formų, Alzheimerio ir kitų. Tad judėti – tas pat, kas valytis dantis, tai būtina, jeigu norima kuo ilgiau išsaugoti stiprią sveikatą. Antras iš pamatinių sveikatos ramsčių –  subalansuota mityba, normalaus svorio palaikymas. 30 procentų mažiau kalorijų – tai 20 procentų daugiau geros sveikatos. Ir paskutinis sveikatos ramstis – geras miegas. Tai reiškia: keltis tuo pačiu metu kasdien, įskaitant ir savaitgalius. Kokybiškam miegui būtinas visiškai užtamsintas kambarys: išjungus visus šviesos šaltinius (mobilųjį telefoną, televizorių, kompiuterį ir kt.) Miegą trikdo ne tik šviesos tarša, kuri veikia smegenų neuromediatorius. Graužikų tyrimai parodė, kad ji skatina depresyvias būkles. 

Leidyklos nuotr./Knygos viršelis
Leidyklos nuotr./Knygos viršelis

– Kaip siūlote reguliuoti svorį?

– Aš siūlau naudoti natūralias alkio reguliavimo priemones, pavyzdžiui, kaskart sukilus alkiui, suvalgyti 2 gabalėlius šimtaprocentinio šokolado (ne 70 arba 95 procentų, o būtent 100). Nyderlandų mokslininkų tyrimai parodė, kad juodasis šokoladas turi fiziologinį poveikį (o ne psichologinį) grelinui, apetito hormonui: 30 g šokolado susilpnina šį hormoną. Šimtaprocentinį šokoladą galima aptikti tik pas nepramoninio šokolado gamintojus. Jis savotiško skonio, tad patiks ne kiekvienam, bet siūlau jį laikyti tiesiog vaistu. Reikėtų pagalvoti ir apie kiaušinio baltymą – alkio malšinimo čempioną – 100 g jis teturi 44 kalorijų ir nulį cholesterolio. Taip pat sumažinkite druskos, nes druska stimuliuoja apetitą. Valgydami nesūriai kartu sumažinsite arterinį kraujospūdį ir tausosite savo kraujagysles. Per dvi savaites priprantama valgyti mažiau druskos. 

Parengė Lolita Černiauskaitė    

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min