Leidyklų vadovai vieningai sako, kad prieš krizę su verslu ir finansais susijusios knygos ar garsių verslininkų biografijos leistos didžiuliais tiražais, bet jai smogus tokių knygų populiarumas sumenko.
„Susiorientuota į taupymą. Buvo populiarios knygos, kaip taupyti, kaip efektyviau naudoti finansus. Tema susiaurėjo, ir žmonės tapo realistiškesni. Toks buvo tas krizinis periodas“, – sako Saulius Petrulis, leidyklos „Eugrimas“ direktorius.
Leidėjai skiria dvi kryptis: metodinio pobūdžio knygos apie tai, kaip žengti tam tikrus žingsnius, ir sėkmės istorijos, skirtos padrąsinti.
Buvo populiarios knygos, kaip taupyti, kaip efektyviau naudoti finansus. Tema susiaurėjo, ir žmonės tapo realistiškesni, – S.Petrulis
Leidyklos „Alma Littera“ direktorė Danguolė Viliūnienė teigia, kad krizės metu „labai sumažėjo vadybinių knygų ir tokių populiarių patarimų“ knygų pardavimai.
Knygynų atstovų teigimu, skaitytojus traukia žinomi vardai.
„Pardavimai sudaro apie 1 proc. nuo visų knygynų apyvartos ir tikrai rodo, kad tarp mūsų knygynų klientų nėra pati populiariausia literatūra. (...) Šiemet mes turime dvi lietuvių autorių naujienas, kas mus ir duoda didžiausius pardavimus – tai Ilja Laurso „Verslas naujai“ ir Aušros Maldeikienės knyga. Aišku, antrus metus iš eilės bestseleriuose išlieka Steve‘o Jobso biografija. Turime kertinių knygų, kurios gerai perkamos daugybę metų“, – sako knygynų tinklo „Pegasas“ Rytų regiono vadovė Vaida Mickevičiūtė.
Ekspertų nuomone, knygos apie verslą gali tapti tik maža meškere, kuri padės ateityje pagauti norimą žuvį – sukurti verslą. Tačiau tiesioginės įtakos verslui jos neturi.
„Visas tas knygas, kaip greitai uždirbti milijoną ar kaip padaryti sėkmingą verslą, aš vertinu kaip motyvacines. Jos tikrai gali gerai pasitarnauti įkvėpimui įgauti – tiems žmonėms, kurie turi idėjų ir jiems trūksta tik žingsnelio, reikia užkrečiančio pavyzdžio ir padrąsinančio žodžio. Bet to nepakanka“, – sako ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius Nerijus Pačėsa.
Ignas Staškevičius, knygyno „Sofoklis“ savininkas, sako, kad verslininkai yra tam tikro pašaukimo žmonės.
„Žmogui turi patikti rizikuoti, prisiimti atsakomybę, galų gale siekti kažką sukurti. Verslas yra tam tikra kūryba ir nebūtinai kiekvienas turi tapti verslininku. Ar knygos gali padėti? Manau, kad šiek tiek gali, bet svarbiau prigimtis, auklėjimas, gabumai“, – sako jis.