Urtė Šmitaitė: „Spider bin“
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, dizaino katedra. Darbo vadovas: doc. Šarūnas Šlektavičius
Spider bin – tai universalus ir ekonomiškas rūšiavimo sprendimas.
iš hpl plokštės gaminamas rėmas pjaunamas cnc staklėmis, todėl nereikalauja papildomo rankų darbo ir iš karto gali būti siunčiamas pirkėjui. Pagamintas rėmas atkeliauja voke, yra lengvai surenkamas ir transformuojamas iš plokščio į tūrinį vienu judesiu.
Kartu naudojamą maišą galima pasirinkti savo nuožiūra. Galima rinktis daugkartinius (tinklelis / audinys) / vienkartinius (plastikas) / keturių skyrių (kartonas / popierius) maišus. Juos nesunku pritvirtinti prie rėmo, o skirtingos spalvos padeda atskirti frakcijas.
„Spider bin“ gali būti naudojama namuose, darbo erdvėje ir lauke.
Giedrius Žerlauskas: Komunalinių atliekų surinkimo taškas urbanistinėje aplinkojeVilniaus dailės akademija, Telšių fakultetas, dizaino katedra. Darbo vadovas: doc. Vytautas Palavinskas
Atlikęs tyrimą ir išanalizavęs surinktą informaciją, išsiaiškinau pagrindinius šiuo metu taikomos atliekų surinkimo sistemos miestuose trūkumus. Remdamasis surinktais duomenimis, ėmiausi spręsti galimus sistemos pakeitimus. Viena aktualiausių kiekvienam žmogui problemų – mokestis už šiukšlių išvežimą – nėra paskaičiuojamas sąžiningai. Todėl siūlau „sąžiningo apmokestinimo sistemą“, kurios pagalba įmanoma apskaičiuoti kiekvieno žmogaus išmetamų šiukšlių kiekį ir pagal tai sudaryti mokestį.
Kuriant šį objektą pagrindiniai prioritetai buvo paprastumas, funkcionalumas, naudingumas. Atsižvelgiant į tai pasirinktos medžiagos, apsaugančios nuo pagrindinių išorinių veiksnių, tokių kaip vandalizmas, deformacijos ir oro sąlygos. Objektui įrengti nereikalingos ypatingos sąlygos, tereikia betonuotos 3,40 m x 2,50 m aikštelės. Projektuojamas objektas – tai siūlomos sistemos dalis.
Karolina Morkūnaitė: Konceptualus kateris
Vilniaus dailės akademija, Kauno fakultetas, Dizaino katedra. Darbo vadovas: prof. Saulius Jarašius
Poilsinis motorinis kateris, skirtas trumpoms 2-3 dienų kelionėms vidaus vandenyse, 4 asmenims. Tai konceptuali vandens transporto priemonė, netradicinio katerio vizija, paremta moderniomis technologijomis, naujos formos bei funkcijos sprendimais. Šio katerio išskirtinumas – netradicinė silueto forma: iškeltas priekinis bei galinis deniai su centruota vairuotojo kajute, kuri nusileidžia žemyn. Taip laivo denis yra visiškai apsaugotas nuo bangų, sujungus abu denius, sutaupoma vietos, gaunamas vientisas didelis plotas tiek laivo viršuje, tiek viduje. Ant denio esantys elementai tiesiog paslėpti, laiptai, kabina, turėklai, staliukai bei sėdimosios dalys tarsi išnyra ir katerio, jo išvaizda transformuojasi ir laivas tampa puikia poilsio bei laisvalaikio oaze. Vairuotojo kabina turi ne vieną transformavimosi variantą. Išstumiamas stogas bei skirtingos jo padėtys uždengia nuo lietaus bei saulės o visiškai nuleista kabina apsaugo katerį nuo pašalinių asmenų, ji tarsi katerio užraktas, kaip ir denio laiptai, kurie atsiverčia tik suvedus kodą liečiamajame ekrane.
Dominyka Barkauskaitė: Vizualiniai garso pojūčių konceptai
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra. Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis
Ar galime dalintis ir žongliruoti pojūčiais kaip obuoliais? Tradicinis pojūčių penketukas: klausa, rega, skonis, uoslė ir lytėjimas. Noriu paneigti tradicinę pojūčių sampratą ir gilinuosi į sinestezija – neurologinį reiškinį, kai tam tikri pojūčiai susilieja į vientisą srautą.
Mano tikslas – pasiūlyti inovatyvų garso atkūrimo objektą – instaliacijas, kurios suaktyvina netik vartotojiškus poreikius, bet ir vidinius žmogiškuosius pojūčius.
Pagrindinis elementas yra vibracijų ir alsuoklio išjudinamos dinaminės plokštumos inspiruotos biologinių kūnų tekstūrų ir jų pulsacijos. Jas išryškina šviesos šaltinis reaguojantis į garso dažnius. Vartotojas gali pasirinkti individualų garso paveikslą pagal muzikinį stilių ar būseną.
Mes turime galimybę pamatyti ir paliesti tai – ką girdime.
Evelina Kudabaitė: Giria
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra. Darbo vadovė: doc. Julija Mazūrienė
GIRIA – tai indų kolekcija balansuojanti tarp jutiminės patirties, formos bei spalvos.
Nelygios formos ir paviršiai – tai objekto emocija, pasakojanti savo miško istoriją. Kuriamais objektais norėjau pademonstruoti kaip medžiagas, kurios yra laikomos atliekomis, galima transformuoti į tvarųjį dizainą per tradicinius amatus, taip sprendžiant medžio atliekų panaudojimą, kolorito bei faktūrų išgavimą.
Transformacijos procesas, tai medžio atgimimas naujame objekte – induose. Tai lyg aliuziją į miesto žmogaus ryšio su gamta atkūrimą, miško pojūčio perkėlimą ant stalo.
MEDŽIŲ indai yra eksperimentinio proceso rezultatas, kurio metu buvo ieškoma medžiagos naudojant visų medžio dalių atliekas – medienos dulkes, žievę, lapus – bei organines rišamąsias medžiagas. Eksperimento metu buvo nagrinėjamas netradicinis darbas su medžiu, primenantis kulinarinį procesą.
Edma Sapragonaitė: Audinių dizaino kolekcija, skirta namų tekstilės gaminiams
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Tekstilės katedra. Darbo vadovės: lekt. Severija Inčirauskaitė - Kriaunevičienė, doc. Rūta Būtėnaitė
Audinių raštų kolekcija sukurta pagal konkretų įmonės „Decoflux“, kuriančios namų tekstilės gaminius, užsakymą. Kolekcijos stilistiką bei spalvinius sprendimus įtakojo užsakovo gaminamos produkcijos bruožai bei naujausios šiandieninės tekstilės tendencijos. Pagrindinis raštas sudarytas iš stilizuotų augalinių motyvų, kurių grafinis sprendimas imituoja siuvinėjimo technologiją, tokiu būdu sukuriama prabangaus siuvinėto audinio imitacija. Greta pagrindinio derinami abstrakčių formų raštai ir skirtingos jų spalvinės variacijos.