Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvoje atgimsta žiedinės lenktynės

Lietuviško autosporto padangėje nugriaudėjo nedidelė sensacija. Atgimsta žiedinės lenktynės, tačiau panašu, kad lietuviško ralio laukia sunkūs laikai.
Martyno Samuičio ralio automobilis – „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“
Martyno Samuičio automobilis „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“ perdaromas žiedinėms lenktynėms / Karolio Šliogerio/vazz.lt nuotr.

Visai netikėtai šią savaitę sužinojome sensacingą naujieną – Lietuvos ralio lyderiai ruošiasi mesti šią sporto šaką ir persimesti į žiedines lenktynes. Pasirodo, „Promosporto“ vadovai – du Dariai, Jonušis ir Grinbergas – ruošiasi rimtai prikelti iš numirusiųjų žiedines lenktynes Lietuvoje. Tačiau darys tai gan originaliu būdu – surengs „Mitsubishi Lancer Evolution“ mono taurę.

Gaila, tačiau abu vadovai šiuo metu Lenkijoje treniruoja savo sūnus kartingų lenktynėse, todėl pakalbinti jų nepavyko. Tačiau telefonu Darius Jonušis sakė, kad jų pasiūlymą gan džiugiai sutiko daugelis ralio lenktynėse tokiais automobiliais dalyvaujančių sportininkų.

„Mes turime daug patirties rengiant monotaures – buvo ir BMW taurė, ir „Škoda“ taurė, dabar bus „Mitsubishi“ taurė“ – telefonu sakė Darius Jonušis.

Ši žinia galbūt ir džiugi žiedinių lenktynių gerbėjams, tačiau ralio fanams tai lyg perkūnas iš giedro dangaus. Mat kone visas pirmas ralistų dešimtukas rengiasi persikvalifikuoti žiedinėms lenktynėms.

Vienas pirmųjų, padavusių paraišką šioms lenktynėms – šiuo metu pirmaujantis Lietuvos ralio čempionate, Dominykas Butvilas.

„Nusibodo tos intrigos ralyje, atvažiuoji pirmas bet gali netikėtai gaut baudos arba būt diskvalifikuotas. Kiek galima lenktyniauti protestais? Žiede viskas paprasta. Suleido visus vienu metu į trasą ir aiškinkitės ten santykius“ – pasakojo Dominykas.

Iš pradžių buvo planuojama derinti žiedines lenktynes su raliu, tačiau naujos taurės techniniai reikalavimai gerokai skiriasi nuo ralio, todėl automobilį teks gerokai perdaryti ir jis paprasčiausiai netiks važiuoti žyru.

„Jau užsisakėm dešimt komplektų „slick“ tipo padangų ir kai tik pagerės orai važiuosim treniruotis į „Nemuno žiedą“. Nors ir turiu nemažai patirties važiavimo ant asfalto, esu dalyvavęs net keliuose asfaltiniuose raliuose, tačiau vis tiek žiedinės lenktynės tai visai kitoks važiavimas, todėl reikia daug treniruotis“, – sakė Butvilas.

Įdomu tai, kad dauguma buvusių šturmanų taip pat važiuos žiedinėse lenktynėse. Naujųjų lenktynių formatas gan originalus – tai valandos lenktynės su dviem vairuotojais. Vienas vairuotojas negali vairuoti daugiau kaip 40 minučių, todėl sportininkai turės keistis. Nemažai buvusių ralistų planuoja lenktyniauti kartu su šturmanais. Tiesa, jie dabar lenktyniaus sėdėdami už vairo pakaitomis – daugeliui šturmanų tai bus pirmas lenktynininko patyrimas sėdint prie automobilio vairo.

Rokas Kvaraciejus, dar vienas buvęs ralistas pasakojo, kad jis ir jo šturmanas jau spėjo apvažiuoti nemažai ratų Kačerginėje: „su savo šturmanu Mariu Samuoliu jau bandėm treniruotis Kačerginėje. Kol kas ten danga labai bloga po žiemos, tai važiavom tokia mašina, kokią turim – ruošta raliui. Šturmanas visai neblogai adaptavosi ir jo vieno rato įveikimo laikai jau labai panašūs į mano. Žinoma, aš greitesnis už Marių, tačiau manau, kad mes šiemet galim nugalėti.“

Lygiai taip pat savo automobilį jau perdaro į žiedinėms lenktynėms tinkamą ir Martynas Samuitis. Jis šį savaitgalį išvažiavo treniruotis ir mokytis žiedinių lenktynių paslapčių į Hockenhaimo trasą Vokietijoje. Tiesa, ten jis treniruojasi „Porsche“ automobiliu, nes jo „Mitsubishi“ dar nėra pasirengęs išvažiuoti į žiedinę trasą.

Po vakar vykusio LASF suvažiavimo tą patį vakarą į Vokietiją patraukė ir Samuičio šturmanas Ramūnas Šaučikovas – tai dar vienas buvęs šturmanas, kuris nuo šiol vairuos automobilį.

Pagal preliminarų kalendorių naujosios „Evolution“ taurės pirmasis etapas turėtų sutapti su Vilniaus raliu. Jame planuoja dalyvauti maždaug 9-10 automobilių iš Lietuvos.

Kaip telefonu patikino Darius Jonušis, jie jau veda derybas su Latvijos ralistais ir galbūt nuo kito sezono ši monotaurė taps tarptautine. Tuo tarpu siekdami padidinti dalyvių skaičių, organizatoriai svarsto priimti ir lenktynininkus, važiuojančius su devintos kartos ar net senesniais „Evolution“ modeliais. Norint senesnes mašinas padaryti konkurencingas, bus leista lenktyniauti kiek lengvesniais devintos kartos automobiliais.

Įdomu, kad vienas didžiausių šios taurės iniciatorių – Ramūnas Čapkauskas. Jis slapta jau beveik pusmetį ruošia naują „Mitsubishi“ žiedinėms lenktynėms. Visiems sakė, kad tai bus naujas raliui skirtas „Open“ klasės modelis, tačiau kaip paaiškėjo, tai visgi bus žiedinis automobilis. Ramūnas daug kartų laimėjęs Lietuvos čempiono titulą žiedinėse lenktynėse, todėl natūralu, kad jis tik apsidžiaugė gavęs galimybę grįžti į šias lenktynes. Juo labiau, kad jo šturmanas Tomas Šipkauskas yra net keletą kartų važiavęs „Omnitel 1000 km“ lenktynėse, todėl turi nemažai žiedinių lenktynių patirties.

Šiuo metu savo žiedinėms lenktynėms skirtą automobilį kaip tik baigia ruošti ir kurį laiką nematytas ralio trasose Audrius Gimžauskas. Tiesa, jis kol kas dar ieško žmogaus savo porininko.

Berods vienintelis ralio lenktynių lyderis, kuris nežada trauktis iš šio sporto – Benediktas Vanagas. Jis daug metų yra ištikimas „Subaru“ automobiliams ir, sužinojęs šią naujieną, tik apsidžiaugė – dabar jam bus gerokai lengviau tapti Lietuvos ralio čempionu – gerokai sumažėjo konkurencija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius