Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Geriausių reklamos, rinkodaros ir ryšių su visuomene kampanijų kūrėjai išsidalino „Kanų liūtus“

Festivalio akimirka
Ievos Naujalytės nuotr. / Festivalio akimirka
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šį šeštadienį pasibaigusio didžiausio pasaulyje tarptautinio kūrybiškumo festivalio „Kanų liūtai” („Cannes Lions“) metu trylikoje kategorijų apdovanoti geriausi pasaulio kūrybos darbai. Greta aukso, sidabro ir bronzos „Liūto“ trofėjų išdalinti ir „Grand Prix“ apdovanojimai bei specialios nominacijos. Festivalyje dalyvavo 9 tūkst. delegatų iš viso pasaulio, buvo pateikta daugiau nei 28,8 tūkst. darbų, iš jų 11 – iš Lietuvos.

Tiesioginės reklamos („Direct Lions“) kategorijoje įteikta 10 auksinių „Liūtų“, 15 sidabrinių ir 31 – bronzos. Tiesioginės reklamos ir Pardavimų skatinimo („Promo and Activation“) kategorijose „Grand Prix“ apdovanojimai pateko į vienas rankas – „BV McCann Erickson“ agentūrai iš Rumunijos. Rumunai „Grand Prix“ apdovanojimą pelnė sugalvoję pardavimo skatinimo kampaniją tradiciniams saldainiams, pavadinimu RUM. Nuo seno visiems įprastą Rumunijos vėliavos spalvų popierėlį gamintojai pakeitė į puoštą JAV vėliavos motyvais. Dirbtinai sukeltas žmonių pasipiktinimas 124 proc. pakėlė prekės ženklo žinomumą ir 20 proc. išplėtė rinką.

Pirmą kartą „Grand Prix” apdovanojimą Spaudos reklamos („Press Lions“) kategorijoje pelnė kinai. Agentūra „JWT Shanghai” buvo pagerbta už „Heaven and Hell” kampaniją lagaminus gaminančiai bendrovei „Samsonite”. Šioje kategorijoje auksiniu „Liūto” trofėjumi apdovanoti 10 projektų, sidabriniu – 36, bronziniu – 52.

Dizaino kategorijoje („Design Lions“) „Grand Prix“ apdovanojimas įteiktas Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) bendrovei „Digital Kitchen Chicago” už kampaniją, skirtą „The Cosmopolitan” Las Vegase. Be to, šioje kategorijoje įteiktas dar 31 auksinis „Liūtas”, 27 sidabriniai ir 27 bronziniai.
 
Trečius metus apdovanojamoje Ryšių su visuomene („PR Lions“) kategorijoje įteikta 10 auksinių trofėjų, 13 sidabrinių ir 15 bronzinių. Šioje kategorijoje „Grand Prix“ apdovanojimas atiteko Australijos agentūrai „Clemenger BBDO Melbourne“ už „Break Up“ kampaniją nacionaliniam Australijos bankui. Siekiant pakeisti visuomenės įsitikinimą, kad keturi didžiausi Australijos bankai veikia išvien, buvo sumanyta kampanija, kuri žaismingai imitavo viešą nacionalinio Australijos banko pasitraukimą iš tik žmonių sąmonėje egzistuojančios koalicijos.

Šiemet pirmą kartą prestižinis Šv. Marko Liūtas („St. Mark Lion“) už ilgalaikį indėlį į kūrybą įteiktas serui Johnui Hegarty, legendinės reklamos agentūros „Bartle Bogle Hegarty” įkūrėjui bei kūrybos vadovui.

Tuo tarpu Lauko reklamos („Outdoor Lions“) kategorijoje triumfavo „Droga5 New York”, pelniusi „Grand Prix” apdovanojimą už kampaniją „Decode Jay-Z with Bing“ – unikalų projektą, reklamuojantį paieškos sistemą „Bing“. Kol JAV Jay-Z gerbėjai ieškojo po miestą savo herojaus gyvenimo detalių, „Bing“ Facebook puslapio sekėjų skaičius paaugo 1 mln., 11,7 proc. padaugėjo besinaudojančiųjų paieškos sistema „Bing“, akcija sulaukė 1,1 milijardo paminėjimų pasaulio žiniasklaidoje. Iš viso Lauko reklamos kategorijoje įteikti 18 aukso apdovanojimų, 33 sidabro ir 67 bronzos.

Interneto reklamos („Cyber Lions“) kategorijoje įteikti net trys „Grand Prix” apdovanojimai. Juos pelnė „Google Creative Lab” už „The Wilderness Downtown“ kampaniją, „R/GA New York“ – už „Pay with a Tweet“ bei „Wieden + Kennedy Portland“ už interaktyvią „Old Spice“ reklaminę akciją, kurios metu reklamos herojus gyvai bendravo su auditorija. Taip pat kategorijoje įteiktas 21 auksinis trofėjus, 15 sidabrinių ir 42 bronziniai.

9 „auksiniai liūtai“ buvo įteikti ir Radijo reklamos („Radio Lions“) kategorijoje, taip pat 16 sidabrinių, 24 bronziniai. Kompetentinga žiuri nusprendė „Grand Prix“ apdovanojimą skirti „Net#work BBDO Johannesburg” iš Pietų Afrikos Respublikos.

Festivalio metu išdalinta net 14 Žiniasklaidos planavimo („Media Lions“) auksinių „Liūtų”, 31 sidabrinis ir 38 bronziniai. Agentūrai „Cheil Worldwide Seoul” iš Pietų Korėjos atiteko Žiniasklaidos planavimo „Grand Prix” apdovanojimas už jų „Homeplus Subway Virtual Store” kampaniją prekybos tinklui „Tesco”. Korėjiečiams vis dažniau renkantis mažesnius prekybos centrus arčiau namų, o ne kelių aukštų prekybos centrų „Tesco“, buvo nuspręsta interaktyvias parduotuvės lentynas perkelti į kiekvieno korėjiečio kasdienybę – metro stotį. Nuskenavę mobiliuoju telefonu prekės kodą, jie galėjo apsipirkti pakeliui namo. Tokiu būdu 76 proc. padaugėjo naujų prekybos centro pirkėjų, o pardavimai pakilo 130 proc.
 
Televizijos ir kino reklamos („Film Lions“) kategorijoje įteikta 14 auksinių trofėjų, 30 sidabrinių ir 57 bronziniai. Kategorijos „Grand Prix“ apdovanojimas atiteko „Wieden+Kennedy Amsterdam” sukurtai „Nike” kampanijai „Write the Future”.

Filmų kūrėjų („Film Craft Lions“) kategorijoje paskelbti 53 nugalėtojai, 12-ai jų atiteko aukso apdovanojimai, 17-ai – sidabro ir 24-iems – bronzos. „Grand Prix” apdovanojimas įteiktas „Droga5 New York” už „Puma” kampaniją „After Hours Athlete”. Šiai bendrovei taip pat atiteko ir Integruotos reklamos („Integrated Lions“) „Grand Prix“ už „Decode Jay-Z with Bing“ projektą.

Festivalyje taip pat išdalinta daugybė prestižinių nominacijų. „Direct Agency of the Year” tapo „Ogilvy Argentina” Buenos Airėse, „Media Person of the Year” – „Google“ valdybos pirmininkas Ericas Schmidtas, „Media Agency of the Year” – „Jung von Matt” Hamburge, „Advertising Agency of the Year” – „AlmapBBDO Sao Paulo” Brazilijoje, „Independent Agency of the Year” – „Wieden+Kennedy Portland” JAV, „Holding Company of the Year” – WPP, „Advertiser of the Year” – IKEA.

Šiemet pirmą kartą prestižinis Šv. Marko Liūtas („St. Mark Lion“) už ilgalaikį indėlį į kūrybą įteiktas serui Johnui Hegarty, legendinės reklamos agentūros „Bartle Bogle Hegarty” įkūrėjui bei kūrybos vadovui.
 
Šiais metais festivalio kategorijų žiuri pirmininkavo didžiausių tarptautinių bendrovių vadovai ir savo srities profesionalai: GAD’ įkūrėjas bei prezidentas Luciano Deosas, R/GA vykdomasis viceprezidentas (Executive Vice President) ir kūrybos vadovas (Chief Creative Officer) Šiaurės Amerikoje Nickas Law, „Ogilvy” Azijos regiono vykdomasis kūrybos direktorius (Regional Executive Creative Director of Asia Pacific) Eugene Cheongas, MPG vykdomoji direktorė (Global Chief Executive officer) Maria Luisa Francoli Plaza, „Velocity Films“ direktorius ir steigėjas Keithas Rose'as, „Publicis Worldwide” kūrybos vadovas (Chief Creative Officer) ir vykdomojo komiteto (Worldwide Executive Committee) narys nuo 2009 m. Olivieris Altmannas, „Fleishman-Hillard International Communications” prezidentas ir vadovas (CEO) Dave’as Senay ir kt.

Tarptautinis kūrybiškumo festivalis „Kanų liūtai", birželio 19–25 d. vykęs Prancūzijoje, Kanuose, yra didžiausias tokio tipo renginys pasaulyje. Festivalio svečiai šiais metais galėjo apsilankyti net 57-iuose seminaruose, 20-yje kūrybinių dirbtuvių, meistriškumo pamokose, reklamos peržiūrose, parodose bei apdovanojimų ceremonijose. Festivalio „Kanų liūtai" atstovas Lietuvoje – nemokamas laikraštis „15 min".

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min