Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kartais atvirumas ir šypsena gali atstoti visą pasaulį

Mokykloje
Gintarės Guzevičiūtės nuotr. / Mokykloje
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Aš pasiimčiau gesintuvą...”, – drąsiai taria vienos Lietuvos mokyklos ketvirtokas, paklaustas apie tai, ką su savimi pasiimtų, jei staiga dėl jo religijos ar tautybės atsiradus pavojui jo gyvybei jis turėtų palikti Lietuvą ir ieškoti prieglobsčio saugioje šalyje. Tai tik vienas iš originalių atsakymų, kuriuos bėrė Lietuvos pradinėse klasėse besimokantys moksleiviai. Šie klausimai ir atsakymai yra pažintinių mokymų apie pabėgėlius Lietuvos mokyklose dalis, kuriuos organizuoja Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija.

„Pažintiniais mokymais skatiname Lietuvos moksleivius „apsiauti batus“, kuriais savo gyvybes gelbėdami iš karo nusiaubtų šalių bėga žmonės vadinami pabėgėliais, ieškodami saugesnio gyvenimo sau ir savo šeimoms“, – pasakoja projekto vadovė Gintarė Guzevičiūtė. „Siekiame išaiškinti Lietuvos vaikams pagrindinius skirtumus tarp pabėgėlių ir ekonominių migrantų, akcentuojant ne savanorišką, o priverstinį pabėgėlių išvykimą iš savo tėvynės, kurioje dėl pabėgėlio rasės, religijos, politinių įsitikinimų, tautybės ar socialinės padėties jam gresia mirtinas pavojus.“

Šie mokymai yra didesnio Raudonojo Kryžiaus pabėgėlių integracijai skirto projekto dalis. Įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiametę 2008–2013 m. ir Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje metinę 2010 m. programą, veiksmą „Užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracija“, Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija vykdo Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje finansuojamą projektą „Pabėgėlių paramos centras“.

„Dauguma mūsų projekto veiklų tiesiogiai įtraukia prieglobstį Lietuvoje gavusius užsieniečius, sprendžiant drauge jų nedarbo problemas, būsto paieškos sunkumus ir įvairias sudėtingas socialines, teisines ar psichologines situacijas“, – pasakoja projekto socialinė darbuotoja Eglė Rušinskaitė. „Tačiau sėkmingas šių žmonių priėmimas į mūsų visuomenę yra įmanonas tik tuomet, kai visuomenė yra objektyviai informuojama apie šiuos žmones, jų situaciją, patirtus išgyvenimus, jų pažeidžiamumą ir jų norą pradėti gyvenimą iš naujo Lietuvoje“.

„Mūsų patirtis rodo, kad  pradinėse klasėse besimokantys vaikai jau yra pakankamai sąmoningi, kad suvoktų daug skaudžių dalykų, kuriuos bėgdami nuo negandų patiria pabėgėliai ir jų vaikai, o tuo pačiu šie mokinukai dar neturi stiprių stereotipinių įsitikinimų, kurie formuoja neigiamą nusistatymą apie svetimtaučius, tame tarpe ir pabėgėlius, atsidūrusius Lietuvoje“, – priduria Gintarė.

Pamokos baigėsi, o vaikai pažadėję Raudonojo Kryžiaus darbuotojams savo gyvenime susitikę pabėgėlį apdovanoti jį atvirumu ir šypsena, pamažu skirstosi. „Gal vis dėlto per sunkus būtų tas gesintuvas...“, – girdisi koridoriuje.

./Logotipai
 
Pavadinimas
 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min