Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Labdaros krautuvė „Not A Shop“: ar viešojo gėrio kūrimas gali generuoti pinigus?

Ar gali verslas sėkmingai klestėti, kai jo pagrindinė veikla – gero darymas kitiems, kai jis išdalija daugiau nei pasiima sau? Labdaros krautuvės „Not A Shop“ įkūrėja Dovilė Mačiulytė sako, kad gali. Ir ne tik idealiame pasaulyje. Su ja kalbamės apie socialinio verslo idėją, kurios generuojami pinigai skiriami socialinę atskirtį patiriančių žmonių verslumui ir kūrybiškumui skatinti.
„Not A Shop“ įkūrėjos Dovilė ir Erika
„Not A Shop“ įkūrėjos Dovilė ir Erika / „Not A Shop“ nuotr.

Šis projektas nominuotas tarptautiniam „Jauno kūrybiško verslininko apdovanojimui 2011“ (Creative Young Entrepreneur Award), kurį Lietuvoje organizuoja visuomeninė organizacija „JCI Vilnius“.

– Kokia veikla užsiima „Not A Shop“?

– „Not A Shop“ yra labdaros krautuvė, kurioje prekiaujame menininkų ir dizainerių labdarai dedikuotais darbais, socialinių kūrybinių dirbtuvių metu sukurtais bei kitų žmonių paaukotais daiktais.

– Ko siekiate šiuo projektu?

„Not A Shop“ nuotr./„Not A Shop“
„Not A Shop“ nuotr./„Not A Shop“

– Siekiame tapti pastovia platforma, įrankiu, per kurį nepriteklių ar socialinę atskiriantys žmonės galėtų prekiauti savo sukurtais darbais ir taip užsidirbti papildomą litą. Siekiame viešinti labdaros idėją, madą ir skatinti žmones atiduoti savo nereikalingus daiktus, kuriuos pardavus surinktos lėšos skiriamos kilniems tikslams. Taip pat norime skatinti ir kitų nevyriausybinių organizacijų verslumą.  Būti pavyzdžiu, kad socialinis verslas gali generuoti papildomas (o gal net ir pagrindines) lėšas, būtinas efektyviam organizacijos funkcionavimui.

– Jūsų projektas skamba naujai ir įdomiai. Ar yra daugiau panašių iniciatyvų Lietuvoje?

– Kiek žinau, buvome pirma lietuviška labdaros krautuvė, kuri prekiauja tiek socialinę atskirtį patiriančių žmonių sukurtais darbais, tiek menininkų , dizainerių ir kitų žmonių  paaukotais daiktais. Apskritai Lietuvoje ne pelno siekiančių organizacijų, kurios koncentruotųsi į socialinio verslo plėtrą yra labai nedaug. Dažniau matome smulkias veiklas kaip, pavyzdžiui, atvirukų, apyrankių pardavinėjimas, kas taip pat yra labai puiku, bet mes norime „užauginti“ „Not A Shop“ taip, kad krautuvė išlaikytų save bei pastoviai generuotų lėšas labdaringiems projektams.

– Kaip lietuviai vertina tokią idėją?

– Vertina teigiamai ir linki sėkmės. Nors, pasitaiko, kad perspėja, jog lengva nebus. Ir, žinoma, jie visiškai teisūs.

– Kaip gimė tokio verslo idėja?

– Tai buvo kombinacija tarp noro kurti viešąjį gėrį (ang. public good ) Lietuvoje ir daryti kažką savo. O idėja gimė prisižiūrėjus panašių krautuvių ir verlsumo modelių užsienyje.

– Kodėl jūs tai darote?

– Nes mes tuo tikime ir mums tai malonu daryti.

– Ar dizaineriai noriai dalijasi rūbais ir papuošalais?

– Taip, labai. Tačiau dabar stengiamės plėtoti prekybą daiktais, kurie gimė iš vienokio ar kitokio mūsų socialinio projekto, kaip pavyzdžiui, ST.YOU dirbtuvėse socialinę atskiriančių žmonių sukurti daiktai, perdaryti padėvėti drabužiai su Vilniaus Dailės Akademijos studentais,  L.O.G.T-shirt projektas su dizainere Milda Čergelyte ir pan.

„Not A Shop“ nuotr./„Not A Shop“
„Not A Shop“ nuotr./„Not A Shop“

– Kokie jūsų ateities planai?

– Svarbiausias planas yra atidaryti krautuvę Vilniaus senamiestyje, tad inirtingai ieškome tinkamos vietos su tinkamomis sąlygomis. Šiuo metu išsikėlėme iš buvusių patalpų, tad gyvuojame internete ir labai nekantraujame judėti į priekį. Idėjų, kaip visada yra daug, bet, visų pirma, norime stabiliau įsikurti.

– Ar šis projektas yra iniciatyva, laisvalaikis ar darbas?

Manau, kad viskas kartu.

– Ar tai tik savanoriška veikla, ar ir užsidirbate iš to pinigų?

– Šiuo metu dar neužsidirbame sau, tačiau tikime, kad tai yra pasiekiama.

Linkime labdaros krautuvei sutikti vis daugiau jų idėją palaikančių menininkų ir paprastų žmonių, jų gerumo ir sėkmės siekiant „Jauno kūrybiško verslininko 2011“ titulo!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius