Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Meteoritai galėjo atnešti į Žemę gyvybės pradų

Meteoritas
„Scanpix“ nuotr. / Meteoritas
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nauji anglingųjų meteoritų tyrimai rodo, jog šie svečiai iš kosmoso galėjo atnešti į Žemę kai kurių cheminių medžiagų, įeinančių į gyvų organizmų genetinę informaciją saugančios DNR sudėtį, rašoma vienoje pirmadienį paskelbtoje studijoje, kurią finansavo JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA).

Žurnale „Proceedings of the National Academy of Sciences“ pristatytos tyrimo išvados dar labiau pagrindžia seniai diskutuojamą teoriją, jog bent dalis medžiagų, reikalingų susidaryti ankstyviausių formų gyvybei, į mūsų planetą pateko su meteoritais.

Mokslininkai moderniais masės spektrometrijos prietaisais ištyrė 11 anglingųjų chondritų – organinių medžiagų turinčių meteoritų, ieškodami nukleotidų, iš kurių susideda DNR ir RNR.

Tyrėjai aptiko trijų rūšių nukleotidų (purino, 6,8-diaminopurino ir 2,6-diaminopurino), kurie „plačiai paplitę anglinguose chondrituose“, tačiau „reti arba neaptinkami Žemės biologijoje“, nurodė tyrimo autoriai.

Mokslininkai nerado šių trijų medžiagų didesnių kiekių grunto ir ledo mėginiuose, paimtuose tirtų meteoritų kritimo vietose.

„Nukleotidų, paprastai neaptinkamų Žemės biochemijoje, radimas tvirtai pagrindžia jų nežemišką kilmę“, – sakė vienas iš šios studijos bendraautorių Jimas Cleavesas, dirbantis Vašingtone veikiančio Carnegie instituto Geofizikos laboratorijoje.

„Tai mums byloja, jog meteoritai gali būti molekulinės įrankių skrynelės, atnešusios svarbiausias gyvybės sudėtines dalis į Žemę“, – pridūrė jis..

Ankstesnių tyrimų rezultatai įrodė, kad kai kuriuose meteorituose pasitaiko nukleotidų, tačiau šios medžiagos buvo tokios pačios, kaip ir aptinkamos Žemėje. Dėl šios priežasties mokslininkai nesutarė, ar meteorituose nukleotidų buvo visą laiką, ar dangaus kūnai jais buvo užteršti nukritę į Žemę.

Anksčiau šiais metais NASA atsiribojo nuo vieno savo darbuotojo pareiškimo, kad jis anglingųjų chondritų pjūviuose aptiko nežemiškų bakterijų fosilijų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai