Darbo Rūmų (AK) užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 52,7 procento moterų ir merginų iki 24 metų kenčia nuo oniomanijos (liguisto poreikio pirkti), net 15,1 procentų – nuo sunkios oniomanijos formos.
„Jaunos moterys ypač greitai pasiduoda madai ir reaguoja į reklamą“, – sako AK vartotojų elgesio tyrimo ekspertas Karlas Kollmannas.
Visų amžiaus grupių moterys yra labiau linkusios apsipirkti nei vyrai. Tačiau pirkimo manijai ypač neatsparios vienišos iki 30 metų moterys, įskaitant net mažas pajamas turinčias, sako K.Kollmannas.
Pasak jo, politiškai aktyvūs, partnerį turintys ar internetinėje prekyboje neperkantys asmenys yra mažiau linkę išsiugdyti tokią priklausomybę.
Tyrimas parodė, kad sunkiai įveikiamą potraukį pirkti jaučia net 27 procentai austrų. Pernai tokių žmonių buvo net trimis procentais daugiau. Pasak eksperto, toks pasikeitimas siejamas su ekonomikos krize, kai žmonės yra priversti atsargiau elgtis su pinigais.
Darbo rūmai siūlo šviesti jaunus žmones ir supažindinti juos su pirkimo manijos pasekmėmis, viena kurių gali būti milžiniški įsiskolinimai.
„Mes turime jiems išaiškinti, ką reiškia pirkti išsimokėtinai“, – sakė AK Vartotojų politikos skyriaus vadovė Gabriele Zgubic.
„Potraukis apsipirkti dažnai nelaikomas problema, nes tai esąs būdas siekti socialinio statuso“, – sakė G.Zgubic.