Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Žieminės padangos nėra prabanga – tai būtinybė

Žieminės padangos
Žieminės padangos
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
2
Skaitysiu vėliau
A A

Visi kelių eismo dalyviai keisti automobilių padangas privalo du kartus per metus – balandžio mėnesį žieminės padangos keičiamos į vasarines, o lapkričio – iš vasarinių į žiemines. Taip siekiama ne tik sumažinti automobilių netinkamomis padangomis daromą žalą kelio dangai, tačiau ir užtikrinti kelių eismo saugumą ištisus metus. Tiesa, drausmingiausieji vairuotojai stebi savo turimų padangų būklę, o joms neatitinkant reikalavimų, apsirūpina naujomis. Neturintieji galimybių kiekvienam sezonui įsigyti skirtingas padangas, apsirūpina universaliomis, tiek žiemą, tiek ir vasarą skirtomis naudoti padangomis.

Vis tik didelė dalis vairuotojų net nežino padangoms keliamų reikalavimų, o apie netinkamas naudoti padangas sužino tik apsilankę techninės apžiūros centre (TAC). Ypač svarbu padangomis pasirūpinti artėjant žiemai – dėl kritulių bei oro temperatūrų kaitos dažnai susidaro ekstremalios eismo sąlygos, sukeliančios daugybę eismo įvykių. Vairuotojai metams bėgant vistiek nepasimoko, neva „kelininkus žiema užklumpa netikėtai“. Tačiau viena iš didžiausių šaltojo metų laiko pradžioje padaugėjusių eismo įvykių priežastimi išlieka techniškai netvarkingų automobilių eksploatavimas su Kelių Eismo Taisyklėse (KET) numatytų reikalavimų neatitinkančiomis padangomis.

Dygliuotos padangos – už ar prieš?

Anksčiau buvusios itin populiarios, šiandien dygliuotos padangos tikrai nėra dažnas pirkinys. Kuo ypatingos yra dygliuotos padangos ir ar verta jas rinktis? Dygliuotomis jos vadinamos dėl metalinių dygliukų, įmontuotų į padangos protektorių. Smulkūs tačiau itin stiprūs metaliniai dygliukai yra sukurti pagerinti sukibimui su ledu ir apledėjusia kelio danga. Tačiau kuomet kelias nėra padengtas ledu, metaliniai protektoriaus raštai gali pažeisti kelio dangą bei skleidžia daugiau garso nei paprastos guminės padangos. Lietuvoje padangas su dygliukais galima naudoti tik žiemą, t.y. nuo lapkričio 1 iki balandžio 10 dienos, o kai kuriose šalyse dygliuotos padangos išvis yra uždraustos. Ir nors nuo seno tikima, kad dygliuotos padangos turi geriausią sukibimą su apledėjusia kelio danga, tačiau lygių padangų gamintojai bando įtikinti kitaip. Pažangios padangų gamybos technologijos leidžia pagaminti nedygliuotas padangas, sukimbančias su įvairia kelio danga dar geriau, taip eliminuojant eismo įvykių pavojų.

Žieminės ar vasarinės padangos?

Vairuotojai nustoja pasitikėti metaliniais dygliukais padangų protektoriuose ir vis dažniau renkasi įvairių mišinių gumines žiemines padangas. Tačiau jokiu būdu žiemą negalima naudoti vasarinių padangų. Net ir nesant ledo ar šlapdribos pavojui, vasarinės padangos yra pritaikytos naudojimui esant visiškai kitokiai oro ir kelio dangos temperatūrai. Tad naudojant šaltuoju metų sezonu, vasarinės padangos sukietėja ir gali prailginti stabdymo kelią net ir esant sausai dangai. Tuo tarpu pažangios technologijos leidžia gaminti žiemines padangas iš tam tikro kompleksiško gumos mišinio, leidžiančio išlaikyti padangų lankstumą net ir didžiausiame šaltyje. Taip padedama išlaikyti automobilio stabilumą bei sumažinti stabdymo kelią, padedant išvengti pavojaus ne tik kitiems eismo dalyviams, bet ir pėstiesiems. Nuo vasaros sezonui skirtų padangų žieminės skiriasi gamybai naudojamu gumos mišinio bei protektoriaus rašto gyliu. Ant žiemai skirtų padangų galima pastebėti daugybę smulkių brūkšnelių, kurie, kaip ir gilaus rašto protektoriai, padeda automobiliui greitėti, lėtėti bei sustoti.

Svarbiausia – protektoriaus rašto gylis

Kur kas svarbiau už protektoriuje įmontuotus dygliukus yra protektoriaus gylis. Jis reglamentuojamas ir Lietuvos Respublikos įstatymuose. Kaip ir minėta anksčiau, dygliuotas padangas eksploatuoti draudžiama balandžio – spalio mėnesiais, tačiau nedygliuotomis žieminėmis padangomis galima važinėtis ištisus metus. Prieš ketinant naudoti jau turimas žiemines ar vasarines padangas dar vieną sezoną, būtina pasitikrinti protektoriaus raštų gylį. Lengviesiems M1 klasės automobiliams leidžiamas minimalus protektoriaus gylis vasaros sezonui yra 1,6 milimetro, tuo tarpu žiemą – 3 milimetrai. M2 klasės autobusams vasarą keliamas 2 milimetrų gylio padangų protektoriaus reikalavimas, žiemą – 3 milimetrų. M3 klasės autobusams taikomas reikalavimas ištisus metus yra 2 milimetrų protektoriaus raštų gylis. Tad jei padangos atitinka reikalavimus, naujų padangų pirkimą galima ir nukelti vėlesniam laikui. Tačiau jei padangų rašto gylis yra mažesnis, nei nurodyta kelių eismo taisyklėse, galima gauti ne tik įspėjimą ar baudą. Kelių eismo policija turi teisę automobiliams su nekokybiškomis, reikalavimų neatitinkančiomis padangomis naikinti techninės apžiūros (TA) dokumento galiojimą. Negana to, gali nutikti kur kas už baudas baisesnių situacijų – dėl netinkamų padangų eksploatavimo kyla eismo įvykiai, kurių metu nukenčia ne tik automobiliai, bet ir žmonės.

Roges ruošti vasarą, o padangas...?

Planuojant įsigyti naujas žiemines padangas, nesiūloma laukti padangų keitimo laiko lapkričio mėnesį. Tuomet paskutinę minutę visiems stebuklingai prireikia naujų padangų, tam tikrų populiarių modelių padangos būna išperkamos, o lieka pakankamai mažai variantų – ne itin kokybiškos arba itin brangios. Klaidą daro ir tie, kurie siekia sutaupyti pirkdami naudotas padangas. Pardavėjai neretai pasinaudoja susiklosčiusia situacija, ir parduoda tikrai prastos kokybės padangas. Norint to išvengti, kaip ir roges siūloma ruošti vasarą, taip ir žiemines padangas įsigyti siūloma kuo anksčiau.

Komentarai: 2
Šioje istorijoje Padanga, Žieminės padangos
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min