Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasaka apie šiukšlių salą arba kaip internetas keičia žiniasklaidą

Jei plauktumėte per Ramųjį vandenyną, galėtumėte susidurti su sala, kurios plotas toks, kaip dviejų JAV Teksaso valstijų. Be abejo, salų vandenyne yra daug, bet šią atpažintumėte iš karto, nes ji susiformavo iš ... plastiko atliekų.
Inovatyviausias žiniasklaidos projektas LOGIN
Inovatyviausias žiniasklaidos projektas LOGIN / Organizatorių nuotr.

Išsamiau apie šią milžinišką vandenyne plūduriuojančią šiukšlių sankaupą pasaulis sužinojo netradicinio interneto projekto dėka – portalo spot.us nariai surinko apvalią pinigų sumą ir šiomis lėšomis mėnesiui nusiuntė aprašyti „šiukšlių salos“ savanorę žurnalistę. Vėliau jos galutinį straipsnį išspausdino prestižinis dienraštis „The New York Times“. Jei ne spot.us, bet kuriam laikraščiui į tokį reportažą investuoti būtų buvę tiesiog pernelyg brangu.

Inovatyviausio žiniasklaidos projekto paieškos

Tai vienas iš daugybės pavyzdžių, kaip žiniasklaida gali pasinaudoti interneto teikiamomis galimybėmis. Pastaraisiais metais jų galima perskaityti šimtus. Tradicinė žiniasklaida visame pasaulyje siekia prisitaikyti prie kintančios informacijos vartojimo aplinkos ir ieškoti novatoriškų sprendimų, kaip įprastą turinio pateikimą sujungti su interneto inovacijomis.

Didžiausia Baltijos šalyse interneto konferencija LOGIN ieško panašių sėkmės istorijų Lietuvoje – apie tai, kaip mūsų šalies žiniasklaidos priemonės originaliai išnaudoja interneto galimybes. Tam LOGIN interneto apdovanojimuose šiemet sukurta atskira nominacija - „Inovatyviausias žiniasklaidos projektas“. Nominantus jai iki vasario pabaigos gali siūlyti kiekvienas interneto vartotojas.

Piliečių žurnalistika

Gebėjimas integruoti tradicinę mediją su internetu palaipsniui iš mados ar mėginimo išsiskirti tampa žiniasklaidos išgyvenimo klausimu. Kartu su į internetą „išsikraustančia“ skaitytojų ar žiūrovų auditorija, jau pripratusia prie nemokamo turinio, ten pat keliauja ir reklamos užsakovų pinigai. Todėl vienintelis žiniasklaidos priemonių kelias – eiti iš paskos. Dar geriau – šių procesų priešakyje.

Atsiranda vis daugiau išdrįstančių tą padaryti. Štai tarptautinis televizijos kanalas CNN jau seniai naudoja taip vadinamą „piliečių žurnalistikos“ (citizen journalism) modelį, kai eteryje šalia profesionaliai sukurto turinio integruojama žiūrovų internetu atsiųsta medžiaga: fotografijos ar vaizdo įrašai iš įvykio vietos, komentarai ir pan. Tokiu būdu kanalas ne tik stiprina ryšį su auditorija ir parodo, jog gerbia jos nuomonę, bet ir gauna išskirtinio turinio.

Pavyzdžiui, pirmosios nuotraukos po žemės drebėjimo Haityje žiniasklaidą pasiekė būtent taip – atsiųstos nelaimės vietoje buvusių ir fotografuojančius telefonus turėjusių įvykio liudininkų. Paprastų žmonių sukurtiems reportažams CNN turi netgi atskirą laidą – „iReport“. Pastarosios praktiką uoliai perima ir kitos žiniasklaidos priemonės.

Lietuviškas prieskonis

Tačiau sugebėjimo novatoriškai pažvelgti į žiniasklaidos verslo principus nereikia ieškoti taip jau toli. Lietuviška jaunimo radijo stotis „Zip FM“ jau prieš keletą metų suprato, kad savo jauną, naujoves greitai įsisavinančią auditoriją gali greitai prarasti dėl augančio interneto vartojimo. Nebent sugalvos, kaip ten perkelti radiją.

Todėl „Zip FM“ komanda nusprendė sukurti interaktyvų radiją, kuris su savo auditorija palaikytų ryšį ne tik FM bangomis, bet ir virtualioje erdvėje. Radijo stoties svetainė netrukus virto nedideliu socialiniu tinklu, kuriame klausytojai galėjo bendrauti tarpusavyje ir su DJ‘ais, rašyti blogus, diskutuoti, klausytis muzikos. Į ją taip pat buvo integruoti linksmi „virusiniai“ DJ‘ėjų sukurti vaizdo klipai, susilaukiantys dešimčių tūkstančių peržiūrų. Šie ir kiti žingsniai leido ne tik išlaikyti klausytojus, bet ir sustiprinti kontaktą su jais, kurti šiuolaikišką, novatorišką prekės ženklą.

Lietuviški laikraščiai taip pat atranda interneto erdves. Jau ne vienas turi ne tik tradicinius tinklalapius, tačiau ir puslapius populiariausiuose socialiniuose tinkluose. „15 minučių” puslapis „Facebook“, subūręs 16 tūkst. gerbėjų auditoriją, su kuria gali čia pat lengvai bendrauti: skleisti informaciją, sužinoti nuomones, kviesti dalyvauti.

Paskatinti Lietuvos žiniasklaidos priemones įgyvendinti novatoriškas idėjas galite įvertindami jų pastangas LOGIN interneto apdovanojimuose. O nugalėtojai paaiškės kovo 18 d. „Siemens“ arenoje LOGIN 2010 metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius