Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į teatrą kviečia tamsioji „Karmen“ su prancūzišku prieskoniu

Jau šį penktadienį Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) pristato įspūdingą prancūzų režisieriaus Arnaud Bernard pastatytą Georges Bizet operą „Karmen“.
Prancūzų režisierius Arnaud Bernard
Prancūzų režisierius Arnaud Bernard. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pasak LNOBT generalinio direktoriaus Gintauto Kėvišo, šis spektaklis į teatrą keliavo labai ilgai. „Dar 2002 m. susitikau su Arnau ir kalbėjausi apie galimą „Karmen“ pastatymą Vilniuje. Tiek daug laiko mums prireikė dėl subjektyvių ir objektyvių priežasčių. Objektyvi ta, kad būtent šį spektaklį palietė finansiniai dalykai. Tačiau dabar labai džiaugiuosi, kad A.Bernardas dirbo pas mus gana ilgą laiką, o spektakį bus galima pamatyti jau po kelių dienų“, – sakė G.Kėvišas.

Opera „Karmen“ yra statyta daugelyje pasaulio operų. Apie tai, kokiomis spalvomis ji nušvis šįsyk, pasakojo pats režisierius pasisveikinimą pradėjęs lietuviškais žodžiais „niekas nėra tobulas“. „Esu prancūzas, nemoku lietuvių kalbos, bet džiaugiuosi buvęs čia pakviestas. Labai sunku kalbėti apie premjerą prieš jai įvykstant, nes negaliu pasakoti, kaip ji atrodys“, – slapukavo A.Bernard.

Jis tikino, kad vilniečiai ir miesto svečiai pamatys G.Bizet, o ne A.Bernardo „karmen“. „Mano darbas savo paties išgyvenimų neiškelti į operos sceną. Mėgstu pasakoti istorijas tokias, kokios jos parašytos, o tai labai sudėtinga. Neketinu statyti „Karmen mėnulyje“ ar ko nors panašaus. Pamatysite ją ten, kur ir turėtų būti“, – šypsojosi prancūzas.

„Karmen“ – žiauri opera

Opera yra apie aistras, kurios labai stiprios. Mano sumanymas tą žiaurumą, stiprią muziką išlaikyti.Anot režisieriaus, pirmiausia buvo stengiamasi atsikratyti prasto skonio klišių ir perdėto folklorizmo, kuris dažnas šiame spektaklyje. „Tai žiauri istorija. Opera yra apie aistras, kurios labai stiprios. Mano sumanymas tą žiaurumą, stiprią muziką išlaikyti. Juolab ne tik istorija turi žiaurumo, bet ir pati Ispanija, jos realybė gana žiauri“, –  sakė A.Bernard. Jo teigimu, antrasis svarbus tikslas buvo išlaikyti istorijos tėkmę, neslopinti emocijų.

„Scenografijos ir muzikos priemonėmis mėginome spektaklį surišti ir nepaleisti žiūrovo, naudosime antraktui muziką, kurią siūlė pats G.Bizet“, – pasakojo jis, apibendrindamas, kad du pagrindiniai spektaklio „raktai“ yra tamsa ir istorijos tąsumas. A.Bernard nuomone, sudėtingiausias jam tekęs režisūrinis uždavinys – operoje rasti pusiausvyrą tarp lengvumo ir dramatizmo, nes siužete yra ir komiškų, ir dramatiškų elementų.

Prancūzas tikino, kad šis jo „Karmen“ pastatymas yra visiškai kitoks nei ankstesnieji. Pavyzdžiui, prieš tai Helsinkyje, Suomijoje, kurtas spektaklis buvo labiau kinematografiškas.

Lietuviai aistringi

Lapkričio 20–22 dienomis operoje „Karmen“ pasirodys du artistų sąstatai. „Pagrindinės atlikėjos Ieva Prudnikovaitė ir Inesa Linaburgytė yra labai skirtingos. Kažkuria prasme tai bus du skirtingi pasirodymai“, – sakė režisierius. Jis pasakojo Vilniuje buvęs maloniai nustebintas, nes čia žmonės karštesnio būdo nei Helsinkyje. „Lietuvos atlikėjai yra aistringesni. „Karmen“ tai puikiai tinka. Taip pat turite fantastišką chorą“, – gyrė A.Bernard.

Kostiumų dailinininkė, Milane gyvenanti Maria Carla Ricotti tikino, kad viena svarbiausių šio pastatymo savybių – tamsa. „Ji atsispindės kostiumuose. Spalvos naudojamos ryškios, bet jų atspalviai tamsūs. Tiesiogiai nenaudojame folklorinių motyvų, bet detalėse atsispindi Ispanija“, – pasakojo ji. Anot kostiumų dailininkės, autentiškiausius kostiumus bus galima išvysti kontrabandininkų ir cigarų fabriko epizoduose.

Spektaklio choreografas Gianni Santucci trumpai papasakojo ir apie savąją virtuvę. „Lietuvos šokio kultūra aukšta. LNOBT daug šokama, mačiau puikių šokėjų. Tik man su jais dirbti neteko, per daug užsiėmę (juokiasi). Turėjome samdyti jaunų šokėjų iš baleto mokyklos, kurie dar turi nedaug patirties“, – sakė italas. Anot jo, šiuo atveju šokis tėra operos dalis – šokėjai tik padeda atskleisti istoriją. „Liko paskutiniosios repeticijos. Norime pritaikyti A.Bernard idėjas šokyje. Tai nebus flamenko. Tai bus panašiau į modernią klasiką su flamenko akcentais“, –  pasakojo G.Santucci.

Apie komandą, su kuria teko dirbti LNOBT  muzikos vadovas ir dirigentas Robertas Šervenikas atsiliepė šiltai. „Žmonės nepaprastai profesionalūs, emocionalūs ir reiklūs. Jie išspaudžia rezultatą iškart“, – kalbėjo jis. Juokdamasis režisierius A.Bernard pripažino, kad yra labai nekantrus.

Gripas neaplenkė

Nors ir užuolankomis, tačiau spaudos konferencijos metu buvo pranešta, kad Vilniuje siaučianti gripo epidemija neaplenkė ir keleto „Karmen“ artistų. Apsirgo vienas operos solistų, keletas šokėjų. LNOBT atstovai vylėsi, kad visi sergantys netruks pasveikt ir patikino, kad premjerai tai grėsmės nekelia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius